Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er årsaken funnet..

Det viser seg at loddetinnet på ene siden av denne ringen, IKKE er loddet rundt ståltråden. Den er kun loddet fast på ene siden. Dette BØR jo loddes fast helt rundt ståltråden, slik at det ikke skal kunne løsne.. Det er jo akkurat det som har skjedd hos meg da. Åpnet lykteglasset igjen og da fant jeg ut at det var helt svart på den siden tinnet var løst.. Har gått varmt pga dårlig kontakt med andre ord..

Fabrikasjonsfeil..

Thomas på Norvatio sender nye i dag.. Er her vel til helgen..synd med slike ting, men er jo ikke alle ringer som kan komme ut 100% heller så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Har 3 til overs fra de forrige jeg hadde jeg..

Men du kan be han om å sette på fullt lys og la det stå på en halv times tid... Så kommer det ofte tilbake.. Fuktighet er disse svake for.. Pleide å miste en ring eller to hver gang jeg vasket bilen, og da funket denne "teknikken"..

Men denne ringen her hadde en ganske klar produksjonsfeil.. Om denne kompisen din ikke får til ringen igjen har jeg alltids en ekstra.. Har 3 ringer til over fra de forrige, men ene av disse knakk da jeg skulle bytte lykteglass, så da måtte jeg jo seff bestille nye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det bare meg eller er det så godt som nesten positiv camber på bakhjul? Syns den skræver for lite til å være E36. Jeg tror ikke jeg har sett breie og senka E36`r som ikke har skræva med bakhjulene.

Så på det jeg også, er ikke ofte man ser det :)

Uflax med ringa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er uten tvil Norges råeste e36 sedan!!! :D

Ang ringene, så stoppet den ene ringen min også å lyse :roll:

Heldigvis er det ekstremt god service hos Norvatio! :D

Grattis atter en gang med FET kjærre 8)

Selvfølgelig tusen hjertelig takk for den kommentaren.. Får virkelig pågangsmot med slike kommentarer..

Norvatio har jeg ingenting negativt å si om.. De er råbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter ikke Rieger Infinity II lenger i følge katalogen.. Det heter Rieger Breitbau II nå ifølge katalogen..

Derfor.. Bredt bygd tror jeg det betyr.. !

Eller enda bedre; Bredbygg.:)

Genialt navn, egentlig.

Ja.. pønska leeeenge på hva jeg kunne ha til skilt som jeg ikke hadde sett noen hatt før. De som har bredda har som regel Widebody.. Og jeg ville jo ikke ha "Teddysen" på skiltet.. Derfor fant jeg nå en løsning som kunne være like nyttig for alle parter.. Bilen ER ett Breitbau.. Og nå kan folk kjenne meg igjen på skiltet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det bare meg eller er det så godt som nesten positiv camber på bakhjul? Syns den skræver for lite til å være E36. Jeg tror ikke jeg har sett breie og senka E36`r som ikke har skræva med bakhjulene.

Er kun EN grunn til at jeg gjør det. Jeg er NØDT til å ha dekk til jeg skal til våler.. Er blankslitt på begge sider, og med jobbsituasjonen jeg har i dag pendler jeg 9 mil om dagen.. Da kan jeg rett og slett ikke slite dekk på pendlinga..

Kjøreegenskapene er så som så.. Ikke værst, men bilen virker nervøs ved nedbremsing da all vekt på bakjkula forsvinner.. Nå er jeg en halv cm "over" det som jeg har funnet ut er den ideelle lengden på bærearmene bak i forhold til sporviddeøkningen jeg har og veigrep.. En halv cm mindre, og bilen virker mye mindre nervøs, og henger bedre med.. Å skru de opp en halv cm gjør at jeg har så å si ingenting i camber, samt at jeg nå sliter minst mulig på de innerste cm..

Jeg MÅ bare gjøre det slik.. 275 dekk skal kjøpes inn til neste sesong.. De holder forhåpentligvis mye lengre, iom at jeg sleit av 4 av de 6 mm sporet er på innsiden, på de første 3 ukene.. De siste 2.5 cm på utsiden av hjulet var jo ikke nedi asfalten da jeg kjørte engang :roll:

Så der har du grunnen.. Den står feil nå fordi jeg ikke har dekk igjen.. Og jeg VIL til våler.. Mulig jeg også legger om og kjører på 15" fra nå og til jeg ankommer Hamar slik at jeg er sikker på å slippe problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...