tomasb Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Etter a ha snakket litt med Bavaria, så ser det ut som kat. har løsnet på bilen min. Noen som vet om det bare er til kappe den av og sette på rett rør på den, eller ligger det noen sensorer der som vil fucke opp motorstyring/gi feilmeldinger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Går nok greitt det, så lenge du ikke føkker med lambdasonden, det er en plugg som er skrudd inn i kat'n med en ledning på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2006 Er det bare å lage nytt hull til lamda-sonden i røret då, og det funker like godt som når den står i kat`en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Har vært oppe noen ganger før dette og ja, det du gjør er å borre ett hull i røret, sveise på en mutter og skru lambdaen inn i den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gartner ED Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 du blir å få for høy co så du kommer ikke gjennom eu kontroll men ellers går det greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2006 Tenkte bare å kappe, og så sette på en form for teekay-kobling, slil at eg enkelt kan skifte tilbake til kat`en når det er eu-kontroll på bilen. Rekner med at kat`en funker ennå, siden den gjekk gjennom eu-kontrollen for noen mnd siden. Noen som har fjernet kat`en her inne, som kan fortelle litt om hvordan lyden blir? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Har du en E39 så kan du vel ta deg råd til å bytte katalysatoren? Å ha en såpass ny bil som ikke er godkjennt høres for meg helt merkelig ut. Enda værre å lage en real "reodorfelgenløsning" for å lure eu-kontrollen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Hvis det skulle være prisen som er årsaken til at du vil ha den bort, så har Biltema EEC-godkjente katalysatorer opp til 2.5-liters motorer for 849,-. Den originale koster vel EN DEL tusenlapper. Torshov har også noen billige.. både vanlige og "racekatalysatorer". Hvis det er lyd og mer moro (det er jo f.eks. 9hk forskjell på E34 535i med og uten kat..) så er det jo bare å kjøre på med rake rør.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå