Gå til innhold

BMW 320i Coupe, E36, Automatic. Ett godt kjøp?


Karl
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har tilbud på å kjøpe meg en 320i automatic, og lurer på råd. Det er en 1996 modell, bruktimportert fra tyskland. 2 norske eiere over 30, og skal i følge selger være svært fint kjørt.

Fant ingen rust el. nevneverdige svakheter bortsett fra tre ørsmå bulker.

Selger har aldri hatt problemer med bilen og servicehefte og eu-godkjenning medfølger.

Jobber sammen med selger og "føler" jeg ikke blir lurt.

En del ekstrautstyr: Sony stereo, el. soltak, setevarmere, 17" sommer m. Dunlop og 15" vinter (begge alloy felger), M-ratt.

Dette blir min første bmw, og prøveturen i går gav meg noe jeg ikke før har opplevd med mine andre vrak. Litt anntydning til sporing men gjør meg ikke noe.

Borsett fra omregistreringsavgiften som jeg syns var ekstrem, syns jeg dette kan bli ett godt kjøp til 90.000.- Har sjekket på finn og syns prisene der lå rimelig mye høyere for tilsvarende.

Har jeg rett? Bør jeg hoppe i det? :)

Beklager, har ingen mulighet å legge inn bilder akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min 95 mod 320ia coupe i april.

Importert den og..

Jeg betalte litt mer. men nå fikk jeg med litt stasj også.

Er veldig fornøyd

Denne bilen syntes jeg er bedre å kjøre enn 2001 mod audi a3 1,8turbo... Audien gikk litt bedre siden jeg chippet den.

Men å cruise avgårde er Bmw bedre :) (om det er i 50km/t eller 120km/t)

Men service kan være dyr.. insp 1 koster 5000kr på BMW i bergen

Og insp 2 koster 7500kr..

Olje skift er jo lett å fikse. Men må jo 0stille service lyset.

Står litt om det her inne på forumet. Men som om alt her inne er det delte meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt så virker det som om E36 og automat er vanskeligre og selge enn men manuell kasse, spesielt coupe'en.

Selvopplevd...

Personlig syns jeg automat er glimrende, og at det fungerte greit i E36.

Syns ikke det var noe billig, utstyr var det heller ikke noe å snakke høyt om.

Du har et enormt marked i E36, hent inn en selv da vel, velg farge og alt annet du vil ha, automat eller ikke.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takker for informative svar. To av lampene lyser, så det er en stund til neste service, mener å huske det var inspeksjon 1 det gjaldt. Rene oljeskift tar jeg selv.

Bilen er bare gått 114000 km. Syns det hørtes lite ut til den prisen, men tror jeg tar sjangsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at hvis du kjøper den, så bytt ut automatgearspaken hvis du har den, etter min mening, stygge girspaken. Dvs, den som ikke ser ut som en gearspak i det hele tatt. Ser mer ut som et paraplyhåndtak.

Du kan bytte ut denne (har jeg lest meg frem til) til den som kom på "nyere" E36-er slik at den ser mer ut som en gearspak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...