MPålwer Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 Scirre: haha! ja de er litt vrange vil jeg si.. men ser ut til at jeg kommer til å prøve å få det godkjent på lillestrøm istedetfor jessheim.. kanskje de kan tysk der.. Biltilsynet på lillestrøm har fløtt til jessheim Lillestrøm har dem bare kjøring og teori der. Eneste annet du får gjort der er å hente prøveskilter. Det er no dritt egentlig,for der jobba det en gei kar som var positiv til det meste,tilogmed turbo og feite dekk bare man fikk masse dokumentasjon. Og skal holde med tuv papirer,viste det på gamle 320'n min og ikke no problem. Dem ser jo bare om numra på fjørene stemmer med det på lappen. Visstnok det eneste dem hadde å gå etter sa han til meg. Sjøl om detta er 6år sia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 Noen i biltilsynet er så dumme at dem ikke skjønner hva dem skal se etter på tüv papiret. Skal vel bare finne serienr på fjærene og måle avstand mellom ringene. Det dem har gjort når jeg har godkjent ihvertfall... ikke sagt ett ord om at det står på tysk... er vel snakk om dem som kan jobben sin, og dem som tror dem kan den... tallene er de samme uansett om det er tysk, gresk eller engelsk Må bare oppsøke biltilsynet ett annet sted, hvor dem kan det de driver med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Juli 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2006 Hehe, ja jeg har jo papira, men tysk er tydeligvis et u-språk på BT-jessheim.. det var ikke snakk om at de skulle oversette det.. hehe.. men han sa jo at jeg kunne gjøre det da kunne jo vært spennende.. Isåfall kan jeg nok få godkjent mye rart om de lar meg oversette alle godkjenningspapirene selv ;D men hvor blir nærmeste BT nå da? Når lillestrøm har gått til jessheim jaja.. får sjekke opp litt jeg ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 For noen idioter!!! BT er helt seriøst ansatt i fra aetat...de som ikke er til noe annet blir ansatt der Surt for alle med litt bil int og vil ha godkjent bilen sin.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 BT i Drøbak er ikke så frøktli kranglete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 Hehe, ja jeg har jo papira, men tysk er tydeligvis et u-språk på BT-jessheim.. det var ikke snakk om at de skulle oversette det.. hehe.. men han sa jo at jeg kunne gjøre det da kunne jo vært spennende.. Isåfall kan jeg nok få godkjent mye rart om de lar meg oversette alle godkjenningspapirene selv ;Dmen hvor blir nærmeste BT nå da? Når lillestrøm har gått til jessheim jaja.. får sjekke opp litt jeg ! Mener å ha hørt at det skal være oversatt hos godkjent oversetter og stemplet, sikkert nettopp fordi du ikke skal bare finne på hva det skal stå der men det er noe jeg har hørt, ikke fått bekreftet da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Classs Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 Syns ikke BT i Oslo var så frytkelig kranglete heller. Godkjente senkesettet der med papirer på tysk uten noe problemer. Eneste var at jeg ikke kan kjøre bilen i Sveits fikk jeg opplyste av BT-mannen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larslol Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 Scirre: de godkjente mine fjører der, med tuv på tysk...... fyren er sikekrt ikke kranglette face-to-face. dessuten, ejg elsker å krangle, så jeg kan sikert bli med deg å krangle litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 Nå syns jeg dere er urettferdige, jeg har ganske mye kontakt med traffikkstasjonen og føler at de er både vennligstilte og imøtekommende, men de er overarbeidet. Spesielt på Risløkka er det mye å gjøre og lite tid til å få satt seg grundig ned med ting. At de ikke vil akseptere et Tüv papir på Tysk er ikke så rart de som forstår tysk godtar det som oftest de som ikke forstår tysk er i sin fulle rett til å kreve oversettelse, men det handler jo om det samme for oss. Jeg kan godt komme til Biltilsynet med et papir fra et Polsk godkjenningsorgan som er like juridisk korrekt som det fra Tüv, men siden ingen forstår det så må det oversettes. AT Noen på trafikkstasjonen kan Tysk er bare flaks i Norge. Husk på at det er folk ansatt i staten de er ikke vant til høyt arbeidstempo og derfor er det stress med en gang det er kø. Salpp av og snakk med dem som mennesker så ser du at det er nettop det de er. Det vanskeligste i livet er mellommenneskelig interaksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 Jobber du i biltilsynet eller??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 Liten sak, men irriterer meg no grådig..Driver å får godkjent e30'n nå, og har fått tak i papirer på fjøra mine, men det står på tysk. Jeg ringte derfor BT for å høre om de tok i mot selv med tyske papirer. For det første måtte jeg vente 5 minutt før noen tok telefon, så ble jeg satt over til BT-Jessheim og venta et par minutt før noen tok telefon der. Så plukker en kar opp telefon i andre enden og mumler et-eller-annet (tror han nettopp har stått opp, eventuelt fortsatt sov..). Når jeg sa jeg hadde papirer på tysk, så grynta han: "Da får du oversette det selv da.. Tror du virkelig vi gidder å bruke 40 minutter på å oversette det der?" Så jeg tenkte denna kar'n her orker jeg ikke krangle med i dag, og sa hadet.. I retur fikk jeg "auf wiederschen" og rakk ikke svare før han la på!! fikk lyst til å ringe opp igjen men 10 minutt venting og liten odds for å treffe på samme person gjorde at jeg heller brukte 10 minutt på å lage en klage-tråd her Tar snap-drive i oslo seg av å få senkesett skrevet inn i vognkortet? Noen som vet? Er dritt lei BT, de er helt gale her på jessheim Haha..litt sarkastisk kanskje, Men bra sagt alikevel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 Mener å ha hørt at det skal være oversatt hos godkjent oversetter og stemplet, sikkert nettopp fordi du ikke skal bare finne på hva det skal stå der men det er noe jeg har hørt, ikke fått bekreftet da... Det er korrekt! Når jeg skulle godkjenne senkesettet mitt(bilstein/h&r) som hadde tyske papirer så måtte jeg til arendal. Det er en times kjøring fra krsand. Biltilsynet i krsand ville verken ha tyske papirer eller tyske papirer oversatt til norsk av undertegnede. Man måtte få det oversatt av en fagoversetter og stemplet(som Jarle sier). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Juli 11, 2006 Share Skrevet Juli 11, 2006 Jobber du i biltilsynet eller??? He he neida men jeg driver et bilverksted og har drevet som bilselger i noen år så jeg har hatt en del kontakt med dem. Men det kan jo hende at dere har en helt annen oppfattning enn jeg har da. Min er faring er at det alltid hjelper å være litt imøtekommende og grei, da er de som oftest greie mot deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juli 11, 2006 Share Skrevet Juli 11, 2006 Jobber du i biltilsynet eller??? He he neida men jeg driver et bilverksted og har drevet som bilselger i noen år så jeg har hatt en del kontakt med dem. Men det kan jo hende at dere har en helt annen oppfattning enn jeg har da. Min er faring er at det alltid hjelper å være litt imøtekommende og grei, da er de som oftest greie mot deg også. Noen er greie og behjelpelige. Andre er fullstendig hjelpeløse tullinger. Men sånn er det jo på mange arbeidsplasser. Problemet er at disse tullingene kan lage MYE trøbbel for oss med bil som ikke er helt A4. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 11, 2006 Share Skrevet Juli 11, 2006 Nå syns jeg dere er urettferdige, jeg har ganske mye kontakt med traffikkstasjonen og føler at de er både vennligstilte og imøtekommende, men de er overarbeidet. Spesielt på Risløkka er det mye å gjøre og lite tid til å få satt seg grundig ned med ting.At de ikke vil akseptere et Tüv papir på Tysk er ikke så rart de som forstår tysk godtar det som oftest de som ikke forstår tysk er i sin fulle rett til å kreve oversettelse, men det handler jo om det samme for oss. Jeg kan godt komme til Biltilsynet med et papir fra et Polsk godkjenningsorgan som er like juridisk korrekt som det fra Tüv, men siden ingen forstår det så må det oversettes. AT Noen på trafikkstasjonen kan Tysk er bare flaks i Norge. Husk på at det er folk ansatt i staten de er ikke vant til høyt arbeidstempo og derfor er det stress med en gang det er kø. Salpp av og snakk med dem som mennesker så ser du at det er nettop det de er. Det vanskeligste i livet er mellommenneskelig interaksjon. Et meget sympatisk innlegg som burde være en tankevekker for de fleste av oss. Dagens krevementalitet er direkte ødeleggende for mellommenneskelige relasjoner... og det er uheldig når denne disiplinen nettopp (som Simen så fint skriver) er noe av det vanskeligste i livet. Litt mindre umoden påståelighet, litt mer moden udmykhet, litt mindre stress og som det påpekes av Simen... bør vi huske å snakke litt sammen som mennesker når vi ferdes ute blandt fremmede mennesker. Igjen... et meget fint innlegg Simen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå