Gå til innhold

ny potte?


R.E.H
 Share

Anbefalte innlegg

jeg var under bilen min førr et par dager siden for å tette frieksos.. å da så jeg at det røret som sitter fast i bakpotta var slått hallveis flatt.. var bare halve røret... måtte være slik siden det ikke var en potte som hadde den rette bøyen for å unngå bærebrua.. potten hører sikkert ikke til min bil egentli.. noen som vet sånn ca hvor mye effekt jeg taper på dette? har en 320i e30 129 hk 87 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var under bilen min førr et par dager siden for å tette frieksos.. å da så jeg at det røret som sitter fast i bakpotta var slått hallveis flatt.. var bare halve røret... måtte være slik siden det ikke var en potte som hadde den rette bøyen for å unngå bærebrua.. potten hører sikkert ikke til min bil egentli.. noen som vet sånn ca hvor mye effekt jeg taper på dette? har en 320i e30 129 hk 87 mod

Det er nesten umulig å svare på hvor mye... eller om du i det hele tatt mister effekt pga. skaden på eksosrøret. Teoretisk mister man effekt hvis man struper røret slik at flowet blir dårligere, men i praksis tviler jeg på at M20B20 motoren er så følsom... iallefall ikke i hele registeret. Jeg tror toleransegrensene for disse gamle standardmotorene er rimelig store og at det skal mer til før du i alminnelig daglig transport kan merke forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den delen av eksosen som går akkurat under hjulopphenget bak, så skal den være slik, den er ikke mindre effekt eller flow igjennom der fordi om røret er klemt litt ovalt akkurat der. Er nok pga bakkeklarning de har gjort dette. Hvis det hadde vært helt rundt ville det garantert blitt ovalt igjen etter første kraftige hump du kjører over, eller rett å slett slipt hull etter nok humper.

Det er forøvrig der og mellompotta som vanligvis tar nedi på en senka E30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...