Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jonte: funnet ut hvordan skjoldet er festet til karosseriet? vil vite det før jeg kjøper...

Hei. Det festes i orginalfestet til luftfilterboksen etter som jeg forsto det. Ellers er det ganske så 'trangt' at det sitter godt fast.

Du må si ifra om du skal ha, så bestiller jeg 3 stk.

Skrevet
åpent filter er jo i førsteomgang beregnet på turbomotorer og ikke sugemotorer.

Det er det dummeste jeg har hørt.

ikke det dummeste jeg har hørt.. bimmerlars slår dette..

men, Kææks: kanskje du vil grunnlegge dette litt?

alltid interessant med slike diskusjoner

Skrevet

Fordi en BMW ikke har ett konisk filter som standard? :)

I teorien skal jo ett konisk filter gi mere luft inn til motoren enn et vanlig innsatsfilter, men på mange biler blir dette filteret stående slik at det suger varmluft og dermed vil det bli mindre effekt. Dette skal forhindre varmluften å komme til filteret, og dermed gi mer effekt.

Om det stemmer, og alt dette vet jeg ikke, men jeg vil jo tru det har ganske bra funksjon..

Men så lenge motoren har en luftmengdemåler kan den ikke suge mer luft enn det til enhver tid kalkulerte blandingsforholdet tilsier. Et annet poeng er at det neppe er hensiktsmessig med et konisk filter hvis resultatet er at motoren kun suger varm luft... da er man jo like langt og det originale filteret dermed faktisk bedre + at man kunne spart seg arbeidet med konverteringen. Slik jeg ser det hjelper et konisk filter kun på utseendet og lyden... :roll:

Skrevet

Fordi en BMW ikke har ett konisk filter som standard? :)

I teorien skal jo ett konisk filter gi mere luft inn til motoren enn et vanlig innsatsfilter, men på mange biler blir dette filteret stående slik at det suger varmluft og dermed vil det bli mindre effekt. Dette skal forhindre varmluften å komme til filteret, og dermed gi mer effekt.

Om det stemmer, og alt dette vet jeg ikke, men jeg vil jo tru det har ganske bra funksjon..

Men så lenge motoren har en luftmengdemåler kan den ikke suge mer luft enn det til enhver tid kalkulerte blandingsforholdet tilsier. Et annet poeng er at det neppe er hensiktsmessig med et konisk filter hvis resultatet er at motoren kun suger varm luft... da er man jo like langt og det originale filteret dermed faktisk bedre + at man kunne spart seg arbeidet med konverteringen. Slik jeg ser det hjelper et konisk filter kun på utseendet og lyden... :roll:

Gode poenger! :)

Men, da er dette ett Heatsthield som hjelper de rånerene som vil ha råere lyd og utseende ved hjelp av konisk filter, og ikke miste effekt da.. Fornøyd? :)

Jeg vil ha konisk filter for å ha det. Og jeg trur at jeg kan få mere effekt av konisk filter med varmebeskytting, chip, grenrør, fjernet katalysator og spesialbygd eksos. Om ikke det blir mere effekt får jeg bedre respons og tøffere lyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...