Gå til innhold

E30 med E36 motor

h_vestbo
 Share

Anbefalte innlegg

En S50B30 går ikke i stykker helt uten hjelp

Disse tåler jo masse juling,så jeg tviler på at det bare er den nye eier som har vært brutal.

Uansett så er dette en kjedelig sak.

Jeg eier en slik motor selv så jeg vet at de tåler mye når de blir brukt på riktig måte.

Hard kjøring før rett arbeidstemp er oppnåd eller kansje litt lite olje og vips så er det slutt plutslelig. Er fult mulig å ødelegge en slik motor iløpet av en kveld hvis man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

motoren har nok rett arbeidstempetatur etter 12 timers kjørng vil jeg tro.

og jeg håpet ikke det ville gå vekk av seg selv nei..

Kjøpsloven gjelder for kjøp mellom to privatpersoner.

I følge kjøpsloven har en rett til å heve et kjøp om bilen er i vesentlig dårligere stand enn forventet av kjøpesummen. Kjøper har to års reklamasjonsrett!

Denne varen er ikke i samsvar med trygghetskrav fastsatt av offentlig myndighet:

1 Framsete er ikke festet forsvarlig i bilen.

2 Motor, senking, felger ikke godkjent i vognkort.

Du sa bilen gikk fint gjennom EU-godkjenning, gjør den virkelig det?

Oljelys er koblet ut så det virker ikke. Fikk beskjed av kameraten din at peilepinnen var der, måtte ringe deg så fant vi det nok ut..

Står i kontrakten at bilen ikke bruker mer enn 1liter olje per 1000km og du skrev i en melding til meg at olja var skiftet for ca 1000km siden.. Må kunne stole litt på selger og.. Måtte jo vente til vi fikk tak i deg før vi kuinne vite hvor peilepinnen var..

Da sier du, demonter oljereturslangen så finner du den.. Men nei, ingen peilepinne.. Fyll på ny olje, stikk en stang nedi, merk hvor mye olje det er, så har du peilepinne sier du.. hmm.. smart? nei..

Du sier bilen tåler juling, men den tåler ikke normal kjøring på vei i 12 timer? Ein bil til over 60000 bør en forvente går lenger.

Om ei vare er "solgt som den er", har kjøper likevel sine retter i behold. Dette gjeld når varen er vesentlig dårligere enn forventet.

Jeg kjøpte bilen i god tro og ser nå at det er vesentlig flere mangler enn jeg ble opplyst om..

Ifølge kjøprloven kan kjøper kreve erstatning for det tap han lider som følge av mangler ved gjenstand. (§40), dette vil bli gjort om du ikkje godtar heving av kjøpet, (har forstått det slik at du ikkje godtar det)

Me har ingen avtale om når varen skal betales. Tror ikke du heller hadde betalt en vare med så mange vesentlige mangler.

Har prøvd å fåreslått for selger at forbrukerkontoret kan kobles inn til megling, men dette ville han ikke.. Der tar jo ingen rettslige avgjørelser men det kan hjelpe oss uten at kostnadene blir for store..

(lover og regler hentet fra lovdata og forbrukerrådet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje for å være noe "fårstå-seg-påer" her, men!!:

Kjøper man en 86 modell E30 med 3.0 liters E36 maskin i, sier det seg selv at dette ikke er en bil det går 13 på dusinet av. Da mener eg man må ha litt inngående kjennskap til bil og motor for å kunne bedømme sitt eget kjøp. Det er ikkje akkurat en bil man leverer på verksted når det er noe i veien, da det er en del løsninger her som ikkje ble levert fra fabrikk siden motor og bil aldri har vært kombinert....

Eg ser på meg selv som en relativt bilkyndig person og har siklet litt på denne annonsen eg og, men innsett at dette er noe eg ikke har kompetanse nok til å eie.... Npr man har liten peil på motor, som du selv sier, så er nok ikkje dette rette bilen å kjøpe.....

Og i tilegg brette intern dialog innad i en krangel utover nettet er eg heller ikkje noe fan av. Begge parter har kommet med sin versjon av historien og forsette med direkte dialog seg i mellom på ett fora, er vel ikkje mpten å fortsette på. Kom heller med en oppdatering når utfallet er slått fast slik at vi andre kanskje heller kan lære ett og annet om slike saker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er surt å kjøpe en bil som går istykker, men desverre for kjøper så er nok problemet hans alene..

Bilen gikk vel fint da han kjøpte den "som forevist", å hva han har utsatt den for eller ikke på 12 timer, vil være umulig å bevise/motbevise..

Som BMW324TDa sa, en slik bil kan en ikke kjøpe om en ikke har peiling på bil og bilskruing.

Ola, som også vurderte bilen sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å pratet litt med kjøper men vi kom ikke til enighet.. så nå har min advokat fått alle papirer så vi får vell se hva som skjer..:) no heving av kjøp og tilbakelevering av bil i den stand den vistnokk er i nå er ikke aktuelt vertfall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 months later...

jaja.. denne saken går no jaggu dålig må jeg si.. ser ut som jeg sitter ijen men kun en bil etter dette..en bil som ikke beveger seg uten at du tauer den..haha.. kjøper vill ikke engang gi 15k for alle plagene han har påført meg..:( dette er surt.. bruk aldri naf kontrakt for d jor jeg..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. jeg har lest hele tråden nå. :) vittig... jeg har kjørt denne bilen og ja den funket faktisk helt fint når den gikk her på slutten. jeg mener helt klart att når en person kjøper en ombygget bil må han VITE hva man kjøper.. ikke bare kjøre på og håpe det er en driftsikker 316 han kjøper... og skal man i grunn forvente att en slik bil er pent brukt??? det hadde jeg aldri trodd på hadde jeg kjøpt en slik bil og selger hadde sakt han aldri hadde kjørt hardt... da hadde det blitt lol vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er tydeligvis ikke d.. fikk plutselig meld fra forbruker rådet i dag.. om at saken var oversendt til advokat.. men min advokat har ikke hørt noe å ikke jeg heller..:( dritt sak.. nå har jeg og 2kompiser leid oss skru lokale men ingen bil inegen penger.. kunn verktøy.. får skru på verktøykassa da..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...