Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg fikk byttet foringer på travers bak og bærekuler foran (ytre) idag, og det kom på 1600,- for deler og arbeid tilsammen ;)

Ble seeelvsagt gjort sort på et verksted av en barndomsbestekompis som visstnok har blitt mekanikker :D

Travers på E36?

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg kom jo selvsagt på nu, at jeg glemte å legge til at det var på E36. Vet ikke hvor mye *værre* eller enklere det vil være på E34. ;)

Skrevet

Kompis av meg skifta på et nytt verksted litt uttafor byen. (E30) Han spurte hvor mye de skulle ha for og bytte traversforingene!? jo, 800kr, fastpris sa de. Da han kom dagen etter, fikk han høre at de hadde brukt MAAANGE timer på og få de ut, men, 800kr ble det ;)

Skrevet

E30 har de små traversforingene og de er et helvette å få ut. Visst man har KLANN verktøy så går det sikkert mye kjappere.

E34 og E28 har type *store* traversforinger og dem varmer du bare opp og så detter dem regelrett utav. En eks kollega brukte 20 min å skifte hver side på en E34.

Når man skifter på e30 så ikke press i nye orginal foringer. Er ofte mye mikk makk og få i orginale foringer fordi man lett herper selve hylsen innvendig når man stresser å få dem ut. Polyforinger er mye lettere å montere. De har pitte litt mindre diameter , og man smører dem bare ikke med zalo,hudkrem osv og da kan man presse dem oppi hylsen for hånd. Varer lengre,blir stivere, lager ikke lyder, tåler mye bank.

Bare et tips...

Skrevet
På e30 skulle mekonomen ha 4500 eks. deler for å skifte traversforingene.

hehe, det er nok svindel... Jeg betalte vel 600-700kr hos autozentrum :P (til E34)

Skrevet
Jeg fikk byttet foringer på travers bak og bærekuler foran (ytre) idag, og det kom på 1600,- for deler og arbeid tilsammen ;)

Ble seeelvsagt gjort sort på et verksted av en barndomsbestekompis som visstnok har blitt mekanikker :D

Org foringer eller powerflex? Mine bak skulle vært byttet også, hvor mange er det snakk om ? 6?

Skrevet

Org foringer eller powerflex? Mine bak skulle vært byttet også, hvor mange er det snakk om ? 6?

Snakker vanlige foringer.

Antall foringer bak, kan du bl.a. se på koed.dk sine sider. Søk på "powerflex", og du får opp en skisse over alle som trengs. Der koster dem... fra 117,- DKK til 160,- DKK. Rimelig billig hvis man kjøper flere i slengen (med tanke på frakt) og evt annet stasj.

• 3 years later...
Skrevet

Er da en grei jobb det.

0: sette bilen på bukker

1: fjærne mutrene til boltene som går gjennom silentblokkene.

2: slippe ned traversen så langt den går (ca 10cm)

3: legge en passelig stor rørbit oppå silent blokka (med en slisse skåret i siden for å få den inn)

4: jeKke opp traversen til du tar tyngden av bukkene.

5: varme med en varmluftspistol på traversen.

6: foringen glir så pent og forsiktig ut...

7: har salo på den nye foringen, bruke jekken og bilens tyngde for å presse inn denne.

Ved bruk av litt varme slipper foringene normalt utrolig greit, uten varme: glem det.

merk varmluftspistol ikke blåse lampe, du ønsker ikke å forkulle gummien.

Renslig og grei jobb spør du meg.

Olds69

Hei!

Tar du bare en foring i gangen eller alle evt parvis? Antar at del blir travelt å få varmet alle foringene omtrent samtidig. Sitter her og venter på foringer slik at jeg kan få laget et eller flere passelige rør til å presse ut de gamle foringene med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...