antiloop Skrevet Juli 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2010 Her er det vel skjært ut noen ovale spor i fangeren eller er det en list som er slik kanskje og som kan sette på orginal fangeren. Det er hvis fangeren er helt rett at jeg ikke synes det er fint med potter stikkende ut. Denne var jo helt grei. Rust skal ikke være noe tema fra 04 modell og opp ettersom hele bilen er full galvanisert. Det jeg har hørt er at bobler i lakken kan forekomme på enkelte biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ynot Skrevet Juli 19, 2010 Share Skrevet Juli 19, 2010 Rust skal ikke være noe tema fra 04 modell og opp ettersom hele bilen er full galvanisert. Det jeg har hørt er at bobler i lakken kan forekomme på enkelte biler. vel jobber sammen med en kar som har drevet sitt eget antirust senter nå i en 20års tid, og ifølge han får han inn nye mercer rett som det er..(ikke bare mercer såklart ☺ ) de har blitt mye bedre det er sant, men ville nok fremdeles fått den raskt og greit på en antirustbehandling ☺ han behandlet nylig 2 Cls'er og, på den ene var der faktisk nok til at han måtte frem med sandblåser utstyret da.. det var vel en 07 modell syns jeg å huske? men er vel gjerne ikke så mye saltede veier der oppe med deg, som her på sunnmøre gjerne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 19, 2010 Share Skrevet Juli 19, 2010 Hørte faktisk det samme fra lakkeringsverkstedet BMW bruker her i byen. De hadde fått mye mindre å gjøre fra BMW etter at disse strengere reglene trådte i kraft i forhold til fulgt service, alder og grad av rust, men det var ikke noe å stresse med så mange nyere MBer som de fikk inn. Var visst helt syke mengder og alvorlige skader for sekssifrede beløp. Helt sprøtt omfang på det der. Men nå leste jeg på CCN i dag at også E90 sliter med rust i dørkantene, så here we go again..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juli 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2010 Du kan være trygg på at det saltes her i trøndelagen også. Spesielt mye på veiene inn mot Trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ynot Skrevet Juli 19, 2010 Share Skrevet Juli 19, 2010 har fått høre det samme som Gunnar i henhold til nyere 3 serie med ja.. kan si det slik at at han tar bilder og viser oss på jobb, så han har grei kundemasse med oss iallfall. ☺ rust vil være et problem nesten uansett i et land som vårt, iallfall når de fortsetter å salte veier i hytt og pine.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juli 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2010 Noen mandags biler finnes jo fra alle merker. Jeg har diskutert litt med de på MB forumet om rust og de sier at det er helst 02 og 03 av W/S211 som sliter noe med rust på karosseriet. Som du sier så er det nok smart med en understells behandling i ny og ned når det saltes så mye om vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juli 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2010 Togtur til Grong i morgen for å hente bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robinvanvik Skrevet Juli 22, 2010 Share Skrevet Juli 22, 2010 Grattis med ny bil, kommer vel til å se denne hvis du skal ta service etc på den Jobber på Motor-Trade i trondheim sjø Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juli 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2010 Grattis med ny bil, kommer vel til å se denne hvis du skal ta service etc på den Jobber på Motor-Trade i trondheim sjø Ja det gjør du vel sikkert!.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 22, 2010 Share Skrevet Juli 22, 2010 De ovale enderørene kan være fine... dvs orginalt tror jeg det kun er vanlige rør med sånn løs eksoshale tredd utenpå, men ser helt greit ut! Tror det er skjært ut i fangeren, evt at det er en egen fanger. Det som ikke er fint er sånn amg-look med 2 rør på hver side, som om man ser fra siden egentlig bare er et enkelt rør med en eksoshale som går i bue under fangeren og opp slik at det skal se ut som at de stikker ut av fangeren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juli 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2010 De ovale enderørene kan være fine... dvs orginalt tror jeg det kun er vanlige rør med sånn løs eksoshale tredd utenpå, men ser helt greit ut! Tror det er skjært ut i fangeren, evt at det er en egen fanger.Det som ikke er fint er sånn amg-look med 2 rør på hver side, som om man ser fra siden egentlig bare er et enkelt rør med en eksoshale som går i bue under fangeren og opp slik at det skal se ut som at de stikker ut av fangeren.. Jeg har funnet en del orignale endestusser som kan passe. Men jeg har ikke bestemt meg enda hva det blir til. Hvis jeg skal ha så synes jeg at det er finere med 2 rør på hver side. Smaken er som baken ser det ut til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Juli 22, 2010 Share Skrevet Juli 22, 2010 hvorfor skal du trimme bilen med fire eksosrør? bruk heller penga på noe viktig som ikke harryfiserer bilen til noe den ikke er..forøvrig er det titusen-ganger penere med den cleane rumpa enn med noe rør ut bak. coilovere og lett soting helt fram Så har du en nydelig vogn! Fint valg av motor også, kurrant! Selv blir det en 220cdi med chip som bruksbil om noen få år tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 22, 2010 Share Skrevet Juli 22, 2010 Der var bildene jeg prøvde å beskrive Syntes utseendet på de doble ovale er kult, men syntes bare ikke de ser fine ut på. dvs rett bakfra er ser det bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robinvanvik Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Peis på med Amg stusser, får kjøpt billige kopier på ebay som ser prikk lik orginalene. Amg koster ca 11 tusen nytt så kan spare mange tusen der Samt xenon i grøftelys og blåe parklyspærer Hvis du vil kan jeg sende deg et bilde av slik bak enden på mercen min er, har orginalt sportspakken til 211, så da kan du se ca hvordan din vil bli. Robin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2010 Det er satt inn blå pærer i parklys og grøftelys. Så det er rimelig bra. Xenon lysene i hovedlyktene lyser meget svakt synes jeg. Når jeg kjørte fra Værnes til Trondheim så var det så ille at jeg nesten ikke så veien. Jeg går ut i fra at det er pærene som begynner å bli slitt. Har bestilt et par med 6000k i stedet for 4500k siden jeg har hatt 6000k på BMW tidligere med godt lys. Ja send meg gjerne et bilde eller 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå