dementiz Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Skrevet Juni 17, 2006 Da er det gjort. Byttet olje og oljefilter, men renset motoren med diesel før dette. Det gikk helt fint, og motoren gikk som en drøm etterpå. Tikkingen ble betraktelig redusert, og det kjennes ut som at bilen ble spreke også! Blandet 3.5l diesel og 0.5l olje og brukte dette som rensemiddel, dvs at bilen gikk på tomgang med dette i ca 50 sek. Funket råbra.
Bmw-Racer Skrevet Juni 17, 2006 Skrevet Juni 17, 2006 Er du helt seriøs nå dementiz !!!!!Dette hørtes spennende ut Har lyst til å prøve det på min bmw 316 e30.Men er litt for pysete
Christopher Skrevet Juni 17, 2006 Skrevet Juni 17, 2006 Har prøvd det samme jeg Gikk strålende og lugging tikking ble MYE bedre Lykke til resten som prøver
R.E.H Skrevet Juni 18, 2006 Skrevet Juni 18, 2006 Har prøvd det samme jeg Gikk strålende og lugging tikking ble MYE bedre Lykke til resten som prøver noen som har erfaring mede dette på en m20b20 motor?? har litt for mye tikking og vil ha det bort.. har hørt at det skal hjelpe å overhale motoren/toppen også.. den har jo gått ca 265000 og kanskje det er det lureste vess æ vil at den skal holde et par år til da?
Gjest Skrevet Juni 18, 2006 Skrevet Juni 18, 2006 Prøv å justere ventilklaringen.M20 har ikke hydrauliske løftetønner,bare vippearmer.
thorjoh Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 Har prøvd det samme jeg Gikk strålende og lugging tikking ble MYE bedre Lykke til resten som prøver Hvis en bruker diesel i motoren så vil pakninger bli harde og sprøe. Ikke å anbefale! thorjoh
bjalle Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 Bruker man helsyntetisk olje av god kvalitet så renser denne moteren automatisk,man trenger aldri bruke slike vidundermiddel,det er bare bortkastet.Blir det mindre ventiltikking så er det på grunn av ny olje ikke fordi man har brukt rensemiddel.har lest mye om dette rundt på nettet,det eneste som virker er motorflush(spyling av motor)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå