Gå til innhold

Service i Danmark / Tyskland?

Meinert
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har et feltrykte om at det er så rimelig å ta servicer på BMW i Danmark og Tyskland at med reise og alt så svarer det seg kontra prisene i noorge. Noen som har erfaringer rundt dette å dele? Likeså meg er vell alle interesert i å ha noen ekstra spenn til drivstoff og nye dekk eller:-)?? Ha en ellers fin dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha Inspection II på min E46 hos BMW i Hamburg førstkommende tirsdag. Koster ca 3500,- I Norge blir det rundt 5500,-.

Men det blir som regel endel ekstra ting som må tas, så da sparer man mer.

For ikke å snakke om kundeservice, som er ekstremt mye bedre enn her hjemme...det er nesten grunn nok alene, spør du meg. Risikerer ikke at de kjører rundt i lunsjen med bilen din og sånn....som jo dessverre ikke er helt uvanlig her...

Har hørt at jo lenger syd i Tyskland man kommer, jo rimeligere blir det. Vet ikke om det stemmer.

MVH

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte for 3-4 uker siden 2130,- danske kroner inkl. moms hos BMW her i Århus for inspection II på min 2003 E46 318dT. Generelt er prisene litt lavere i Syd-Tyskland enn i nord, men det mest avgjørende er å finne et fornuftig verksted i en mindre by. Jeg har med hell brukt div. verksteder (Porsche, BMW og Mercedes-Benz) i den lille tyske byen Offenburg ved foten av Schwarzwald når jeg f.eks har vært i Strasbourg (Frankrike).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det høres jo ut som om det kan bli en danmarkstur etter hvert ja:-)! Er ikke kjent med inspeksjons.nr 1,2 og hvor rekka måtte enda så om noen kunne gitt meg en forklaring poå dette så setter jeg pris på det. Service i utlandet viser å svare seg så dersom dere har gode erfaringer fra verksteder så tips gjerne om navn og kontakt informasjon:-) Ha en ellers fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmwE9:

Hvor lang bestillingstid er det på det verkstedet, og hvor lang tid bruker de på inspeksjonen?

Skal til Danmark 25/6-1/7 og madammen har lagt inn 2 overnattinger i Århus pga. mye fete butikker, designting osv. Hadde jo vært genialt å slå det sammen og spare masse penger.

Må ha inp2 i løpet av sommeren uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1g6sjwdt]bmwE9:

Hvor lang bestillingstid er det på det verkstedet, og hvor lang tid bruker de på inspeksjonen?

Skal til Danmark 25/6-1/7 og madammen har lagt inn 2 overnattinger i Århus pga. mye fete butikker, designting osv. Hadde jo vært genialt å slå det sammen og spare masse penger.

Må ha inp2 i løpet av sommeren uansett.

Jeg vet ikke hvor lang ventetid det er i sommerferien og det mest fornuftige er derfor å selv ta kontakt med BMW her i Århus - Terminalen Egå... som ligger ca. 10 minutters kjøring nord for selve Århus... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info.

Så er det det å ringe dansker da...

Har litt kontakt med en gjennom jobben og jeg må inrømme jeg sliter sinnsykt med å skjønne alt han sier. Han forstår hvertfall norsk 100% da, så der er det jo bare halve problemet... :)

Hvor mange timer beregner de på en insp2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":3oqecx3u]Takker for info.

Så er det det å ringe dansker da...

Har litt kontakt med en gjennom jobben og jeg må inrømme jeg sliter sinnsykt med å skjønne alt han sier. Han forstår hvertfall norsk 100% da, så der er det jo bare halve problemet... :)

Hvor mange timer beregner de på en insp2?

Hehehe... dansk og norsk er da mer eller mindre som britisk engelsk og amerikansk engelsk... altså ikke den helt store forskjellen når man først er tunet inn på den rette frekvensen... :lol:

Jeg er forøvrig litt usikker på hvor lang tid en inspection II tar... min bil rundet 80000 Km i forbindelse med servicen og da kom det en såkalt karosserikontroll (les: lete etter rust) på toppen av det hele... jeg tipper 1,5 timer a 2 timer... :?

Ellers... hvis du bestiller service hos Terminalen Egå (BMW i Århus) kan du hilse Aksel Jensen (verksmester - aje@terminalen.dk) fra Falkenberg... *kremt*... jeg er en god og pålitelig kunde... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Fikk svar på mail nå.

De hadde ledig time, men ca 5000,- skulle de ha for sjekken. Er det så stor forskjell på bilene våre bmwE9?

Du er velkommen, og vi kan godt lave service på din vogn d,28/6 kl- 7,00 så er den færdig ca. kl.11,00 og prisen er ca 5,000.00 kr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette må vi få klarhet i! Det vil være for dumt å reise dit ned for å ikke spare noen ting. Har hørt at jo nærmere man kommer Tyskland og i tyskland er det vist både kundevennligt og rimeligt men igjen, kan ikke dokumentere dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...