Vegard Selvåg Hansen Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Konklusjonen må bli at den beste av 318is og 320i er: 325i. Eller 328i
Dirty Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Konklusjonen må bli at den beste av 318is og 320i er: 325i. Eller 328i den går jeg får
BreitBau Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Konklusjonen må bli at den beste av 318is og 320i er: 325i. Word..
hagenisse Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Mulig responsen på en 318 er raskere men ingenting kan måle seg med å kjøre en ekte BMW-sekser! Jeg synes 318is er mer gøyal enn 328. Selvsagt trekker 328 langt bedre, men responsen (dette er viktig i min verden) og måten motoren leverer kreftene på er mye tøffere i 318is. Begge er jo mer enn raske nok for norske forhold uansett. 4-syl er ganske raske men ikke sterke slik som en sekser er. 320 er da ikke noe særlig sterk. Er kanskje noe med turbo du vil ha? Ekte BMW er sekser! Og biler som E30 M3, E39 M5, E60 M5, M6, *40/50 er ikke ekte BMW... Som jcvold sa, tallene taler for seg selv. Bilene er veldig like i ytelser.
bjeagle Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 hehe!denne diskusjonen kommer til å holde på i evig tid jepp,men tallene taler vel for seg? 320i: 2 liter , 6 sylindere, 150 HK, 190 nm,0-100:10.0 sek.toppfart 214km 318is: 1.8 liter,4 sylindre, 140 hk, 180 nm,0-100: 10.2,toppfart 213km 318ti 1.8 liter,4sylindre, 140 hK, 0-100: 9,9, toppfart 209km(!) Hvorfor har compacten lavere toppfart enn resten da den er både lettere og bedre 0-100? Har den en annen girkasse eller er det en annen logisk forklaring?
Kjell Z3 Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 hagenisse skriver: "Jeg synes 318is er mer gøyal enn 328. Selvsagt trekker 328 langt bedre, men responsen (dette er viktig i min verden) og måten motoren leverer kreftene på er mye tøffere i 318is. Begge er jo mer enn raske nok for norske forhold uansett" Jeg sier : Jeg synest 518i er mye morsommere enn M5
Gunnar Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 Hvorfor har compacten lavere toppfart enn resten da den er både lettere og bedre 0-100? Har den en annen girkasse eller er det en annen logisk forklaring? Kan være annen utveksling i girkasse eller diff, eller rett og slett at den er mindre aerodynamisk. Det kan tenkes at avslutningen på den gir mer turbulens bak. 4km/t forskjell er ikke mer enn at det kan være årsaken. Vekt har ikke veldig stor betydning for toppfarten, men betyr mye for tiden tar å nå dit..
hagenisse Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 Jeg sier : Jeg synest 518i er mye morsommere enn M5 Jeg vet at mange synes dette er noe snodig, men jeg synes ikke det blir mer gøy å kjøre bare fordi bilen går bedre. Er ikke det det handler om. Kjøre fort rett frem er jo bare et eneste stort gjesp. Derimot, når bilen ikke gjør det jeg ber den om å gjøre akkurat når jeg ber den om det (328 gjør ikke det!), så kunne jeg jo like gjerne sitti på... (for å overdrive litt..)
Fredrik Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 Et annet poeng kan være at BMW av hensyn til bl.a deres prispolitikk konstruerte modellen bevisst så den hadde en lavere topphastighet enn andre modeller som befant seg lengre opp i modellhierarkiet. F.eks hadde E39 528i en topphastighet på 240 Km/t, mens E36 328i hadde en topphastighet på 236 Km/t.
Kjell Z3 Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 Jeg synest Z3en min reagerer momentant ved gasspådrag, og det ganske voldsomt også, derfor forstår jeg ikke dette med at 318is har så bra gassrespons at den er morsommere enn en selveste Mclaren F1. Kanskje har det noe med at min 2.8 er portet? Vet ikke om det helper på responsen,men noe må det være om man sier at 2.8 har dårlig gassrespons. Uansett er 140 hk mye for lite for meg, selv om også jeg bor i Norge og stort sett oppfører meg noenlunde bra i trafikken
hagenisse Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 Den er grei nok når du gir gass, men når du slipper den er det til å bli sprø av. Nøling før den begynner motorbremse. I tillegg er den sterk i bunn mens den dabber av oppover i registeret, altså det omvendte av det som er kult. Honda S2000 har skikkelig motor!
Fredrik Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 Med en toppeffekt på 193 HK ved små 5300 rpm er ikke M52B28 motoren kjent for å være en turtallsmaskin... dagens ekvivalent... N54B30 motoren (E90 330i m.fl.) yter f.eks 258 HK først ved 6600 rpm. Begge de to store M52 motorene ble konstruert først og fremst med bensinøkonomi som primære kriterium.
B.E.E. Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 Jeg er ialle fall fornøyd med 328en, synes den trekker godt over hele turtallsspekteret.
Kjell Z3 Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 Den drar da enormt lenge etter 5300 omdr, langt over 6000 (min) uten at jegføler den mister draget. Og i alle tilfeller MYYYE bedre enn en 318is Hvorfor er det et mål å ha en bil som er dau på lave turtall????
hagenisse Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 Det er bare smak og behag. Jeg liker turtallsmotorer med rask respons, andre liker diesel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå