Gå til innhold

Er det meg eller verden?

chrbje76
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt et 20-talls biler, og er ikke i tvil om at 5'ern vår er den beste ever (inkludert Audi nyere a6 og ny X3). Blir rett og slett glad når jeg kjører den nydelige bilen. Tror faktisk jeg smiler litt :wink:

MEN, pappa derimot, mener at den er rykkete, dårlig på småkjøring, har svak motor og er skummel på vinterføre. Han mener at den gamle A6 2,6'en vi hadde var mye bedre. Jeg kan ikke si meg mer uenig med ham.

Ergo, som alltid, smaken er som baken, og BMW er best :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fint at noen fikk glede av klagingen, det måtte bare ut :). Det burde si noe at jeg satte meg inn i denne Saaben uten en eneste fordom, annet enn alt skrytet jeg har hørt fra Saab selv om hvor flinke de er og hvor fornøyde alle Saabfolk ser ut i bilene sine, faktisk var dette en bil jeg ville vurdert som en kandidat. Nå skal jeg peke og le av dem.

Ta dette med nøkkelen f.eks,, jeg vet jo at man aldri egentlig bruker dørlåsene. Men hva gjør jeg den dagen buttpluggen har gått tom for strøm og jeg står der med handleposene og grinete unger, da hjelper det fint lite at jeg har en normal nøkkel liggende hjemme i en skuff, eller inne i hanskerommet. Eller om jeg mister den store buttpluggen, hva skal jeg kunne låse opp døren etter da om jeg ikke kan starte bilen. Dette er ikke noe annet enn dårlig design, de må finne på noe spesielt for enhver pris og ender opp med noe som ja er spesielt, men ikke har en eneste gevinst i forhold til den vanlige løsningen.

Men det desidert verste av alt er rykkingen de fleste nye biler har på gassen, hvordan disse løsningen kom ut av fabrikkhallen klarer jeg ikke å forestille meg i en vill fantasi og hvordan de fleste folk klarer å kjøre rundt med dette uten at alle sikringene går aner jeg ikke . Jeg tillater meg å snøfte overlegent i deres generelle retning Saab og den ellers jevne bilindustri.

Likte veldig godt historien din, men nå skal det sies at den buttpluggen kan tas fra hverandre og inni den er det en nøkkel. Det er i hvert fall det på en 93 Aero som en kompis av meg har... :)

Men ellers er det kun BMW for alle penga her i gården. I et svakt øyeblikk vurderte jeg SAAB og Opel, men nå har jeg skjønt at jeg kun blir fornøyd med BMW... takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt et 20-talls biler, og er ikke i tvil om at 5'ern vår er den beste ever (inkludert Audi nyere a6 og ny X3). Blir rett og slett glad når jeg kjører den nydelige bilen. Tror faktisk jeg smiler litt :wink:

MEN, pappa derimot, mener at den er rykkete, dårlig på småkjøring, har svak motor og er skummel på vinterføre. Han mener at den gamle A6 2,6'en vi hadde var mye bedre. Jeg kan ikke si meg mer uenig med ham.

Ergo, som alltid, smaken er som baken, og BMW er best :P

Jada smaken er rar, før klarte jeg aldri å skjønne hvordan noen kunne betale så mye ekstra for det som i stor grad er et merke med tungt rånestempel, så det å kjøpe BMW satt langt inne for meg,,,, skjønner det nå :).

Det er sikkert forskjell fra bil til bil, alder vedlikehold osv osv, men akkurat på nykkingen burde det være klart at jeg muligens er blant de særeste og på min 5 serie er det ikke et eneste rykk eller nykk, den er smooth. Den virker litt sløv på motoren med modellene som er vanlige i norge. Også fort litt tung i rævva i bytrafikken det inntrykket skjønner jeg at din far kan ha, og hadde litt den følelsen i begynnelsen selv, det er jo langt ifra noen racerbil(ihvertfall ikke de fleste i norge),, men den følelsen har jeg ikke lengre, den kan om man vil, og man blir litt lurt av nedsatt fartsfølelse. Nå virker mindre biler bare masete og utrygge(spesielt saab og opel), og når jeg ligger så utrolig uanstrengt å cruiser i 140(om jeg vil) uten et knirk, skrangel eller rist av noe slag er jeg ikke i tvil om at dette er bil for voksne gutter som vet å sette pris på ting som funker hver dag fremfor egenskapen å kunne jage fra kryss til kryss,, la oss helle se hvem som overlever på autobanen DER DET TELLER!! da er det bare å pelle astraer og annet smårusk ut av pollenfilteret etter endt økt =) bare skøyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig chrbje76.

Jeg også kjører bilen helt rykkfritt. Ingen problem. Man må lære seg motorens gass-respons og clutch, da er 5'ern perfekt! Den trenger litt mer gass enn f eks gamle audi'en, og det skjønner ikke pappa. Dessuten er BMW-er turtallsmaskiner, ihvertfall de mindre motorene. Men min gamle fader skjønner ikke dette, og tyner bilen ned i 1000rpm. Han mener at jeg kjører stygt når jer drar den opp i ca 4500rpm.

Dessuten er BMW'en gode på vinterføre. Gir klare signal på hva som skjer, noe som kjennetegner nettop BMW. (pappa er selvfølgelig uenig, og mener at FWD er det eneste som er noe)

Dersom man samenligner biler i høyere fart (100+) er BMW'en nydelig(oppfordrer ingen til å bryte fartsgrensene i landet, respekter lovverket!) Den gir en trygghetsfølelse og styrerespons som svært få bilmerker matcher!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

HAHAHA dette er det desidert MORSOMSTE jeg NOEN gang har lest !! :lol: genialt.. men værste av alt, det stemmer! jeg vurderte en gang og gå over til en annen japseblekk bil når ting balla seg på med e30'n, men etter og lånt onkels toyota carina turbo diesel 98` i 3 dager så NEI aldri om jeg skal! litt for rask på clutchen så hakker det som man skulle tru den hadde som mål og kastrere deg! :( rister og skraper og hakker og synet begynner og bli uklart fordi det er som og kjøre på vaskebrett(nei jeg overdriver ikke). Som du sier, løpske forhjulstrekk hester. Nei testet masse biler men bmw er tingen.. rett og slett.

ps: En mazda 323 turbo 4x4 kunne jo kaaanskje alltids gått 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si meg 110% enig i det trådstarter beskriver her. Jeg har hatt den sorg av å måtte kjøre Saab et par ganger i det siste og det er ikke mye oppløftende. I tillegg til alt som allerede er nevnt må jeg bare nevne "sportssetene". Kjørte en 9-5 vector med disse setene og de ser jo slettes ikke halvgærne ut. Hadde det bare vært så vel. Her snakker man sportsseter uten sidestøtte. Eller dvs. det ser ut som det er sidestøtte men disse er det like mye motstand i som i en svamp! Hva i "#¤%& er poenget med det?

Her i gården blir det i alle fall aldri noe Saab. Det skal være snickers og twist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som får bange anelser når Norge vurderer å kjøpe fly fra Sverige...Jepp,av SAAB-fabrikat :shock:

Svenska Aeroplan Aktiebolag (SAAB) er noe helt annet enn Saab Automobile AB... eller det vi carnuts normalt forbinder med SAAB. Flyprodusenten SAAB er høyt respektert og har bygget fly siden 1937. Deres flymodeller er av kostnadshensyn ofte basert på amerikanske fly/deler, men tilpasset svenske forhold og behov... og resultatet er ofte at de svenske flymodellene på spesifikke områder er bedre enn de amerikanske. Svenskene kan imidlertid også selv konstruere avanserte fly... jagerflyet "Draken" (1955-74) var f.eks et betydelig bedre design enn den samtidige amerikanske Lockheed F-104 "Starfighter" som bl.a det norske forsvaret hadde. SAAB "Viggen" (1970-90) hadde en amerikansk Pratt & Whitney motor, men resten av designet med bl.a deltavinger er svensk. Flyet var alment anerkjent som et de beste taktiske jagerflyene på begynnelsen av 80-tallet, men dessverre var det også for dyrt for å få suksess på eksportmarkedene. I tillegg hindret svensk nøytralitetspolitikk indirekte bl.a et stort salg av "Viggen" til India. SAAB "Gripen" er iht. mange forsvarseksperter et bedre valg for norske forhold enn f.eks amerikanske Lockheed Martin F-35 Lightning III eller bedre kjent som "Joint Strike Fighter" (JSF). Årsaken er at "Gripen" er konstruert med de samme taktiske egenskapene som F-16 har (les: multirolle jagerfly) i motsetning til "JSF" som er et mer spesialisert fly... og som derfor krever backup av andre flytyper... som forøvrig kun amerikanerne har. SAAB har hatt et par uheldige episoder med "Gripen" der flyene har styrtet, men i forhold til styrtede F-16 fly gjennom tidene er antallet ikke representativ for svenskenes evner til å konstruere jagerfly som kan matche amerikanerne. Land som Syd-Afrika, Ungarn og Tsjekkia har allerede bestilt "Gripen"... i tillegg kommer de 204 flyene som det svenske forsvaret har bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg er over gjennomsnittet sær når det gjelder biler har jeg alltid visst, min første bil var en Triumph, ikke noe luksus eller spesielt rått men de gutta gjorde nå et og annet riktig med hvordan en bil går og oppfører seg, den satte standarden. Men bilen måtte gå av familiære årsaker og jeg gikk hvileløst fra bil til bil som irriterte livskiten av meg, gammel Saab, ny WV, ny og gammel Volvo, gammel Toyota, ny Opel og et par franskmenn jeg ikke gidder å nevne, søppel alt sammen...

---------------------

Genialt innlegg, lo som aldri før! :lol:

Har nettop anskaffet meg en 520i selv og kunne ikke vært mer enig. Har kjørt mye rart og BMW er helt klart i en klasse for seg selv, storfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...