Gå til innhold

Da blir det Nürburgring! :D

cmn
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du tidligere eid BMW siden du er medlem her? :)
Det har jeg. :) 2 stk. Har bare ikke hatt hjerte til å forlate forumet. Et av de bedre forumene jeg har vært borti hvertfall. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke 0w40 nå, så det ble 5w50. Går vel like bra det? Denne var beregnet for motorer med høy ytelse og turbomotorer. Det var visst ikke spesifisert på den andre, så ble anbefalt denne uansett. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke 0w40 nå, så det ble 5w50. Går vel like bra det? Denne var beregnet for motorer med høy ytelse og turbomotorer. Det var visst ikke spesifisert på den andre, så ble anbefalt denne uansett. Hva tror dere?

Den tror jeg er MYE bedre til den slags kjøring. God tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til nedover da.. var nedenfor en tur å kjørte litt fra meg nå i begynnelsen av juli jeg.

men pass på litt på ringen, for det er fort gjort å bli revet med..

spesielt sjikanen ved fuchröhre.. dvs sjikane nr 4 på side 8 i guiden.

for den er overaskende skarp. var bare så vidt jeg klarte å holde meg på veien der på de første gangene.

og motorsportsmuseumet på nürburgring må man ikke gå glipp av.

anbefaler igrunn også til å bli med på omvisningen rundt på gp banen der, selvom den er på tysk så får du sett mye kult..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake! Morsomste/råeste jeg har vært med på så langt! Den bana er rett og slett bare helt drøy! Har kjørt ganske så nøyaktig 3300,4 km på turen.. hehe. Så veldig lite Honda'er på turen.. Var bl.a. en CRX (sen 80-tallsmodell) på bana der, og et par del-sol på turen. Var jo noen standard Accord osv på turen, men ingen spesielle å nevne. Uten en gammel sliten og noe rusten lokal(?) hvit Accord som råna rundt mellom Adenau, bana og nærmeste bensinstasjon så å si konstant. Så en del heftige BMW'er og noen ålreite Corvette C5 da. Var 4-5 (!) forskjellige E46 M3 CSL der, en ny (E60) M5 og nye 645i cab for å nevne noe. Så også en ny M6 på autobahn. Møtte også en gjeng nordmenn med BMW'er som hadde vært nede og TÜV-godkjent bilene sine. De var visst ikke medlemmer i BMW-klubben, men kan jo være at noen av de er her på forumet? Var fra Skien tror jeg.. Det her er bare et enkelt sammendrag i grove trekk. Måtte bare skrive noe. Og S2000 ser like fin ut som før turen. Ga den en skikkelig vask. Ingen som helst problemer av noe slag på turen, utenom at vi var skremmende nær å gå bensintomt på autobahn etter "litt" kø. Kom vel 1,5 mil på litt over 2 timer... Skal prøve å få ut noen bilder etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte også en gjeng nordmenn med BMW'er som hadde vært nede og TÜV-godkjent bilene sine. De var visst ikke medlemmer i BMW-klubben, men kan jo være at noen av de er her på forumet? Var fra Skien tror jeg..

Tarjei Christiansen, antar jeg...? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte også en gjeng nordmenn med BMW'er som hadde vært nede og TÜV-godkjent bilene sine. De var visst ikke medlemmer i BMW-klubben, men kan jo være at noen av de er her på forumet? Var fra Skien tror jeg..

Tarjei Christiansen, antar jeg...? :wink:

Det skulle jeg til å si og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rundt 50 mennesker som dør på ringen hvert eneste år, og det tar mer enn 100 runder å bli kjent med banen. Ringen er en bane som ikke tilgir, det er dårlige avkjøringsoner og mye betong og autovern rett inntil asfalten.

Det med at 50 dør i året hvor har du det ifra, det er ikke riktig.

Du tror du kan banen etter 100, og det er da faren starter, men etter ca 250 er det en får ulykker, for da tror en, en er Herr Stritzel, og hvor feil kan en ta.

Jeg tipper du kan dele det tallet med døde, på minst 5, da er en kanskje nære det riktige tallet. I år er et av de verste arene på lenge, og så langt vet jeg om 3 som er gått på banen, så det med og overdrive disse tallene er ikke bra.

mvh en som kjenner området i eifel der banen ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at 50 dør i året hvor har du det ifra, det er ikke riktig.

Du tror du kan banen etter 100, og det er da faren starter, men etter ca 250 er det en får ulykker, for da tror en, en er Herr Stritzel, og hvor feil kan en ta.

Jeg tipper du kan dele det tallet med døde, på minst 5, da er en kanskje nære det riktige tallet. I år er et av de verste arene på lenge, og så langt vet jeg om 3 som er gått på banen, så det med og overdrive disse tallene er ikke bra.

mvh en som kjenner området i eifel der banen ligger.

Thorleif... du har over 1000 runder på Ringen og kan vel dermed sies å være sånn rimelig tørr bak ørene når det gjelder denne fantastiske banen, men hvor mange runder tror du en fyr som Hans-Joachim Stuck (les: Herr Stritzel) har ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...