Marv Skrevet Juni 22, 2006 Share Skrevet Juni 22, 2006 har vurdert å kjøpe denne forsterkeren og trenger da noen tips til sub(er) jeg kan dra med denne? http://www.pioneer.no/no/product_print.jsp?product_id=11868 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Juni 22, 2006 Share Skrevet Juni 22, 2006 Hei Det er ikke store subwoofer du kan drive med den forsterkeren der Du burde få den billig i så fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marv Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2006 nei vel...... kan ikke så mye om dette jeg, men en jeg kjenner mente det at jeg kunne dra en del med denne noen som kan gi meg noen tips om hva jeg skal se etter (hva som er viktig) både på forsterkersiden og subben? og gjerne linker til steder hvor man kan lære alt "grunnleggende" innen bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Juni 22, 2006 Share Skrevet Juni 22, 2006 Det første jeg vil si er: Hvor mye penger skal du legge i anlegg til bilen? Jeg kan regne sammen et anlegg til deg bare du kommer med hvor mye det max skal koste. Er du ute etter forsterker og sub, eller noe mere? Vi har også en forum for våre kunder der de kan stille spørsmål som våre medlemmer svarer på PS. Den pioneer forsterkeren klarer å drive en subwoofer der du får lyd, men du må ikke satse på store suber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 22, 2006 Share Skrevet Juni 22, 2006 Den forsterkeren leverer hele 380wrms til en sub så jeg ville anbefale deg å bruke pengene på noe annet. Er ikke veldig mye effekt for pengene det. Med mindre du får den billigere. Continuous power output (RMS) 2 x 125 Watt (14.4V (20-240kHz/4ohms))2 x 190 or 1 x 380 Watt (14.4V (20-20kHz/2ohms)) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runegro Skrevet Juni 22, 2006 Share Skrevet Juni 22, 2006 Hei Er litt i tvil, hva vil du ha? Vil du ha en forsterker som skal dra alle høyttalerne i bilen eller bare subben? Skal du ha en for bare subben så snakker vi om en monoforsterker og i så måte må jo bortimot 400W være nok (eller er det jeg som begynner å bli gammel?). Skal du forsyne resten av høyttalerne så er det kanskje noe annet. Er det "bom-bom" du er ute etter, så er det ikke bare effekten du kan trekke fra forsterkeren som er av interese, men også hvilken lavfrekvent høyttaler du har mulighet til å plassere i bilen. Ehh..? Kanskje ikke så oppklarende, men det er godt ment. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Juni 24, 2006 Share Skrevet Juni 24, 2006 Er det noen som har tips om hvilken forsterker jeg skal kjøpe til to subber på 1000watt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Juni 24, 2006 Share Skrevet Juni 24, 2006 oops!! glemte å trykke tilbake for å poste et nytt innlegg!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runegro Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 Hei Larsinnj Er de på 1000W hver eller samlet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 HeiEr litt i tvil, hva vil du ha? Vil du ha en forsterker som skal dra alle høyttalerne i bilen eller bare subben? Skal du ha en for bare subben så snakker vi om en monoforsterker og i så måte må jo bortimot 400W være nok (eller er det jeg som begynner å bli gammel?). Skal du forsyne resten av høyttalerne så er det kanskje noe annet. Er det "bom-bom" du er ute etter, så er det ikke bare effekten du kan trekke fra forsterkeren som er av interese, men også hvilken lavfrekvent høyttaler du har mulighet til å plassere i bilen. Ehh..? Kanskje ikke så oppklarende, men det er godt ment. Tja.. si det subbene har forandret seg. Blir stadig mere tungdrevet. Dem fleste har ikke en følsomhet på 104dB som Cerwin Vega til tider hadde. Mener fortsatt at dem fleste basselementer passer alle biler. Kassen som avgjør dette. Eneste er at hjemme subber ofte bør ha en lengre excursion for å fylle dypet som en hjemme sub skal gjøre. I bil kan vi klare oss med kortere slaglengde pga mindre volum i cupèn. På nye elementer bil "motoren" magneten kraftigere og kraftigere for å ha mere kontroll. Derfor krever disse også mere kraft. Se f.eks på eldre elementer skulle altid stå i stoooore kasser. Det Pioneer elementet som jeg monterer i en bil nå skal bare ha en kasse på 42.5liter. Det er fordi elemtet har en stor motor og klarer fortsatt og overgå det trykket som blir i en liten kasse. Litt gromsete skrevet denne men shit au. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 Er litt i tvil, hva vil du ha? Vil du ha en forsterker som skal dra alle høyttalerne i bilen eller bare subben? Skrev han lurte på sub til den forsterkern. Og det er en 2kanaler han har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runegro Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Hei Veldig bra! Men hva slags forsterker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 HeiVeldig bra! Men hva slags forsterker? ? Sikkert den han har linket til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runegro Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Hei Upss. det har du helt rett i beklager! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 HeiUpss. det har du helt rett i beklager! Problem svolved Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå