jimc Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 Lurer på om nye 3 serie Touring har kommet med X-drive i Norge? Fant ingen på finn.no. Vurderer å kanskje bytte X3`en i en sånn. Hvilke motor alternativer finnes på 3-serie X-drive? Finnes det offisielle priser? Takker for svar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 Ja, 3 serien med xDrive har kommet til Norge.. Foreløpig er det kun tre motoralternativer, som det er på 5 serien. 325xi, 330xi og 330xd som kan leveres i kombinasjon med både automatgir og stasjonsvogn. 325xi leverer 218 hk ved 6500 O/min og 250 Nm ved 2750 O/min. 0-100km/t går unna på 7,7 sekunder (stasjonsvogn) og 7,5 sekunder (sedan) som klarer 240 km/t (stasjonsvogn) og 242 km/t (sedan). 330xi leverer 258 hk ved 6600 O/min og 300 Nm ved 2500 O/min. 0-100km/t går unna på 6,6 sekunder (stasjonsvogn) og 6,4 sekunder (sedan) som klarer 250 km/t (stasjonsvogn) og 250 km/t (sedan). 330xd leverer 231 hk ved 4000 O/min og 520 Nm ved 2000 O/min. 0-100km/t går unna på 6,7 sekunder (stasjonsvogn) og 6,6 sekunder (sedan) som klarer 238 km/t (stasjonsvogn) og 250 km/t (sedan). iht. BMW starter E91 330xd på 710 000 inkl. avgifter, 330xi 725 000 inkl. avgifter og 325xi 578 800 inkl. avgifter. E90 330xd skal iht. BMW starte på 684 800 inkl. avgifter, mens 330xi starter på 701 300 inkl. avgifter og 325xi starter på 556 600 inkl. avgifter. Utstyr kommer i tillegg og hvis du vil ha en velutstyrt bil bør du legge på minimum 200 000 nkr... Hadde jeg vært deg ville jeg heller ha ventet til det begynner å komme noen på bruktmarkedet i Norge, eller importert en brukt en i Sverige eller Tyskland. Hvis du skal ha deg en nybil, så bestill hos BMW i Sverige. Var en som hadde bestilt seg en 330dAT med alt utstyr og han sparte utrolig 130 000 nkr ved å bestille den i Sverige. Etter at avgiften til Norge var betalt satt han igjen med 130 000 nkr... Håper dette hjalp deg ! Hvorfor vurdere du å bytte ut X3`n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimc Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2006 Takker for fyldig informasjon T.A.S! Prøvekjørte en 325iAT, med alt mulig utstyr, må si jeg ble forelska i bilen! Er nødt til å ha 4X4 med tanke på å komme frem til hytta til kjerringa på vinterstid. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg handlet/importert en 330d. Er også spent på forandringene til kommende X3, tenkte jeg skulle selge min før faceliften dukker opp i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 Ja, det er kanskje lurt å selge X3`n før faceliften kommer, så du ikke taper så mye på den. 3 serien er en fin bil, men jeg syns kanskje at den virker litt liten innvendig i forhold til 5 serien. Nå er jo 5 serien en større bil, men trodde 3 serien skulle være litt mer romslig innvendig. Ellers er 3 serien ern bil jeg godt kunne ha tenkt meg.. Jeg har selv hytte, ligger ca 1000 m.o.h og der er det jo vanvittig mye snø på vinteren. Jeg kommer godt frem, men 4x4 hadde vært utrolig kjekt i vinter. Har satt meg fast et par ganger, men har komme meg ut etter litt hjelp. Satt meg fast i vinter, bilen skle, sånn at jeg lå tvers over hele veien. Fikk låne en ny 05 Subaru Forester av en av hyttenaboene og det var noe helt annet enn min bakhjulsdrevne bil. Jeg kan vel være enig i at 4x4 er et must sånn sett, men jeg har kommet meg greit i gjennom vinterårene på hytta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimc Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2006 5 serien er også en lekker bil, kan tippe at det er stor forskjell i pris på 5 X-drive og 3 X-drive.. Har faktisk sett svært svært få av 4x4 5 serie på veiene.. Med den snømengden det har vært her i landet de siste årene er det et must med 4x4, ja.. Har alltid hatt problemer med å komme opp den lille bakken til huset på 15meter hver vinter! Blir nok 4x4 uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 Skjønner. Kjørte en liten rute i Oslo for en liten stund siden, og da stod det 530xi, 530xd og 525xi på nesten annenhver femmer.. Nå ligger det jo et par femmere med xDrive på bruktmarkedet, så jeg tror at den pent brukt feks. 525xi vil koste like mye som en ny 325xi.