Gå til innhold

potte!


-taufic-
 Share

Anbefalte innlegg

Min påstand er at du kan risikere å miste effekt! Jeg hadde en 528 som jeg fikk BMW spesialisten i danmark til å sette på en effektpotte... Kan ikke dokumentere noe, men jeg følte den ble slappere etter dette... chipet også....

328 har et veldig komplisert anlegg... med spjeld og dibedutter all the way... Om din har det vet jeg ikke. M-Roadster har jo rundt 20hk mindre en M3èn med samme motor... Dette skyldes at Roadstern er kortere og dermed er også eksosen kortere... Det hørte jeg på et bilprogram hvor de testet M-Roadstern...

Mål bilen før og etter så får du ihvertfall et svar så du slipper å lure :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare å skru av potten og stappen en tang nedi røret og dra det opp?
nei man må bruke vinkel sliper og lage et rektangel aktig hull så bruker man en lang tang og drar ut litt og litt bommul helt til du ikke for tak i merre-...så må man sefølgelig sveise igjenn hullet man har laget...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-Roadster har jo rundt 20hk mindre en M3èn med samme motor... Dette skyldes at Roadstern er kortere og dermed er også eksosen kortere... Det hørte jeg på et bilprogram hvor de testet M-Roadstern...

Tenker du på Z3 M Roadster kontra E46 M3? Den forskjellen ligger jo i at M-Roadsteren gikk med den gamle motoren fra E36 M3. Og den yter 321 hk, uansett hvilken bil den sitter i. E46 M3 motoren på 343hk har aldri vært i Z3 så vidt jeg vet.

Forøvrig er det riktig at feil motstand i eksosen (både for mye og for lite) kan gi effekttap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bare mer lyd.
okei gir det mindre effekt da? 8)[/quote

Stor mulighet for mindre effekt,Orginal eksosanlegg er tilpasset for å gi optimal effekt så det hjelper ikke å gjøre noe med dette,Du må koste på deg ett annet anlegg som gir mer luft ut uten å forandre motstand og da må det bli merker som siemons,remus,supersprint eller lignende som koster en del,for å få utnyttet dette må du også ha mer luft inn med et sportluftfilter men som regel får du veldig liten effekt hvis du ikke har turbo.Men fin lyd blir det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...