Gå til innhold

Er det meg eller verden?

chrbje76
 Share

Anbefalte innlegg

ååh ikke sett meg igang med Opel Vectra :) mye samme sak som 93,, men faktisk med bedre kvalitet. Sist jeg hadde en slik reiv jeg den i filler fordi jeg ikke trodde på at opel sa at bilen skulle lugge og rykke når man skulle gjøre noe annet enn tomgang og mer eller mindre full gass, håpløst om man bryr seg, sikkert helt fint om man gir f og bare skal frem.

Disse innleggende var faktisk ikke ment som noen "bmw ruler" propaganda, mer forbauselse over den slette standard på dagens "normale" biler. BMW var vell en av de siste merkene jeg gikk for, og før denne siste opplevelsen her har jeg ikke vært noen voldsom BMW fan, nå skal jeg aldri involvere meg de tidligere nevnte bilmerker, så vondt vill jeg ikke megselv. Dere som mener Vectra og 93 osv kjennes gode å kjøre, ikke merker lugging og annen irriterende oppførsel må være lam fra håret og ned :) eller så har dere ikke tilbrakt nok tid i dem.

Over og ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lam fra håret og ned ja... armer og ben funker fint her så vidt jeg kan føle :wink:

Men uansett blir det jo som å pisse i havet å påstå at Opel er bra på et BMW forum. Men 1,8 literen som du har kjørt tror jeg nok kan være kjiip.(jeg har aldri prøvd den) Vi har en 2,2 bensin, og hvis du ikke klarer å kjøre den uten rykk og napp er det kanskje du som er lam :wink:

Men for al del...det er jo ikke akkurat en spennende bil å kjøre, er jo en grunn til at jeg heller kjører bilen min enn fatterns :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener Vectra og 93 osv kjennes gode å kjøre, ikke merker lugging og annen irriterende oppførsel må være lam fra håret og ned :) eller så har dere ikke tilbrakt nok tid i dem.

Over og ut

eg har hatt ein Astra i over eit år, og den var veldig god... Når eg setter meg inn i ein ny bil, så napper og lugger det litt i begynnelsen, men det er kunsten å finne måten å køyre den på! Dersom det er berre Bmw du klarer å køyre uten å nappe og lugge, så synest eg synd på deg! Då vil eg påstå at du er ein dårlig sjåfør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg har fornermet en masse folk her.

"eg har hatt ein Astra i over eit år, og den var veldig god... Når eg setter meg inn i ein ny bil, så napper og lugger det litt i begynnelsen, men det er kunsten å finne måten å køyre den på! Dersom det er berre Bmw du klarer å køyre uten å nappe og lugge, så synest eg synd på deg! Då vil eg påstå at du er ein dårlig sjåfør!"

Nei det kan du ta deg en bolle på at det ikke er snakk om å "vende" seg til det, har levd med biler i lang tid i den tro at det er noe galt med foten min og jeg kommer til å vende meg til det,, bullshitt!. Er nok heller du som ikke er voksen nok til å nyte en skikkelig sammensatt bil(og jeg mener ikke at det BARE er BMW) og klarer å kjenne når ting ikke er lagd med nok intresse for kvaltiet. Men klart er ikke nødvendigvis noe å lage bråk om det, noen prioriterer bare ikke slikt. Men om du for alvor mener at en Astra er like god å kjøre må du være dement, hvem ville i selv en vill fleinsopp drøm finne på å kjøpe en bil som koster 5 ganger mer da? og ihvertfall ikke en Astra jeesus skjerp deg.

Det som er det store ankepuinktet for meg er når jeg ikke kan se for meg at denne bilen kan jeg kjøre 400 km i uten å 1: få skallebank av bråk og risting 2: bli generelt sliten av å måtte "ri" bilen 3: sliten av å føle at noe er galt eller på vei til å gå galt på grunn av lyder og annet tull.

Når man er drittunge betyr ikke slikt så mye, eller man man vet ikke bedre, da tror man at bilen er dritkjapp fordi all kraften er presset ned i bånn av registeret slik at selv de feiteste husmødrene skal kunne klare å ta en bakkestart, men bare vent så skal du se at en astra kommer til å bli en dårlig vits for deg også en dag om du skal gjøre noe annet enn å kjøre på hjørnet etter brød. Man begynner plutselig å tenke på hva som skjer om man møter en gal suv i 90 også, det blir morro i en astra det, le deg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes BMW og Mercedes er de beste bilene men det betyr ikke at jeg ikke kommer til å prøve en annen bil.

Nå til dags er alle biler brae til og med hyundai begynner å få bra kvalitet (trur jeg)

Pappa har en 2004 modell opel vektra som taxi og den har rundet snart 300000KM!! og det eneste problemet vi har hatt med den er automat giret (som også var en feil) og det ble byttet. opels diesel motor er overraskende bra, men komfor messig er opel bak mercedes og BMW.

Det jeg vil fram til er at alle personer har delte meninger om alle biler og jeg trur ikke saab er så dårlig bil som trådstarteren skal ha det til (personer jeg kjenner som har saab er fornøyde), selv jeg selv har aldri sitti i en saab eller kjørt en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe dette er bra lesning!

...men SAAB har seriøse problem om dagen og er tross alt eit erverdigt merke....synest nesten litt synd i SAAB eg, dei hadde fortjent bedre en der dei er no!

PS men dei kan kun skulde seg sjølv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en opel vectra b 96 modell 2,0 og nå en bmw 520 e 34 ( m 50 )

haha.. ja ble overasket .

prøvekjørte bmw , nesten bedre en sex ? kjøre over fartsdemper er som en drøm. og friske motor. nyedlige og kjøre.

så eg kjøpte bilen på flekken.

så var det opel da (vectra B) kjøre over farts demper ?? kor er nyere beltet og hørsels vern ? bråker og kanker i alle kanter,

dette er rått bmw,en er fra 88 og opel er fra 96 har testet begge biler og bmw vinner på alt . ganske bra til og verre en 88 modell da ( ok 93 modelle motor)

så det ente op med att jeg ga vekk min opel til dama. hehe fatter ikke att opel kan lage så dårlige bil ?

så var det rust opel hadde over 40 % mere rust en bmw,en

olje/vann/ ja må fylle på olje og vann 1 gang i uka på opel (den er ny overhalt for 50,000 sidden ) på bmw bruker den verken olje eller vann. anger på att jeg var blind og døv ?? ange som en syk hund på att jeg har kastet bort 3 år på en drit opel og sikkert over 30,000 kr i repp. bmw 4 ever =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vell faktisk noe av kjernen i saken her og noe av grunnen til å reagere, en Saab 93 er vell strengt tatt ikke noe annet enn en gammel Vectra i nye klær og med mye ekstra deler, og sånn generelt over har nok GMC ødelagt det som engang var bra med Saab, nå er det et merke for de som har lyst å betale litt ekstra for å tro at de kjøper kvalitet og en litt spesiell bil, et gammelt marketing triks, same shitt new wrapping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om GM har ødelagt Saab eller ikke blir nok en diskusjon, for hadde ikke GM kjøpt Saab, så hadde de vel vært der Rover er nå - i en knallhard konkurs. Om GM klarer å redde de er vel heller uvisst, men de skal ha for at de prøver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha naiviteten leve,, tviler på at GMs motiver er så erværdige, de ser nok bare på dette som en fin måte å kapre en liten trofask kundemasse og et nytt merke de kan shuffle samme shiten ut under i ny innpakning som et nisjeprodukt til de som vil betale mer. Dette skjer overalt i dagens konsumer marked med alle typer produkter og har nok mye av skylden for min reaksjon, litt for mange som gir bængen i å dyrke ekselens og kvaliteter, er det billig nok eller har nok morsomme knapper og image,, selger det og vi som de kjøtthuene vi er kjøper fordi nøkkelen var så gøyal og fordi vi tror vi får "jet fighter" teknologi og god gammel svensk kvalitet med på kjøpet, bare bull alt sammen. Nei skal du først kjøpe billig bil bør du kjøpe Ford eller lignende upretensiøst merke som ikke satser på så mye mer enn å lage mest mulig kurant bil for billigst penge, helt grei men i det lange løp betaler du prisen, og når biler koster det det koster her i landet kan man liksågodt få noe bra igjen for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha naiviteten leve,, tviler på at GMs motiver er så erværdige, de ser nok bare på dette som en fin måte å kapre en liten trofask kundemasse og et nytt merke de kan shuffle samme shiten ut under i ny innpakning som et nisjeprodukt til de som vil betale mer. Dette skjer overalt i dagens konsumer marked med alle typer produkter og har nok mye av skylden for min reaksjon, litt for mange som gir bængen i å dyrke ekselens og kvaliteter, er det billig nok eller har nok morsomme knapper og image,, selger det og vi som de kjøtthuene vi er kjøper fordi nøkkelen var så gøyal og fordi vi tror vi får "jet fighter" teknologi og god gammel svensk kvalitet med på kjøpet, bare bull alt sammen. Nei skal du først kjøpe billig bil bør du kjøpe Ford eller lignende upretensiøst merke som ikke satser på så mye mer enn å lage mest mulig kurant bil for billigst penge, helt grei men i det lange løp betaler du prisen, og når biler koster det det koster her i landet kan man liksågodt få noe bra igjen for pengene.

Ja og nei... SAAB kjøpere er noen av de mest loyale bilkjøpere som finnes. De er i tillegg høyt utdannet og de tjener godt... med andre ord perfekt for "branding" og "imaging". Det er mye billigere å kjøpe en allerede utviklet kundegruppe enn å utvikle kundegruppen fra bunden av. At selve bilmerket SAAB i dag rent teknisk mest av alt er en "badge-engineered" Opel får så heller være... "image is everything"... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) ja akkurat, men de fleste høyt utdannede folk jeg kjenner kan generelt sett ikke fryktelig mye om biler, ikke bryr de seg heller så mye, men de er veldig opptatt av at de har kjøpt "kvalitet"hva det nå enn er de kjøper, men det er ikke Saab, kansje i driftsikkerhet)vet ikke noe om det) men ikke i praktisk bilbruk. Jeg er sikker på at jeg kunne tatt tak i dashbordet og revet det av med bare fingrene,, bare for å komme med et eksempel :) hadde lyst også,, for å finne de svenske nissene som satt under der og gnikket isopor mot hver sin glassplate eller noe lignende :).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...