Gå til innhold

Bytte av ratt i E36

-Anders-
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut rattet i min E36. Jeg har airbag i min, mens rattet jeg skal bytte til er uten. (momo)

Hvordan gjør jeg det med airbagen?

BMW sa at airbaglampa kom til å lyse konstant.. Er det en måte å gjøre dette "ordentlig" på?

Sikkert noen som har gjort dette før meg her inne, eller har peiling.

Takker så meget for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg ingenting med, men sier det likevel: Har du airbag, ikke ta den bort, den kan redde livet ditt. Ikke vær DUM!!!!!!!!!!!!

Støtter den!

Kresja her for et par år siden, og er 100% sikker på at det var airbagen som redda meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbaglampa vil leve sitt eget liv uansett om du setter på MOMO eller BMW airbag ratt. Har t.o.m tatt ut airbagpæra i min, men det blinker ennå...Har tatt av rattet mange ganger uten at lampa har tent seg, men nå siste gangen, tente den. Og den blinker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbaglampa vil leve sitt eget liv uansett om du setter på MOMO eller BMW airbag ratt. Har t.o.m tatt ut airbagpæra i min, men det blinker ennå...Har tatt av rattet mange ganger uten at lampa har tent seg, men nå siste gangen, tente den. Og den blinker..

Hvordan kan den blinke hvis du har tatt ut pæra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støttet uttalelsen om at du ikke skal fjærne airbagen, kææks. Du tenker sikkert at du aldri vil få bruk for den, men en vakker dag smeller det virkelig. Jeg har vært ufor en ulykke i 45km/t mot en murvegg og jeg er sikker på at airbagen reddet meg.. Airbagen betyr mye, så behold den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg vil bytte ratt er rett og slett at BMW ratt er alt for store. Er ikke noe godt å ratte og det ser heller ikke bra ut.

Når jeg sier jeg skal ha Momo ratt blir det ett helt svart Rundt ratt og ike noe 4-kanta jallaopplegg.

Men skjønner den airbagtanken deres om at airbag er greit å ha hvis det skulle skje noe..

Får man sportsratt med airbag? evt. Momo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stussa på det selv, men er sikkert noe sikkerhetsgreier fra BMW. Mulig det sitter en liten diode inni der, som tar over hvis pæra skulle ryke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stussa på det selv, men er sikkert noe sikkerhetsgreier fra BMW. Mulig det sitter en liten diode inni der, som tar over hvis pæra skulle ryke?

Jepp, det sitter en diode på printplata inni instrumenthuset, i tilfelle pæra skulle ryke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...