grazz Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 Jeg hadde tenkt å ta av gubbevortene(les takrails), men kan ikke helt se hvordan det skal gjøres.. Noen som har noen tips på hvordan de er festet på en 01 e39?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 Høres ut som en "inside job". Vil tro at de er skrudd fast fra undersiden, inne i kupèen. Ikke helt det samme, for på E34 er det ikke riktig rails, men skinner som er felt ned i taket, men det jeg tror er noenlunde likt er at taket på biler med og uten rails er forskjellig. De uten rails har ett helt slett tak. Du vil nok få åpninger i taket som må tettes, og betviler at det kan ende opp med godt resultat. Jeg ville beholdt railsen, da jeg ser for meg litt jalla løsning. Kanskje med både lekkasjer og rust som følger? Synes forøvrig at løsningen på E34 er genial. Problemet er at man må kjøpe orginalt av alt. Jeg måtte bygge om allerede innkjøpt sykkelstativ og takboks for å få det til å passe, men resultatet er langt mere praktisk, sikrere og estetisk penere resultat enn f.eks Thule skrap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 Man kan ettermontere takrails på E46 og E39, men jeg tror innertaket skal av enten railsene skal på eller av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 Taktrekket må løsnes for og få av railsen ja. la det vær orginalt blir styggere med hull og merker i taket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 Taktrekket må løsnes for og få av railsen ja. la det vær orginalt blir styggere med hull og merker i taket Det blir ikke hull og merker i taket (ikke utover at det er vanskelig å få av innertaket)... på utsiden skal det monteres en ny "skinne" med slisser til et evt. takstativ som dekker festene til railsene (skinnen skal lakkeres i bilens farge). Slik ser det ut på min E46 Touring uten rails... hvorfor kjøre rundt med halve skistativet hele året ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 Taktrekket må løsnes for og få av railsen ja. la det vær orginalt blir styggere med hull og merker i taket Det blir ikke hull og merker i taket (ikke utover at det er vanskelig å få av innertaket)... på utsiden skal det monteres en ny "skinne" med slisser til et evt. takstativ som dekker festene til railsene (skinnen skal lakkeres i bilens farge). Slik ser det ut på min E46 Touring uten rails... hvorfor kjøre rundt med halve skistativet hele året... Er klar over det men: Forsto det som om at han ikke vile ha noe som helst på taket!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 Taktrekket må løsnes for og få av railsen ja. la det vær orginalt blir styggere med hull og merker i taket Det blir ikke hull og merker i taket (ikke utover at det er vanskelig å få av innertaket)... på utsiden skal det monteres en ny "skinne" med slisser til et evt. takstativ som dekker festene til railsene (skinnen skal lakkeres i bilens farge). Slik ser det ut på min E46 Touring uten rails... hvorfor kjøre rundt med halve skistativet hele året ?... Det der så jo helt greit ut. På min er det ikke helt riktig å kalle det rails mener jeg, men det går nå under det navnet. Man må ha egne BMW bøyler til disse. Har sett flere E34 uten "rails", og disse har helt slett tak. Mao helt ulikt E39. Dårlig bilde til å illustrere med, men man ser prinsippet. Trykk på bildet for å få det i delvis org.str. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå