Gå til innhold

Anlegg i bilen!

Anbefalte innlegg

Hei! Har en 1993 320 E36 4dr. Som jeg nå har tenkt å sette anlegg i :) Så har sett på dette:

http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=674

og

http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1475

Så lurte på om noen her som har litt mer peiling på anlegg enn det jeg har. Enten har dette eller hørt på det og om det er no å satse på? Vil ha no med mer trøkk å bedre lyd i bilen enn orginal anlegget som er der nå :)

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du ikke skal bruke en halv formue på anlegg, så duger sikkert dette. Du får nok klarere lyd og en go del mer trøkk enn med det orginale anlegget. Komponent settet passer jo bra siden det er 13cm høytalere, siden dette er org i e36. Det er det ivertfall i min. :) Dessuten er jo JBL et kjent merke med gode produkter, så jeg tror dette er noe å satse på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv en E36 for en stund tilbake, og et tips er å åpne opp litt i hattehylla. Evt lage hull å putte ned etpar 4"bassrefl rør for å pynte litt på hulla. Dette for å få lyden frem i bilen. Selv kunne jeg legge ned baksetene men fant ut at det ble for teit å kjøre rundt med halve baksetet liggende flatt til enhver tid. De er steike lydtette bakover de bilene.

Men det er jo smak og behag. Kan jo være du syns det spille godt nok uten noen mods i hattehylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på det sterkeste anbefale et kraftigere frontsett.

Har selv et 3veis frontsett og kommer ALDRI til å ha noe annet.

Får kommentarer på lyden hele tida, men skulle bare mangle ettersom jeg ga 4000 kr brukt. Nypris 10'000, kjøpt av ansatt hos Bilradiospesialisten Sandnes AS.

Se om du kommer over et Rockford FNQ 3 veis, eller 3 veis i det store og hele, lyden blir fantastisk.

Jeg ville også droppa 6x9 bak, og bare brukt hullene til bassreflex, men dersom du absolutt må ha 6x9 bak, kan du sjekke ut linken under, der du får adapterringer til å skru fast under hattehylla i originalhullene.

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1603

Men som jeg så her et sted, man snur ikke ryggen til en konsert, få lyden frem du :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo? Tipsene dere kommer med står jo ikke i stil til hans eksempel...

Selvfølgelig spiller et sett til 5.5k bedre enn et til 1.5k

Helt enig! Hvis du har tenkt å drive frontsettet med spilleren, blir det etter min mening bare tull med ett frontsett til 5k.

Hvis du skal ha ett frontsett til ca 1000 - 1500 kr ville jeg ha tittet på Focal A1. Har aldri hørt det selv, men har hørt mye positivt om det! Tror nok det spiller "penere" en JBL settet, som du linket til lenger opp.

Finnes feks på www.hayaudio.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle svar og innspill ;) har fortsatt ikke finni no anlegg å kjøpe enda men. ekke så lett når man har null peiling på det :P ekke noen her som kanskje har no forslag a? til ca. 7-8 tusen, vil ha frontsett og basser/bassere :) og forsterker som kan drive det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...