Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjer før pååske ;) Så blir ikke noe jobbing med "helgetillegg" på meg denna påsken.. Så fremst jeg får den ut da.. Dere vil ikke tro hva man betaler for lakkering her inni dalstrøka.. Tipper det blir 40 000 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir nok ikke ferdig..

Dette står igjen når jeg får igjen bilen:

Montering av fangere.

Nye vinduslister rundt om.

Sette inn igjen seter, taket, stolpetrekk

Montere takluke

Bygge stereo

Bytte hovedlamper

Vaske motorrom og polere dette.

Bygge dobbelt eksosanlegg og sveise ny plass te batteriet.

Fikse opp i bagasjerommet

PPK og godkjenninger

Skaffe nye skilter

Betale årsavgift og forsikring

Har så mye å gjøre, å så mye jeg må tjene penger til at jeg er redd bilen kommer te Rudskogen på rødskilt evt. på tralle gitt.. Trist.. Men nå er snart lommeboka tom for 2. året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke pusset.. :) Er bare buene som er grovslipt for å kunne legge på glassfiber.. Måtte jo det, de Rieger buene var jo så skeive i forhold til hverandre at FY... Tilpassinga mellom skjermen og døra var jo ett rent mareritt..

Men bare så det er sagt. Dette lakkverkstedet ligger ca 7-8 000 under de andre her oppe i startpris.. Så såååå halvgale blir det nå ikke.. Onkel lakkerte nettopp en veteranbil hos de.. Gammel Mercedes tatt inn fra America, og den gamle lakken fra America reagerer (les: koker)med den lakken som er nå. Derfor renslipte de hele karosseriet ned til stålet, og gjorde jobben fra scratch..

Han betalte 50 000.. Den bilen er en 1973 Mercedes Cabriolet, så det kan jo være litt forskjell i startpris.. Men hvis han fikk DET for 50000.. Så skal det vel godt gjøres om jeg kommer opp i 40 000..

Jeg føler meg ikke ranet enda, bare så det er sagt.. Har sett mange her inne få lakkering til både 6-7 og 10 000 når dere har pusset selv.. Men vet ikke om det er så mange av dere som da har 5 års lakk garanti? Og alternativet er å reise utenom dalen, evt utenlands.. Selvfølgelig er det billigere i Høneføss eller Oslo.. Men så hadde jeg da heller ikke bygget meg relasjoner heller.. Relasjoner som kan vise seg å være verdt noe senere.. Det er dyrere her oppe.. Bare slik det er.. 4 Lakkerere og etterspørselen er STOR.. Mye elg, og det faktum at veiene og sentrumene her oppe IKKE er bygd for 60 000 ekstra som kommer i påsken (bor bare 20 000 i dalen til vanlig), så sier det seg selv at det er endel forsikringssaker.. I byene ser jeg stadig folk som kjører rundt med bulkete bil.. Her er bil mer status generelt sett for alle aldre. En bittelite sjokkbulke og rett på lakkering...

Og til slutt: Ingenting er som å stikke innom en tur på vei til jobb, og se fremgangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var da et formelt og langt innlegg 8)

Meneh, hvor ligger denne dalen du kommer fra da?

BTW; Kunne fått lakkjobb for 5 lapper jeg og, hvis jeg hadde pussa ned og gjort alt selv klart til lakkering, men med blanda resultat da.. Så likere og sette alt sammen bort, for da veit man at resultatet blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah.. Pleier ofte å bli noen lange innlegg på meg..:D Men så vet vel de fleste her inne også hva jeg står for da.. Siden jeg legger ut lange innlegg hele tiden..

Uansett.. Er så enig så enig. Hadde en samtale med lakkereren der han ba meg holde fingra av fatet.. Han hadde vært borti NOK av folk som skulle "slipe" sjøl.. Blir bare mer arbeid for han.. Dessuten som han sa: "Hvorfor i h... skal du det? Er jo med i prisen for lakkeringa??"

:D Så klart hadde de blitt litt billigere å slipe sjøl for da hadde vel selve prisen for lakkeringa gått ned, men skal ikke se bort i fra at jeg bare hadde gjort vondt værre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...