SkvaldreBajas Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 Hvordan er det med antirustbehandling i tyskland? Nettopp importert en 2003 325iat fra tyskland. Burde jeg bestille en tectylbehandling på den, for å gå vinterene trygt i møte? De salter vel ikke og skit i Tyskland på samme måte som her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 sjekk med bmw om hva som skjer med rustgarantien vist du tectylbehandler!vet at det finnes endel krav til rustbehandling på enkelte merker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 kan anbefale vestfold antirust. billigere enn tectyl,men må gjøres oftere. mulig det er best med tectyl i første omgang på så ny bil som du har for å få litt steinsprut beskyttelse, og så siden og behandle med olje...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Behandle den så fort som mulig, så tar du den hvert 3år... Da har du garanti ifra antirustverkstedet... Desto lengre du venter, desto verre er det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 som sakt sjekk hva som skjer med garantien først,vil nok heller hatt garantien fra bmw enn antirustverkstedet! min 2000 modell er ikke tectylbehandlet og jeg ser fremdeles ikke noe slitasje på den orginale "tectylen",nå er riktignok min bare gått 2 vintere på strødde veier men! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkvaldreBajas Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2006 Så BMW'n min er har en slags beskyttelse mot salt fra fabrikken kanskje -selv om den er ment for tyskland? Skal ta en telefon til BMW til uka... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Drit i Tectyl, det er noe dritt, begynner det å ruste så ruster det under Tectylen, Bruk heller det stoffet de bruker på Volvo sine biler, husker ikke hva det heter men det kryper, dvs hvis du får steinsprut under bilen som får stoffet til å forsvinne på ett punkt så kryper det over det punktet, har selv understells behandlet en bil med dette stoffet og det virker lovende, i tilegg så er det gjennomsiktig og da kan du se hva som skjer under, noe du ikke kan hvis du bruker Tectyl av den sorte typen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Drit i Tectyl, det er noe dritt, begynner det å ruste så ruster det under Tectylen, Bruk heller det stoffet de bruker på Volvo sine biler, husker ikke hva det heter men det kryper, dvs hvis du får steinsprut under bilen som får stoffet til å forsvinne på ett punkt så kryper det over det punktet, har selv understells behandlet en bil med dette stoffet og det virker lovende, i tilegg så er det gjennomsiktig og da kan du se hva som skjer under, noe du ikke kan hvis du bruker Tectyl av den sorte typen. Innteresant,jeg lurer på å ta en understellsbehandling på min,ser du er fra bømlo,var det her i nærheten du fikk det gjort på din bil? Hva koster det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 4, 2006 Share Skrevet Juni 4, 2006 Jobbet på Sagvåg auto på Stord tidligere, det var der jeg gjorde det, det var ikke på min egen bil, nei husker dessverre ikke hva det stoffet koster, men er sikker bare å ta en telefon til Laastad å høre hva det heter og hvor mye det koster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå