Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter a ha snakket litt med Bavaria, så ser det ut som kat. har løsnet på bilen min.

Noen som vet om det bare er til kappe den av og sette på rett rør på den, eller ligger det noen sensorer der som vil fucke opp motorstyring/gi feilmeldinger?

Skrevet

Går nok greitt det, så lenge du ikke føkker med lambdasonden, det er en plugg som er skrudd inn i kat'n med en ledning på.

Skrevet

Er det bare å lage nytt hull til lamda-sonden i røret då, og det funker like godt som når den står i kat`en?

Skrevet

Har vært oppe noen ganger før dette og ja, det du gjør er å borre ett hull i røret, sveise på en mutter og skru lambdaen inn i den.

Skrevet

Tenkte bare å kappe, og så sette på en form for teekay-kobling, slil at eg enkelt kan skifte tilbake til kat`en når det er eu-kontroll på bilen.

Rekner med at kat`en funker ennå, siden den gjekk gjennom eu-kontrollen for noen mnd siden.

Noen som har fjernet kat`en her inne, som kan fortelle litt om hvordan lyden blir?

Skrevet

Har du en E39 så kan du vel ta deg råd til å bytte katalysatoren? Å ha en såpass ny bil som ikke er godkjennt høres for meg helt merkelig ut. Enda værre å lage en real "reodorfelgenløsning" for å lure eu-kontrollen..

Skrevet

Hvis det skulle være prisen som er årsaken til at du vil ha den bort, så har Biltema EEC-godkjente katalysatorer opp til 2.5-liters motorer for 849,-. Den originale koster vel EN DEL tusenlapper. Torshov har også noen billige.. både vanlige og "racekatalysatorer".

Hvis det er lyd og mer moro (det er jo f.eks. 9hk forskjell på E34 535i med og uten kat..) så er det jo bare å kjøre på med rake rør.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...