Gå til innhold

Argumenter BMW mot OPEL

Rope
 Share

Anbefalte innlegg

Kan det stemme at Opel har lagd modeller som er mye råere enn BMW sine, tenker på Manta/ascona 400 og lotus omega, tenker da på bilert fra samme års tid.

En del Opel folk som fortsatt påstår at OPEL er bedre enn BMW.

Noen som har noen innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du får aldri en Opel frelst til å si at BMW er bedre, og visa versa. En saklig diskusjon er jo bare til å drømme om så lenge begge har sine overbevisninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel... var ikke det et bilmerke som for over 30 år siden ofte ble kjørt av menn med hatt ?... :lol: ... Fra spøk til alvor... Opel har en enorm oppgave foran seg hvis de noen gang kommer til å forsøke og redde restene etter en elendig markedsføring de siste 30 årene. Opel er der Audi var for 30 år siden... det vil si praktisk talt uten et image.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er poenget? Min far er sterkere enn din far?

Velvel.. Lotus Omega vs. Alpina B10 Bi-Turbo har vi hatt oppe minst et par ganger før:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7547

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=13694

Lotusen er bare 0.2 sek eller noe sånt raskere til 100. Det på tross av at den har nesten 20hk mer, et gir ekstra og lavere toppfart enn B10en.

Ikke minst, som jeg også har nevnt i en av trådene over her, så har den kun 37hk mer enn M5 3.8 på tross av dobbel pustehjelp.

Men utvilsomt et gromt bygge, som teknisk sett har lite med Opel å gjøre, og vi vet alle at Lotus er gromt. Ikke rart at de må dra frem slike gamle biler når vi vet hva annet Opel har å stille med.. rust? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så dere vet det , så er Opel , tysklands Lada.

Har hatt to av dem og begge klarte eg på en eller annen måte å ødelegge motoren enda eg ikke kjørte dem for hardt. Den siste eg hadde , en Kadett GSI, trakk visst nok bra, men det lekket av både oljer og væsker her og der. Kjørte den helt til reimen røk og da var det over og ut. Opel er noe drit og de er harry .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel blir en helt annen klasse en BMW.. greit at de laget en Lotus versjon som på sitt vis var rå (men jævlig stygg)

Opel/Holden/Vauxhall lager bedre biler i dag efter min mening. Holden monaro er jo en skikkelig go-bit! Jeg kunne godt levd med en slik bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke diskusjon her, jeg trenger FAKTA.

Siden Opel også har noen grom biler er det spennende å se hva BMW har å stille opp med på samme årstall.

Har noen mere Fakta om Lotus omega, er det sant at den gjør over 300kmt orginalt og hva er toppfarta til B10 eller M5 samme året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...