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimc Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2006 Ok.. Sjekket på Finn, fant bare en 06 530xd til nesten 900.. Skal titte litt rundt på nettet og ser om jeg finner noen Femmere med X-drive.. Si ifra hvis du ser noen til salgs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 BMW kommer vel med X drive på veldig mange modeller utover. De trenger dette for å konkurrere mer med Audi og Mercedes. Nye 3serie coupe kommer også med Xdrive.. en 335iX coupe hadde jo vært gromt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimc Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2006 BMW kommer vel med X drive på veldig mange modeller utover. De trenger dette for å konkurrere mer med Audi og Mercedes.Nye 3serie coupe kommer også med Xdrive.. en 335iX coupe hadde jo vært gromt Så de offisielle bildene av coupe`n på forumet her, blir nok en av de peneste coupe`n på bilmarkedet! Bare synd at jeg har 2 bikkjer, i tillegg til at kjerringa begynner å mase på unge . Skal ikke se bort i fra det plutselig dukker opp en smårolling neste år Derfor må jeg ha litt plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 Må man ha 4x4 da? De stedene man kommer seg frem med en f.eks 525xi kommer man vel strengt tatt også frem med en 525i... det er vel egentlig bakkelaringen som har mest å si... det er i alle fall min erfaring.. Syns bakhulsdrift fungerer fint på vinterstid jeg... kjørt masse rundt i en gammel slede av en 7-serie uten antispinn, og har egentlig aldri satt meg fast med den heller.. kjører greit opp holmenkollen og opp mot Tryvann og slikt... selv med masse snø.. Nå kjenner ikke jeg til din hyttevei ( den er sikker veldig spesiell..) men tenk nøye over om man trenger 4x4.. jeg ville heller valgt en BMW med x-drive enn en BMW uten, men det bare om det kostet like mye.. og det gjør det jo ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Med 2 bikjer og snart en unge, så tror jeg at jeg hadde vurdert en 5 serie i forhold til 3 serie ja. Er vel ikke så store bagasjeplassen i 3 serien? Når det er sagt, så er jo bilen din en av de peneste x3ene jeg har sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimc Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2006 Håkon : Bratt bakke opp til hytta, så der hjelper det ikke med bakhjulstrekk. Space: Er nok en av de peneste X3`ene på veien ja! Skal reise til Autozentrum å titte på noen 3 og 5 serier til uka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Får jeg spørre om hvor mye penger du har tenkt til å bruke på bil? Og får jeg spørre om hvor sånn ca hytta di ligger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimc Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2006 Får jeg spørre om hvor mye penger du har tenkt til å bruke på bil?Og får jeg spørre om hvor sånn ca hytta di ligger? Jeg har tenkt å bruke mellom ca 5-650 max, må jo trossalt prøve å betale ned billånet også.. Hytta til kjerringa ligger i Ådalen, ved Sperillen ca. 50 km nord for Hønefoss.. Mot Fagernes. Hvis du vet hvor det ligger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 4, 2006 Share Skrevet Juni 4, 2006 Mot Fagernes ja. Med kjøring fra min hytte tar det ca 40 min til Fagernes. Nå må man ta i betraktning om at veiene ikke henger på greip.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå