Gå til innhold

'83 E30 323 Bilcross prosjekt


Bimern
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg og BMWE34 var i trondheim en tur i dag å shoppa meg en '83 mod. 323 Som jeg skal lage bilcrossbil av.

Siden clutchen var deffekt måte vi kjøre den på henger hjem.

Handelen er gjort og vi har fått lasta på bilen

DSC00071.JPG

DSC00072.JPG

Har begynt å røske ut unødvendige ting som man ikke trenger i bilcross

CIMG1544.JPG

Er en smule med rust kan man si... :?

CIMG1545.JPG

Motorn virker gulle god, tikker lite og går godt :)

CIMG1546.JPG

CIMG1548.JPG

Clutchen fikk jeg fiksa i kveld, var deffekt slave-pumpe så all bremseveska ble liggendet på garasjegulvet istedet. Bytta den og nå funker den som fy.

Fikk også testkjørt en runde, og bilen går som ei kule :D

Kommer flere bilder etterhvert som ting går framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når du bygger en E30 til Bilcross, så er det viktig at du hiver alt av batteri, spylertank og radiator bak. For E30ène er VELDIG lette på baken, og starten teller 90%.

Jeg anbefaler også og kappe 1,5 ring av fjørene bak, og ha den orginal framme. Da blir det bra! :D

Du får ha lykke til med prosjektet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert morsomt det her. Bare så synd at bilen kommer til å dø... Så jo ut som en flott E30 egentlig.. :cry:

Jeg og var i tvil om jeg skulle bruke den til crossbil da jeg så annonsen og bildene, men etter å ha sett den live forsvant tvilen. Er nok et eksemplar som desverre har fått alt for lite og feil stell de siste årene. Mye rust og mye dårlige utførte reparasjoner. Har dukket opp flere rare ting etter vært som jeg plukker den ned :o

Innerskjerm høyre side mangler liksom en bit... Hullet var "tetta" med en håndduk og en t-skjorte :shock:

DSC00075.JPG

Kappa senkesett forran byttes ut til fordel med orginalfjær. Var ca 6-7 cm klaring til bunnpanna med senkesettet, så det hadde nok fort blitt kveld med det på :wink:

DSC00074.JPG

Nyrene tekker jeg får stå på, kan jo nesten ikke fjerne E30'ns feiteste identitestmerke :bmw:

DSC00073.JPG

Takker og bukker for gode tips og råd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bygger en E30 til Bilcross, så er det viktig at du hiver alt av batteri, spylertank og radiator bak. For E30ène er VELDIG lette på baken, og starten teller 90%.

Jeg anbefaler også og kappe 1,5 ring av fjørene bak, og ha den orginal framme. Da blir det bra! :D

Du får ha lykke til med prosjektet!

Hvorfor skal han kappe fjørene bak når det ser ut som at det er senkesett bak på bilen? Hehe. Men flytte alt av ting baki ja, men radiator bak kan du vente med til du har ødelagt kjølingen framme, det er stress å legge kjølingen baki, og vanskelig å få ut all lufta.

Lykke til med prøsjektet ja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bygger en E30 til Bilcross, så er det viktig at du hiver alt av batteri, spylertank og radiator bak. For E30ène er VELDIG lette på baken, og starten teller 90%.

Jeg anbefaler også og kappe 1,5 ring av fjørene bak, og ha den orginal framme. Da blir det bra! :D

Du får ha lykke til med prosjektet!

Hvorfor skal han kappe fjørene bak når det ser ut som at det er senkesett bak på bilen? Hehe. Men flytte alt av ting baki ja, men radiator bak kan du vente med til du har ødelagt kjølingen framme, det er stress å legge kjølingen baki, og vanskelig å få ut all lufta.

Lykke til med prøsjektet ja :wink:

Bedre å flytte radiatoren baki med en gang, så slipper du og stå på løpet med en knust radiator og banne og steike :wink: Jeg kjenner alt for godt til det. Det var MYE kjekkere med radiatoren bak. Da slipper du å tenke på den når du krasjer og herjer :DTar deg bare bare en dag hvis du er god til å mekke, maks en helg:D Luft er ingen problem. Kan "guide" deg gjennom det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for komentarer og tips, men radiatoren blir nok forran til jeg knuser'n ja :wink: , har et par kompiser som også kjører e30, og de har berget radiatoren så langt, så for bare prøve å unngå å brøyte for mye med fronten...

Har vært å kjøpt inn litt stålplater i dag, bl.a glideplate for å ha under bunnplata sånn at den berger mer en en runde :wink: , men nå har junior sovna, så da skal jeg ut å skru :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. også ett annet tips er at siden du må ta av fanger forrean så får ikke bærekonstrukjsonen forran noen støtte i en smell på min der det litt klemt sammen men sånn ca fikset nå.. men ta værtfall et stag mellom helt foran som det er gjort på dette bildet.. fjørbeinstårna vil også gi etter,¨så på på ett steg mellom der..

dscn83012hg.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...