Dr_S Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Ok for å få krystallen blank her les følgende.For E36 er tallene: E36/2 29.2 Hz BINGO! E36/4 28.3 Hz Høyere resonansfrekvens , betyr stivere kaross. Hvor har du dette fra. Hva har Hz med stivhet å gjøre. høres mere ut som radio frekvenser enn stivhets faktorer. begynner å bli aggresivt her inne. men jeg mener fortsatt at porsche er i en annen "bil-klasse" enn en BMW M3! Bmw m3 har 5 seter og plass til bagasje det har jo ikke en porsche. derfor er jo de bilene litt forskjellige. Og er det noen folk som bare digger bilene sine er det jo porche eiere, syns den cayenne turbo er så sinnsyk. Det er en bil i samme klasse som slår cayenne, å det karosseriet har vært produsert i mere enn 15 år(da mener jeg karosseriet ikke motor), nemlig Gelender wagen AMG. Posche 911 f.eks har faktisk bakseter, har selv sitti baki en
gkjernaas Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Må si meg enig med PK gitt... Fargen er vel kun for de som har grønn som yndlingsfarge!? Synes heller det er vingen og leppa som gjør susen! Er vel ikke så alt for mange andre utvendinge forskjeller!? eller tar jeg grundg feil nå?
MR.H Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Ok for å få krystallen blank her les følgende.For E36 er tallene: E36/2 29.2 Hz BINGO! E36/4 28.3 Hz Høyere resonansfrekvens , betyr stivere kaross. Hvor har du dette fra. Hva har Hz med stivhet å gjøre. høres mere ut som radio frekvenser enn stivhets faktorer. "Sitat slutt" Hvordan mener du at man skal måle stivhets faktoren da? Slegge? Hvor jeg har det fra? Tallene er oppgitt fra BMW, hvordan det gjøres kan du se på linken,bilde. Om du lurer på mer ring BMW's Ingeniør team i Tyskland for dypere forklaringer, eller google HZ terminilogien, samt kan du ta med MHZ tror jeg også http://www.e31.net/pics/Pruefstand2Big.jpg
///Magnus Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Rart det er krig i verden... (Ref. denne tråden her.) Litt festlig da.
Bimmerlars Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Fliser deg anytime med "skalet" mitt HC!! Bilen min er best, råest, raskest så derfor har INGEN sjangs!! Vil du motbevise det her, så møt opp til race! Kjørte om kapp med en Porsche 911 turbo fra 2003 på tirsdag! Den hadde ikke sjangs, for jeg har verdens råeste og raskeste bil! PUNKTUM Fikk jævlig lyst på pannekaker når Mehe nevnte deg lenger bak her.....
bimmerdude Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Nordscleife på Nürburgring pleier å skille klinten fra hveten... og dette er de beste rundetidene for noen aktuelle bilmodeller i relasjon til denne ganske latterlige tråden. Jeg vil mene at E36 M3 GT kanskje kan klare å presse seg inn mellom Porschene 911 Carrera og Boxster S... den er helt sikkert ikke hurtigere enn en E46 M3... og det er heller ikke en alminnelig E36 M3. Jeg har forøvrig tilsammen over 100000 Km i forskjellige Porscher (911, 928 og 944). Av disse er 944 uten tvil den beste kjøremaskinen... iallefall på en bane. Når denne H_c så forteller oss at en 944 er en "nesten" Porsche er det bare å melde pass. Kanskje kompenserer han for liten kunnskap med å være stor i kjeften... Porsche Carrera GT - 7,32 Porsche 911 GT3RS (996) - 7,49 BMW E46 M3 CSL - 7,50 Porsche 911 GT3 (996) - 7,56 Porsche 911 Turbo (996) - 7,56 Porsche 911 Carrera S - 7,59 Porsche Cayman S - 8,11 BMW E46 M3 - 8,14 Porsche 911 Carrera - 8,15 Porsche Boxster S - 8,18 Porsche Boxster - 8,31 Så hvorfor er ikke 944 med på lista der? At en 911 er dårligere kjøremaskin er jeg helt uenig i. De er mye råere. Men for en uerfaren sjåfør er det lettere å få bra rundetider med en 944. 911 er på en måte ett redskap som må kjennes veldig godt for å utnytte maks. Går rått hvis du klarer det men gjør du en bitteliten feil blir du straffet hardt. Men Porsche 911 har verdens dårligste vektfordeling. Hadde neppe blitt designet på den måten i dag. Så på mange måter er E36 M3 3,2 en bedre bil og jeg skal love deg at den 3,2 med de oppgraderingene som H_c har gjort er raskere rundt Nürburgring enn en M3 GT. PSS9 er ikke skrammel akkurat. Er nok mye bedre enn understellet på M3 GT som. Og man kan ikke bare se på tider på Nürburgring heller for på en annen bane kan resultatet være helt annet. Er vanskelig å sammenligne hva som er raksest av biler. Slike tester som Fifth Gear og Top Gear gjør er på ingen måter seriøse. Siden de ikke får kjørt samme bilen veldig mye, bytter fra bil til bil og ikke lært seg bilen veldig godt å kjenne før det kjøres, premieres lettkjørte biler. Ofte er det de som er vanskeligst å kjøre som gir best resultater med mye trening. Og MR H_c kan bare snurre inn. Er mange på forumet her som kjører fra bilen hans. Og med de tunge 18" blir den sikkert 1 sekund tregere til 100. Da havner vi på 6,5 sekunder som er samme tid som min bruker. Men det er gøy å lese om. Gleder meg til jeg får meg OMBYGD M3 også. Snart er det vel flere ombygde M3'er i Norge enn VW Polo. Hvis jeg ikke heller kjøper en motorsykkel. Da snakker vi litt mer fart enn i H_c sin M3 gitt. En R motorsykkel klarer jo nesten 200 km/t før hans M3 når 100 Blir nesten patetisk.
MR.H Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 For alle som har greie på Porsche, så vet man at en 911 er en kjenners bil, og spesielt 911 Turbo, og man trenger ikke noe fart for at landskapet skal bli grøtete i en 911 Turbo, Kjører man pedalen i bånn fra rolig fart skal jeg love deg at det blir grøt vision fort.
Gunnar Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 bimmerdude, H_c har en eller annen R-sykkel også om jeg ikke tar feil. Eller hadde. Og ja, de går fort rett frem, men de fleste sliter med å kjøre fra en grei bil i svinger..
bimmerdude Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 0-100 på 2,5 sekunder for 25 000 kr. http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... 13&tot=128 Hva pokker skal man ha M3 for? Hvis man er god på motorsykkel så skal man ha rimelig dyr bil for å klare å holde med den i svingene. Men må ha enda mer talent for å kjøre fort på motorsykkel i svinger tror jeg, eller guts. Kjøre fort i svinger er veldig farlig uansett. Mye tryggere rett frem
Fredrik Skrevet Juni 23, 2006 Skrevet Juni 23, 2006 bimmerdude: Porsche 944 er ikke med på listen fordi listen er relativt ny (les: 911 modellen 997 er bl.a med på listen). Porsche 944 kom på markedet i 1982... 9 år før E36 og hele 16 år før E46 som forøvrig er med på listen. En standard Porsche 944 Turbo klarer Nordschleife på rundt 8,30 sekunder... altså omtrent som dagens Porsche Boxster som har 240 HK. Ikke dårlig for en standardmodell som ble utviklet for snart 20 år siden. Forskjellen på en standard 944 og en 944 Turbo er alt vesentlig mer effekt fra den grunnleggende samme motoren og større bremser (fra Porsche 928S)... ergo er ikke 944 en objektivt dårligere bil enn 944 Turbo. Begge modellene har 50/50 vektbalanse og begge modellene er (hvis det ikke hadde vært for Porsches effektive markedsføring) bedre biler enn de samtidige 911 modellene. Jeg har selv vært med på å kjøre fletta av racingpreppede 911 modeller på Hockenheim med en standard 924 Turbo (Porsche 931 - forløperen til 944 Turbo)... der det avgjørende momentet som regel var nettopp vektbalansen og dermed muligheten for å bremse betydelig senere inn i en chikane. Gamle 911 modeller bør som kjent kjøres etter prinsippet "forsiktig inn i en sving og hurtig ut av en sving"... litt avhengig av hvor store baller man har... Forøvrig... den beste 944 modellen er Porsche 968...
TOREBMW Skrevet Juni 23, 2006 Skrevet Juni 23, 2006 men uansett kjører 911 turbo fletta av en simpel e36 m3 familie bil..sier seg selv
Viko Skrevet Juni 23, 2006 Skrevet Juni 23, 2006 men uansett kjører 911 turbo fletta av en simpel e36 m3 familie bil..sier seg selv Det gjør en lettere modifisert cosworth og..
Pauls1 Skrevet Juni 23, 2006 Skrevet Juni 23, 2006 men uansett kjører 911 turbo fletta av en simpel e36 m3 familie bil..sier seg selv Det gjør en lettere modifisert cosworth og.. alle bilene dere nevner som skal kjøre fra m3`n er jo turbo biler. blir jo ikke helt rett å sammenligne syns jeg.. PS : TURBO ER FOR DAMER OG HOMOFILE!!!!
gkjernaas Skrevet Juni 23, 2006 Skrevet Juni 23, 2006 og dahlback får jo til og med en polo til å kjøre ræva av en, så er det det vi er i gang med å ramse opp så blir lista stor! skulle til og med fått isbilen min (volvo 740) til å flise den... I fritt fall! Og til de som kjører R-sykkel her, så har jeg forøvrig en til salgs! 2003 mod R1! Med svart ramme, svarte felger, effektanlegg+++ ikke tollet inn enda, vel og merke! 90 000,- En liten ting til de som kjører R-sykkel... Det kan være gøy så lenge en leker med sitt eget liv, men da en begynner å ta risker som setter andres liv i fare, er det no drit! Blir lite populær av det... Moral: Begynn å kjør Super Motard... www.kryllingKTM.tk
gkjernaas Skrevet Juni 23, 2006 Skrevet Juni 23, 2006 nåja... den likte jeg ikke! *kremt* 525 "t"ds... *kremt*
Anbefalte innlegg