Gå til innhold

kjedelig med dieselbiler?? (film)

Share

Anbefalte innlegg

lyden var vel ikke så heftig... men Diesel-motorene leverer penere lyd nå en de gjorde før... jeg vet i alle fall at folk hadde problemer med å skjønne at det var en diesel rekke6 i 530d'en..

i litt turtall (der BMW-diesel-motorene trives) høres den (uten å skryte) litt ut som en grov litt "ufin" V8'er...

Jeg har også lest i bilblader av journaleistene trives med lyden BMW sine diesel-motorer lager..

på tomgang er desverre ikke diesel-lyden til å ta feil av.... heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på tomgang høres diesel helt jævlig ut, spesielt når motor er kald.

Men som nevnt så har 6' er dieselen til bmw en heeelt annen lyd en 4er i tilsvarende generasjon.

Mange som kommenterer lyden i min 325tds når jeg gir bra med gass, det høres faktisk ut som en v8er.

Klarer de å gjøre noe med sotingen,lukten :lol: og tomgangslyden til diesel, er den snart overlegen bensinere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på tomgang høres diesel helt jævlig ut, spesielt når motor er kald.

Men som nevnt så har 6' er dieselen til bmw en heeelt annen lyd en 4er i tilsvarende generasjon.

Mange som kommenterer lyden i min 325tds når jeg gir bra med gass, det høres faktisk ut som en v8er.

Klarer de å gjøre noe med sotingen,lukten :lol: og tomgangslyden til diesel, er den snart overlegen bensinere......

lukt kjenner ikke jeg til... tomgangen er det største probleme... ikke noe hyggelig egentlig...

Tviler på at Diesel kommer nok til å ta over, men ikke helt... vil fremdeles være noen som aldri kunne tenke seg noe annet enn ein god bensinmotor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... Boeing B52 "Stratofortress" soter skikkelig ved take off... de mellomlander av og til i Ålborg og når de letter igjen er det som bildet viser ikke et vakkert syn. Det er ca. 85 tilbake av disse strategiske bombeflyene som stadig er i tjeneste. Vel... disse Mercedesene var neppe helt originale, men hurtige var de. Dagens common-rail dieselmotorer med partikkelfilter soter ikke mer enn tilsvarende bensinbiler og litt rakling på tomgang er vel verdt sånn ca. 200 Nm... eller ?... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... Boeing B52 "Stratofortress" soter skikkelig ved take off... de mellomlander av og til i Ålborg og når de letter igjen er det som bildet viser ikke et vakkert syn. Det er ca. 85 tilbake av disse strategiske bombeflyene som stadig er i tjeneste. Vel... disse Mercedesene var neppe helt originale, men hurtige var de. Dagens common-rail dieselmotorer med partikkelfilter soter ikke mer enn tilsvarende bensinbiler og litt rakling på tomgang er vel verdt sånn ca. 200 Nm... eller ?... :wink:

Du kan usansynelig mye bmwe9, det må jeg si. Og ja raklinga er verdt draget, men det kan fortsatt ikke sammenlignes med bensin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla spitzi greier d her!

Hvordan motor sitter det i de bilene a?

var det 300tdt motorn? 6ern asså fra 124 og tidlig 211serie?

Konge med svartrøyk!! Er vel 147 og 174 hk i de. Fan med 400hk ere greit sylindertrykk kan jeg tenke meg :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...