Gå til innhold

Montere ny spiller i en E46

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bygge anlegg i min 320, 99mod. Ettersom disse festlige tyskerene er så veldig glade i kassetter, så vil jeg også bytte ut spilleren, MEN jeg vil gjerne kunne styre den med knappene jeg har på rattet...noen ideer til hva jeg trenger? Lurer også på om det er mulig å få tak i en ramme el.l som passer i hullet, slik at en vanlig bil-cd spiller passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha Pioneer , Alpine, Sony, Panasonic osv... og fremdeles bruke kottisene på rattet. Så lenge du kjøpter en rattkontrollovergang i tillegg. Så må selvf. spilleren ha mulighet for det også da. Går du for en dyrere spiller er det ikke noe problem. Disse overgangene ligger på fra 500 til 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei

Okey. Da ble jeg litt usikker på hva slags løsning jeg skal velge ang. stereo.

Løsning 1: Bruke originalspilleren og kjøpe en slik http://www.webhotell-spesialisten.no/tr ... 0&pid=1027 Dette vil da blir veldig dyrt og er de originale cd-spillerne noe særlig å bruke? Fordelen er jo at det ser finere ut når cd-spilleren er original og passer sammen med resten av dashbordet

Løsning 2: Kjøpe en valgfri cd-spiller med aux-utgang også kjøpe tilpasningsramme. Dette passer kanskje ikke så godt inn i interiøret men man slipper i hvertfall å kjøpe den overgangen til 1000 kr. Også kan man jo da kjøpe en cd-spiller med flere muligheter. (mp3 osv)

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ingen problem å koble til en forsterker på den orginale spilleren heller..du stjeler jo bare signaler fra høyttalerne dine bak med en slik en:

kabel.jpg

Slik kabel får du jo med alle forsterkere..

Eg har gjort slik på min og har en liten aktiv pioneer sub samt et komponentsett fra Rockford..utrolig forbedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forbedring er det men det blir ikke så mye bedre! bytt spiller og montere ny forsterker! :wink:

Ble sinnsykt mye bedre, og vil tro at med å sette inn en forsterker for seg selv og en god sub så vil det bli enda bedre..pluss at utseende blir utrolig mye finere med orginal enn en ny spiller..ser jo helt malplassert ut med en annen enn orginal..syns eg da..

Hvor tar man styrestrøm fra da?

Remotekabelen går til antenneforsterkeren din, som antagligvis ligger bak det panelet som går over hattehylla di på venstre side, kan vel muligens også ligge bak i bagaserommet på en av sidene..sikkert venstre..

Husker ikkje hvilken farge det var på remoten min men det var ikke til å a feil av vertfall, kan jo bare måle, med tenning av og på så ser du jo det.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på meg, så har eg en aktiv sub fra pioneer..den er gått ut av produksjon nå tror eg, eg betalte heller ikkje så mye for den da eg kjøpte den av en kompis.

Du kan jo se hos http://www.bilradiospesialisten.no, de har jo en god del bra aktive subber, en annet alternativ er vel en pakke med høyttalere, sub og forsterker..hvis en ikkje skal legge ut en hel masse med penger da selfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...