Gå til innhold

Neonlys under dashen

maartn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å sette på neonlys ved bena, bare sånn showoff kos:P vet ikke om det passer helt bmw, men har hvertfall kjøpt meg lys, bryter osv. Men hva er beste måte å koble dette på? Og noen som vil forklare hvordan det gjøres?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kople det opp best mulig, ville jeg funnet tenningsledningen som går fra tenningslåsen. Sett på en sikring rett etter der du kopler deg innpå. Monter en bryter etter det, og så videre til neonlyset/ene.

Da trenger du i alle fall ikke bekjymre deg over at du glemmer å skru dem av når du forlater bilen. Og så kan du skru dem av hvis det trengs. Ved besøk av onkel Politi eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen, eneste jeg glemte å handle i dag.. sikring!:P hehe.. men skal jeg bare klippe tenningskabelen, koble den til bryteren? Hvordan gjør jeg det igrunn? er ingen elektriker.. hvor skal koblingen til tenningen gå videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal gjøre det på den kjipe måten bruker du bare en strømtyv som du klemmer over tenningsledningen. Jeg hadde selv loddet ledningen fast til tenningsledningen. Men det er jo meg.

Kjøp deg en sikringsholder før du monterer det. Så er du sikker på at det ikke kortslutter. Jeg ser skrekkeksempler på slike ting hver dag på jobb. Skal love deg at det finnes mange brannfeller ute på veiene. F.eks. montering av store anlegg uten sikring på strømkabelen.

Finn tenningsledningen. Kople deg inn på denne, sett på en sikringsholder rett etter punktet. Så videre inn på en bryter. Så videre inn på neonlyset.

Bryteren kan du jo felle inn på en av dekslene rett foran girstangen. Der sitter det noen ledige små deksler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...