Rope Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Kan det stemme at Opel har lagd modeller som er mye råere enn BMW sine, tenker på Manta/ascona 400 og lotus omega, tenker da på bilert fra samme års tid. En del Opel folk som fortsatt påstår at OPEL er bedre enn BMW. Noen som har noen innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 hadde tatt en lotus omega framfor nesten enhver bmw.. e30 m3 e46 m3 og seff csl e39 m5 e90 m5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2006 Hva med Alpina B10 er ikke den råere. og Lotus omega er vel egentlig ikke Opel, det er Lotus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 hadde glømt b10.. men lotus ligger fortsatt på topp10 ønskelista Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 væs så snill!! Ikke enda en av de teite diskusjonene. Hensikten å diskutere hva som er best av BMW og Opel på et BMW forum er meningsløs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Du får aldri en Opel frelst til å si at BMW er bedre, og visa versa. En saklig diskusjon er jo bare til å drømme om så lenge begge har sine overbevisninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Nå var det vel kanskje mer generelle fakta trådstartern ville frem til. Om Mantaen foreksempel hadde flere hestekrefter enn BMW på samme tid etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Opel... var ikke det et bilmerke som for over 30 år siden ofte ble kjørt av menn med hatt ?... ... Fra spøk til alvor... Opel har en enorm oppgave foran seg hvis de noen gang kommer til å forsøke og redde restene etter en elendig markedsføring de siste 30 årene. Opel er der Audi var for 30 år siden... det vil si praktisk talt uten et image. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Er vell ikke tvil om hvilket merke som vinner på dette forum?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Hva i alle dager er poenget? Min far er sterkere enn din far? Velvel.. Lotus Omega vs. Alpina B10 Bi-Turbo har vi hatt oppe minst et par ganger før: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7547 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=13694 Lotusen er bare 0.2 sek eller noe sånt raskere til 100. Det på tross av at den har nesten 20hk mer, et gir ekstra og lavere toppfart enn B10en. Ikke minst, som jeg også har nevnt i en av trådene over her, så har den kun 37hk mer enn M5 3.8 på tross av dobbel pustehjelp. Men utvilsomt et gromt bygge, som teknisk sett har lite med Opel å gjøre, og vi vet alle at Lotus er gromt. Ikke rart at de må dra frem slike gamle biler når vi vet hva annet Opel har å stille med.. rust? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joe Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Bare så dere vet det , så er Opel , tysklands Lada. Har hatt to av dem og begge klarte eg på en eller annen måte å ødelegge motoren enda eg ikke kjørte dem for hardt. Den siste eg hadde , en Kadett GSI, trakk visst nok bra, men det lekket av både oljer og væsker her og der. Kjørte den helt til reimen røk og da var det over og ut. Opel er noe drit og de er harry . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Opel blir en helt annen klasse en BMW.. greit at de laget en Lotus versjon som på sitt vis var rå (men jævlig stygg) Opel/Holden/Vauxhall lager bedre biler i dag efter min mening. Holden monaro er jo en skikkelig go-bit! Jeg kunne godt levd med en slik bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2006 Jeg tenkte ikke diskusjon her, jeg trenger FAKTA. Siden Opel også har noen grom biler er det spennende å se hva BMW har å stille opp med på samme årstall. Har noen mere Fakta om Lotus omega, er det sant at den gjør over 300kmt orginalt og hva er toppfarta til B10 eller M5 samme året Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Nei, den gjør ikke over 300 originalt, som sagt hadde Bi-turboen høyere toppfart enn Omegaen på tross av mindre hk og et gir mindre. Se forøvrig de to andre trådene. Her et et av mine innlegg med tall og grafer..: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=135759#135759 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2006 Hva med Manta 400, den også var rå. http://www.mantaworld.com/opel-manta-hi ... ta-400.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå