Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe.. Ja 150mm spacer på hver side:p...

Heldigvis skal jeg aldri kjøre med vinterdekk mer da;)

Tja.. Prisen har jo vært doskutert opp og i mente før.. Kan bare referere til den store boka over "perioder" som lakkerere har.. Men så er det jo timepris da vett.. Prisen per periode hadde sikkert vært adskillig billigere i Oslo der konkurransen er så stor.. Her råder markedet, og så mange byidioter i Store biler de absolutt ikke kan kjøre, som det er her oppi påske, vinter og juleferier så kan du TRYGT si de som lakkerer her er fullbooket og vel så det av forsikringssaker..

Er ikke noe hokuspokus det her.. Hadde bilen skulle blitt hellakkert av forsikringsselskap hadde det kostet akkurat det samme.. Er markedet som råder, og her oppe bulkes det JÆVLI mye når innbyggertallet går fra 20000 lokale og opp i 80 000 når turistene inntar "ferieparadiset"... Med TRE lakkerere i hele jævla Hallingdal sier det seg selv at det ikke finnes konkurranse OVERHODET..

Så jeg innser realiteten jeg.. Og betaler det det faktisk koster.. Så får alle dere som er så heldig å ha tilgang på polakker og billige lakkeringsverksted være sjeleglad for at der faktisk bor så sentralt..

Og som nevnt tidligere i tråden.. Sivert på automote skulle ha 40 000 han også.. For nøyaktig samme jobb med metallic lakk.. Så skjønner ikke at det skulle være noen upris??

Det som er virkelig bekymringsfult er at folk ikke lenger husker hva ting er verdt.. De er bare opptatt av hvilken rabatt de får, ikke hva prisen var i utgangspunktet.. Markedsverdien på jobben som er gjort er betraktelig mye høyere enn hva alle antar.. Jeg jobber selv i malerbutikk, og hvert år bruker kjeder som coop obs, Monter, Jernia og Byggmakker MILLIONER fra "markedsføringsbudsjettet" for å kunne selge maling i MINUS.. De taper per spann de selger, og tar tapet fra "markedsføringsbudsjettet".. Og når da det spannet til 198,- faktisk koster 398 veiledene, blir folk rasende forbanna over "prisene dere fører, for dere er milevis høyere enn alle andre", men de tenker ikke på at om de faktisk går på Jernia utenfor kampanjetid så KOSTER 3 ltr "Lady 10" 398,-..

Så prisen er det absolutt ikke noe å klage på.. Her oppe betales hva det koster.. Og det skal nevnes at Hallingdal er den plassen i landet med STØRST kjøpekraft målt av SSB.. Er bare slik det er å bo på landet og ikke ha bekjentskaper som kjenner en som kjenner en, eller konkurrerende firmaer som presser hverandre i pris..

Dere kan ikke vite verdien i arbeidet, om dere ikke vet hvor mye det egentlig er verdt, ei heller kan dere vite hva dere har spart, om dere ikke vet verdien av arbeidet.. [-X

Så glem prisen på lakkeringa nå.. Det er dyrt.. Men om jeg skulle tatt en dag fri for å kjøre den ned, en dag fri for å hente den og sikkert en dag fri for å reise ned å se hvordan det går.. Også leie tralle opp og ned. Betale drivstoff.. Betale for at en annen skal ta seg fri 2 dager for å bli med å kjøre siden jeg ikke har E lappen, verdien av å når som helst reise innom å se arbeidet.. Snakke med lakkereren.. osv.. Samt ha en trygghet om at hvis noe skjer, kan jeg reise tilbake med den uten å måtte frakte den 25 mil hver vei.. Ja så teller det kanskje for 10- 15000 kr i mine øyne.. Og hvis du ser det slik an, så hadde jeg ikke spart noe vice verca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg egentlig godt at du tok det der jeg kevin... Hvis det skulle være en minste liten ting, så er det bare å svippe nedom på dagen likssom. Da er det ikke noe å kvi seg for å kanskje drøye og drøye for å måtte reise så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut :) Men blir for mye bøsere når du får på felgene og får den litt nærmere bakken :) Lykter og nyrer osv hjelper på det også så blir spennende å se når du får sammen bilen :) Blank og fin ble den ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig det var litt bra at det var så nærme.. Skulle bare komme tilbake om jeg fant noe, og har funnet 2 rennemerker, 1 på sideskjørt og 1 i en dørgang..

Også har jeg faktisk funnet en liten bulk på taket jeg aldri har sett før :shock:

Ser den nå fordi den er så blank.. Egentlig helt utrolig da den er like foran takluka! Så skulle komme ned å få tatt det igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...