rolfi Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 Hei. Fikk nettop kjøpt en 1977 528. Har kobla av alle kalippere siden bilen har stått siden 1998. Alle hjula snurrer fint, utenom venstre bakhjul. Har skrudd av akslingen, men det satt enda fast, har smørt med WD-40 og alt mulig men ingenting ser ut til å hjelpe. Fikk av bremseskiva også i dag, men det står enda fast. Det er litt slark på rundt 1 eller 2 cm. Men det er det eneste den beveger seg. Er det noen som vet hva som kan være galt og som må byttes? På forhånd takk
Haug530D Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 Rust å dritt inne i klokka kanskje? er det olje på den? siden du alikevel har den nede så skader det jo ikke å åpne å se, ta en liten overhaling.
rolfi Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Skrevet Juli 17, 2006 Skrudde bare av akslingen og prøvde å snurre på skiva, men den satt like fast. Derfor regner jeg ikke med at det er noe inni klokka.
Simen Malerbakken Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 Hjullager kanskje, men veldig ekstremt om dette først er tørt og så har rustet fast... Sikker på at det ikke bare er håndbrekket da som sitter? Kan jo være at wiren har hengt seg, og at båndene ligger på. Humm, (Lese først...) Jaja da er det vel ikke brekket om du fikk av skiva.... Om du så ahr koblet fra akslingen er det bare lageret igjen da..
rolfi Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Skrevet Juli 17, 2006 Ja det er bare det igjen, men trodde om det hadde satt seg så sto det fast uten noe slark. Har tauet bilen 15 meter uten at det løsna seg i det hele tatt. Men får skru opp mer i morgen å sjekke. Får ikke bilen inn i garasjen nå, det er derfor det haster litt Legger nok ut en prosjekttråd om bilen også. Får ringe GS bildeler i morgen å få bestilt nye om det ikke finnes andre plasser. Takk for alle svar. Og om det er noen som har noe mer råd å gi så er det bare å gi lyd
Haug530D Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 Kan være slark i lageret om det sitter fast også, det kan være knust, brent seg fast, defekte kuler, dritt å lort, men du finner nok ut av det.
rolfi Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Skrevet Juli 18, 2006 Da har jeg hatt ringerunden, og hjullager er gått ut av produksjon hos bmw. Noen som vet om plasser de produseres enda? Evt. noen som har? Takk
Bjørn 320 Skrevet Juli 18, 2006 Skrevet Juli 18, 2006 Da har jeg hatt ringerunden, og hjullager er gått ut av produksjon hos bmw.Noen som vet om plasser de produseres enda? Evt. noen som har? Takk Du kan jo ta det ut og høyre med Tess e.l. om dei har eller kan skaffe lager av tilsvarande dimensjonar
rolfi Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Skrevet Juli 18, 2006 Da har jeg hatt ringerunden, og hjullager er gått ut av produksjon hos bmw.Noen som vet om plasser de produseres enda? Evt. noen som har? Takk Du kan jo ta det ut og høyre med Tess e.l. om dei har eller kan skaffe lager av tilsvarande dimensjonar Da gjør jeg det i morgen Tusen takk!
Simen Malerbakken Skrevet Juli 18, 2006 Skrevet Juli 18, 2006 Humm, nå er jeg ingen BMW spesialist men jeg lurer på om du ikke skal ha 3341 1 107 512 som er hjullager i dimensjon 49/21 , jeg leverer dette til 421 da som sett til din bil, med lagerbaner og simmring etc etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå