knooot Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 unnskyld meg, men her virker det som at mange støtter det å selge en defekt vare. å at det er alltid kjøper som tar sjangsen. at "bmwe9" mener at kjøper er grådig fordi han ikke går med på å ta imot 1500kr syns jeg var en tåpeli uttalelse. ingen som tenker på at de 1500kr ikke en gang hadde dekkt det utlegget kjøper hadde med å få girkassen byttet? å at "bmwe9" sier at trusler bør meldest til politiet, herregud da mann. her sier jo kjøper selv ADVOKAT, POLITI! tenk dere om folkens, etter min mening er det mange her som oppfordrer folk til å selge defekte deler, noe jeg mener er helt på trynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 unnskyld meg, men her virker det som at mange støtter det å selge en defekt vare. å at det er alltid kjøper som tar sjangsen. at "bmwe9" mener at kjøper er grådig fordi han ikke går med på å ta imot 1500kr syns jeg var en tåpeli uttalelse. ingen som tenker på at de 1500kr ikke en gang hadde dekkt det utlegget kjøper hadde med å få girkassen byttet? å at "bmwe9" sier at trusler bør meldest til politiet, herregud da mann. her sier jo kjøper selv ADVOKAT, POLITI! tenk dere om folkens, etter min mening er det mange her som oppfordrer folk til å selge defekte deler, noe jeg mener er helt på trynet. Jeg oppfordrer absolut ingen til å hverken selge eller kjøpe bildeler/varer som er defekte... og det er da heller ikke mitt poeng med innlegget. Resten av ditt innlegg betrakter jeg som en uttalelse mot bedre vitende... og hvis kjøperen har den samme oppfattelse av saken bør han ganske enkelt bringe saken inn for forliksrådet istedenfor å skape grunnlagg for evt. misforståelser gjennom obskure SMS-meldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 unnskyld meg, men her virker det som at mange støtter det å selge en defekt vare. å at det er alltid kjøper som tar sjangsen. at "bmwe9" mener at kjøper er grådig fordi han ikke går med på å ta imot 1500kr syns jeg var en tåpeli uttalelse. ingen som tenker på at de 1500kr ikke en gang hadde dekkt det utlegget kjøper hadde med å få girkassen byttet? å at "bmwe9" sier at trusler bør meldest til politiet, herregud da mann. her sier jo kjøper selv ADVOKAT, POLITI! tenk dere om folkens, etter min mening er det mange her som oppfordrer folk til å selge defekte deler, noe jeg mener er helt på trynet. Kjøper sa ikke advokat, politi, han skrev i en sms at "andre" skulle ta seg av saken og hvordan man vil formulere det er jo opp til hver enkelt.. Vet bare at jeg selv hadde oppfattet en slik sms som en trussel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 ingen som tenker på at de 1500kr ikke en gang hadde dekkt det utlegget kjøper hadde med å få girkassen byttet? At kjøper ikke gjør jobben selv, er strengt tatt ikke selgers problem.. Å kjøpe en uprøvd kasse brukt uten garanti er ikke akkurat det lureste man gjør om man må betale for å få noe gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knooot Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 jonassssssss: visst du leser hele tråden, så har kjøper skrevet ADVOKAT, POLITI. å da burde vel den trussel tvilen være ute av verden? hadde aldri trodd at de fleste mener det er greit å selge en defekt girkasse, å at de mener det er kjøper som må lide fordi han kjøpte en kasse han fikk beskjed om var iorden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 jonassssssss: visst du leser hele tråden, så har kjøper skrevet ADVOKAT, POLITI. å da burde vel den trussel tvilen være ute av verden? hadde aldri trodd at de fleste mener det er greit å selge en defekt girkasse, å at de mener det er kjøper som må lide fordi han kjøpte en kasse han fikk beskjed om var iorden! Det er INGEN her som sier det er greit å selge en defekt girkasse. Såvidt jeg klarer å lese utav det som har blitt sagt her så fikk kjøper beskjed om at kassen ikke var testet. Skulle Kristov ha solgt kassen som "defekt" bare fordi han ikke hadde fått testet den? Han hadde jo kjøpt den i god tro om at den var i orden selv. Å kjøpe en girkasse eller motor uprøvd er et sjansespill uansett, spesielt når selger ikke en gang har prøvd det.. Og at kjøper skriver ADVOKAT, POLITI her inne er jo samme faen. Det virker jo som det var SMSen hvor det stod "andre" som gjorde at Kristov startet tråden her. Forstår det godt jeg.. hadde også oppfattet "andre" som noen helt andre enn politi eller advokat. Skal man sette de på saken så skriver man vanligvis nettopp det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 jonassssssss: visst du leser hele tråden, så har kjøper skrevet ADVOKAT, POLITI. å da burde vel den trussel tvilen være ute av verden? hadde aldri trodd at de fleste mener det er greit å selge en defekt girkasse, å at de mener det er kjøper som må lide fordi han kjøpte en kasse han fikk beskjed om var iorden! At kjøperen i ettertid ror i land med en plausibel forklaring... nå når selgeren har lagt ut saken på forumet er forståelig, men hva hvis selgeren ikke hadde lagt ut saken på forumet ? ... Da ville selgeren stadig ha sittet med et inntrykk av at SMS-meldingen var en direkte ulovlig trussel (korrekt eller ikke korrekt oppfattet)... og jeg tror faktisk ikke at kjøperen uoppfordret ville ha sendt en ny SMS-melding der han hadde forklart de faktiske forhold. Hadde jeg fått en tilsvarende SMS-melding (uansett forhistorie) ville kjøperen i dag vært politianmeldt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knooot Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 utroli hvor mange dumme svar noen legger inn her, helt uten at de kjenner hele sakens bakgrunn. å gjøre seg opp en mening etter hva som er skrevet her blir ganske feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 jonassssssss: visst du leser hele tråden, så har kjøper skrevet ADVOKAT, POLITI. å da burde vel den trussel tvilen være ute av verden? hadde aldri trodd at de fleste mener det er greit å selge en defekt girkasse, å at de mener det er kjøper som må lide fordi han kjøpte en kasse han fikk beskjed om var iorden! At kjøperen i ettertid ror i land med en plausibel forklaring... nå når selgeren har lagt ut saken på forumet er forståelig, men hva hvis selgeren ikke hadde lagt ut saken på forumet ? ... Da ville selgeren stadig ha sittet med et inntrykk av at SMS-meldingen var en direkte ulovlig trussel (korrekt eller ikke korrekt oppfattet)... og jeg tror faktisk ikke at kjøperen uoppfordret ville ha sendt en ny SMS-melding der han hadde forklart de faktiske forhold. Hadde jeg fått en tilsvarende SMS-melding (uansett forhistorie) ville kjøperen i dag vært politianmeldt. Man løper da ikke sååååå raskt til politiet.... Men om Kristov har forklart seg ordrett om ordlyden så er nok jeg også av typen som hadde oppfattet det som en trussel. Å sette politi/advokat på denne saken kan vel umulig være spesielt skremmende for andre enn dem som eventuelt må betale advokatens honorar.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 Hadde det ikke vært så langt imellom dere som det virker, så kunne jo kristov gitt 5k for kassa, henta den, fiksa den å solgt den igjen å sluppet noe mere krangel! Det er selvfølgelig surt for Calitri at han har kjøpt ett produkt/bruktvare som ikke virker, men utifra det som har blitt sagt, så mener jeg kristov er den som har rett! Dere har ingen kontrakt, så dere vil ikke komme noen vei uansett hva som blir sagt, å delen er brukt! Og det som er nevnt med politi, advokat osv, det er bare tull spør dere meg. For det koster som regel mere enn kassa er verdt! Hvis dere begge hadde prøvd å være litt mer seriøs å diskutert hvordan dere skulle gjøre opp i stedet for å krangle å si hverandre i mot om hvem sin feil dette er, så får dere kanskje saken ut av verden! Jeg vet det er mange synspunkter i denne saken, men dette er da mitt synspunkt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 utroli hvor mange dumme svar noen legger inn her, helt uten at de kjenner hele sakens bakgrunn. å gjøre seg opp en mening etter hva som er skrevet her blir ganske feil. Noe sier meg at du på et eller annet vis er involvert i kjøpsparten av denne saken. Alle vi andre har jo kun de to sidene som er lagt frem her inne, og det er det vi vurderer ut fra. Har du nye opplysninger så er de hjertelig velkomne, for du ser jo i hvilken retning alle som ikke er kompis med kjøper heller.. for min del kjenner jeg verken kjøper eller selger på noe annet nivå enn fra forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calitri Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 vist derre hadde skulle kjøpt en girkasse der d står i annonsen gått 120 000km bra stand, so ringer man på kassa å selger sier da at han har garanti fra han han kjøpte den med, å girkassen såg ny ut, han hadde dreid på den å den kjentest bra ut, han mente og at muligens jeg kunne bruke den garantien om d var noe gale med den. so da skal jeg betrakte meg selv som en idiot som kan stole på noen her inne på forumet å virkeli kjøpe ei kasse. jaja, får ta ut kassa å selge den å sei han i kjøpte den mæ hadde gidd me garanti å at i ikkje veit standen til kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 Hvis du har det der skriftlig, så stiller nok saken seg annerledes. Men "garanti" kan jo være så mangt.. bruktbilforhandlere selger jo også med "garanti", men det er jo bare 50/50 på en del utvalgte saker og ting.. uten at de opplyser om det. Fikk du vite hva garantien hans var på? Han sier jo her at garantien er kanskje 500,- i retur fra svensken.. og han har jo tilbydd deg 1500,- i retur. Dere får ta det til forliksrådet. Vi her inne kan uansett ikke ta noen avgjørelse på deres vegne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 vist derre hadde skulle kjøpt en girkasse der d står i annonsen gått 120 000km bra stand, so ringer man på kassa å selger sier da at han har garanti fra han han kjøpte den med, å girkassen såg ny ut, han hadde dreid på den å den kjentest bra ut, han mente og at muligens jeg kunne bruke den garantien om d var noe gale med den. so da skal jeg betrakte meg selv som en idiot som kan stole på noen her inne på forumet å virkeli kjøpe ei kasse. jaja, får ta ut kassa å selge den å sei han i kjøpte den mæ hadde gidd me garanti å at i ikkje veit standen til kassa. Hvor er denne annonsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knooot Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 er det ikke muli å finne tibake til salgs tråden til kristov? bare sånn at vi kan se hva som står der? har prøvd å søkt litt, men finner den ikke! det var jeg og en til som byttet kassa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå