Bimern Skrevet Juni 4, 2006 Share Skrevet Juni 4, 2006 Jeg og BMWE34 var i trondheim en tur i dag å shoppa meg en '83 mod. 323 Som jeg skal lage bilcrossbil av. Siden clutchen var deffekt måte vi kjøre den på henger hjem. Handelen er gjort og vi har fått lasta på bilen Har begynt å røske ut unødvendige ting som man ikke trenger i bilcross Er en smule med rust kan man si... Motorn virker gulle god, tikker lite og går godt Clutchen fikk jeg fiksa i kveld, var deffekt slave-pumpe så all bremseveska ble liggendet på garasjegulvet istedet. Bytta den og nå funker den som fy. Fikk også testkjørt en runde, og bilen går som ei kule Kommer flere bilder etterhvert som ting går framover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icematic Skrevet Juni 4, 2006 Share Skrevet Juni 4, 2006 kommer sikkert til å bli bra dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 4, 2006 Share Skrevet Juni 4, 2006 Blir sikkert morsomt det her. Bare så synd at bilen kommer til å dø... Så jo ut som en flott E30 egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Når du bygger en E30 til Bilcross, så er det viktig at du hiver alt av batteri, spylertank og radiator bak. For E30ène er VELDIG lette på baken, og starten teller 90%. Jeg anbefaler også og kappe 1,5 ring av fjørene bak, og ha den orginal framme. Da blir det bra! Du får ha lykke til med prosjektet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimern Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2006 Blir sikkert morsomt det her. Bare så synd at bilen kommer til å dø... Så jo ut som en flott E30 egentlig.. Jeg og var i tvil om jeg skulle bruke den til crossbil da jeg så annonsen og bildene, men etter å ha sett den live forsvant tvilen. Er nok et eksemplar som desverre har fått alt for lite og feil stell de siste årene. Mye rust og mye dårlige utførte reparasjoner. Har dukket opp flere rare ting etter vært som jeg plukker den ned Innerskjerm høyre side mangler liksom en bit... Hullet var "tetta" med en håndduk og en t-skjorte Kappa senkesett forran byttes ut til fordel med orginalfjær. Var ca 6-7 cm klaring til bunnpanna med senkesettet, så det hadde nok fort blitt kveld med det på Nyrene tekker jeg får stå på, kan jo nesten ikke fjerne E30'ns feiteste identitestmerke Takker og bukker for gode tips og råd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Ah, den bilen har jeg sett mange ganger. Kjørt forbi der den sto parkert, altså. Lykke til med prosjektet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Når du bygger en E30 til Bilcross, så er det viktig at du hiver alt av batteri, spylertank og radiator bak. For E30ène er VELDIG lette på baken, og starten teller 90%.Jeg anbefaler også og kappe 1,5 ring av fjørene bak, og ha den orginal framme. Da blir det bra! Du får ha lykke til med prosjektet! Hvorfor skal han kappe fjørene bak når det ser ut som at det er senkesett bak på bilen? Hehe. Men flytte alt av ting baki ja, men radiator bak kan du vente med til du har ødelagt kjølingen framme, det er stress å legge kjølingen baki, og vanskelig å få ut all lufta. Lykke til med prøsjektet ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Når du bygger en E30 til Bilcross, så er det viktig at du hiver alt av batteri, spylertank og radiator bak. For E30ène er VELDIG lette på baken, og starten teller 90%.Jeg anbefaler også og kappe 1,5 ring av fjørene bak, og ha den orginal framme. Da blir det bra! Du får ha lykke til med prosjektet! Hvorfor skal han kappe fjørene bak når det ser ut som at det er senkesett bak på bilen? Hehe. Men flytte alt av ting baki ja, men radiator bak kan du vente med til du har ødelagt kjølingen framme, det er stress å legge kjølingen baki, og vanskelig å få ut all lufta. Lykke til med prøsjektet ja Bedre å flytte radiatoren baki med en gang, så slipper du og stå på løpet med en knust radiator og banne og steike Jeg kjenner alt for godt til det. Det var MYE kjekkere med radiatoren bak. Da slipper du å tenke på den når du krasjer og herjer :DTar deg bare bare en dag hvis du er god til å mekke, maks en helg:D Luft er ingen problem. Kan "guide" deg gjennom det:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimern Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2006 Takker for komentarer og tips, men radiatoren blir nok forran til jeg knuser'n ja , har et par kompiser som også kjører e30, og de har berget radiatoren så langt, så for bare prøve å unngå å brøyte for mye med fronten... Har vært å kjøpt inn litt stålplater i dag, bl.a glideplate for å ha under bunnplata sånn at den berger mer en en runde , men nå har junior sovna, så da skal jeg ut å skru Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimern Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2006 Ble noen timer i garasjen ikveld også, fikk sveisa igjen noen lyktehull. (er ikke proff med sveieaparatet men det sitter fast ) "Bøtte"-stolen er på plass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimern Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2006 Ah, den bilen har jeg sett mange ganger. Kjørt forbi der den sto parkert, altså. Lykke til med prosjektet. he he, ja, den sto parkert utafor en blokk like oppafor samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 Ser morro ut dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 "Bøtte"-stolen er på plass... ser bra ut detta å du har hvertfall klart å gi bøttestol en ny betydning.. lykke til vidre med bygget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald e30R Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 hehe.. bilcross med e30 ja .. er egentlig drit artig det men de tåler jo ikke noen ting.. min er helt vrak nå.. huff sånn var den når deb var ferdig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald e30R Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 hehe.. også ett annet tips er at siden du må ta av fanger forrean så får ikke bærekonstrukjsonen forran noen støtte i en smell på min der det litt klemt sammen men sånn ca fikset nå.. men ta værtfall et stag mellom helt foran som det er gjort på dette bildet.. fjørbeinstårna vil også gi etter,¨så på på ett steg mellom der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå