Gå til innhold

Vurderer diesel-femmer. Rett sorten?

rottert
 Share

Anbefalte innlegg

Den nye bilen til faderen derimot! Den er rimelig hvass til SUV å være. Rav4 X med 177 diesel hk. Der er jeg ganske sikker på at jeg hadde tapt. Drar noe voldsomt den bilen.

Nå trodde jeg vi diskuterte bil her. Ikke kom med dette tullet på "T*****" fra Japan. Det er jo milevis i forskjell mellom "T*****" og BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Samtidig som en eier som chipper bilen bruker den hardere, så kan det også være at han er mer oppmerksom på at understellet og foringer generelt er i god stand, pluss oljeskift. Kjører man med skikkelige lavprofilsdekk merker man også mye bedre slitte foringer og dempere enn med en bil med 15".. men samtidig slites også alt fortere med lite gummi, så det blir nesten en vurderingssak fra bil til bil om man bør kjøpe bil med chip/senking/store felger, osv. eller kjøpe en dønn original kjerringkjørt sak med 15".. begge deler kan være negativt.. i mine øyne.

Avgjort, men når alt kommer til alt er det de færreste BMW eiere (og andre bileiere for den sak skyld) som egentlig kan noe konstruktivt om understel og foringer... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye bilen til faderen derimot! Den er rimelig hvass til SUV å være. Rav4 X med 177 diesel hk. Der er jeg ganske sikker på at jeg hadde tapt. Drar noe voldsomt den bilen.

Nå trodde jeg vi diskuterte bil her. Ikke kom med dette tullet på "T*****" fra Japan. Det er jo milevis i forskjell mellom "T*****" og BMW.

He he, du sku bare vist hvor mye mas jeg har lagt i få faderen til å prøve X3 istedet. Det gjorde han ikke før etter at Rav`en var bestilt, og måtte sårt innrømme at BMW`en nok var mere innbydende som han så fint kalte det. Årsak til at BMW ikke ble vurdert, var null BMW forhandler i by`n. Det var Reitan fra Molde som kom innom byen med "bilshow", knapt en uke for sent :(

Når det gjelder RAV4 diesel med 177 hester, får man den ikke med automat. I tillegg er det en såkalt "enturtallsmotor". den trives på bare et turtall. Uten automat blir det endel gearing.

Riktig at den ikke leveres med automat, men prøv bilen før du sier at det blir masse giring. Den drar meget godt, og det er ikke problem å ligge i 40-50 i sjette gir. Tok ett par ekstra sekunder før den kom, men når den kommer, så kommer den virkelig. I 3-4gir fra 40-100 kan du bare glemme spaken om du ikke gidder flytte hånden. Dog så stanser det fort på turtall. Tror det var ca.4000, og bom stopp.

Ellers så er bilen typisk Japansk. Mye støy, meget spesiell klutsj, fant ikke sittestilling, og masse plast. Og dette i topmodellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...