Gå til innhold

Service på bensinstasjoner

Glenno
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå som reitan har dannet kjeden YX blir det nok bare boller framover.

Samtidig har statoil sagt opp sin avtale med ica, ergo ingen ica express.

På stasjonen jeg jobbet før (het servicestasjon i følge statoil)

Fikk de som trengte det grunleggende opplæring i bilvask, olje, lyspærer, vindusvikere og frostvæske - fortsatt er det folk som klager når vi ikke har toppdekselpakning til accent inne, og kan bytte den i skrivende stund. Er noen kunder som bør tenke seg om og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok forsvinnende få som krever toppakninger på bensinstasjon.

Så det er nok irrelevant.

jeg forøvrig vært på statoils "grunnleggende" kurs. Det var ikke noe å skryte av.. nå er det nok riktignok snart 10 år siden, så det har kanskje blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja DET har jeg også vært på. Ikke noe å skryte av. Men dette var det sjefen min som holdt å han er en "gammal" ringrev av en rallycross-mekaniker.

Ang. det at folk skal ha mye rart, så er toppdekselpakning kanskje litt overkill. Men jeg har vært med på å nesten få juling av at jeg ikke kan skifte olja på en søndag formidag med 33stk. i kø - dårlog service og kompetanse mente han. hehe

Sånne historier er det mange av, man blir iritert der og da, men nå ler jeg bare av sånne folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, akkurat i denne historien sa jeg: desverre kan ikke hjelpe deg nå, som du ser er butikken full, men du kan komme igjen imorra (mandag). Eller du kan ringe å bestille time for oljeskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi nå ikke bare tilbake til der det hele begynte ? ... I bilens barndom ble de første bensinpumpene ofte etablert i tilknytning til en allerede eksisterende landhandel. Senere da folk flest hadde råd til en bil og trafikken på veiene økte ble bensinstasjonene spesialiserte... de ble utviklet til egentlig bilverksteder som også solgte bensin. Bilene krevde imidlertid med tiden mindre og mindre service/vedlikehold så behovet for mange verksteder langs veiene ble dermed mindre og bensinstasjonene supplerte derfor salget av bensin/diesel med alminnelige kioskvarer. Restruktureringen av dagligvarehandelen på 80-tallet medførte at mange lokale butikker måtte stenge iom. at kjøpesentrene ble etablert. Bensinstasjonene ble dermed utviklet til såkalte nærbutikker (en moderne landhandel) som også solgte bensin. Ringen var dermed sluttet og det vi ser i dag er kun en ny utvikling der aktørene i markedet prøver å utvikle nye markedsnisjer i tråd med utviklingen.

Tendensen går forøvrig i retning av at bilenes levetid går ned... bilene utvikles spesielt for å kun bli brukt i en bestemt periode... typisk ca. 10 år. Folk kommer i fremtiden neppe til å eie alminnelige bruksbiler selv pga. gode leasingavtaler etc. og dermed har ingen med relativt god økonomi interesse av å kjøre en bil som er eldre enn den avtalte leasingperioden (typisk 3 år). På politisk nivå er denne utviklingen velkommen på flere måter... ikke minst både avgiftsmessig og miljømessig. Ergo kommer behovet for både bilverksteder og bildeler til å gå ned... ikke kun fordi bilene blir nyere og forhåpentlig vis mer holdbare, men også fordi folk flest neppe kommer til å gjøre så mye mer med bilen selv enn å fylle på drivstoff og spylervæske. Jeg tror derfor at Reitan´s strategi er den med de beste fremtidsutsiktene... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmwE9 er vil bimmers.no i framtiden være fora som i stor grad vil dreie som om historier fra nåtiden da?

he he vel sagt litt på fleip.

Vil mye av bilmerker sjel forsvinne spår du riktig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok riktig det er E9, men jeg forventer da virkelig at når jeg går inn på en stasjon å spør etter en spesifikk olje, i dette tilfelle 0-30/5-30 til VAG diesel motor, så vil jeg vite om de har den eller ikke, ikke at jeg skal gå bort å sjekke sjøl. Dårlig i seg selv at de ikke har, men personen bak disken bør vite hvilke typer som står i hylla. i tilegg har de bare 3 typer olje.

Reitan tenker buisness. Bra for han - dårlig for meg.

Jeg vil ha en greit utvalg av, olje, sikringer, pærer (ikke frukt), benisn/oljeslanger, universale bensinfiltere, tennplugger, kabelsko etc. når jeg entrer tryne inn på en bensinstasjon. I tilegg vil jeg møte blide hyggelige mennesker som hvertfall vet hva det meste de har i butikken er, litt kompetanse ang. generell bil eks. sjekke oljenivå/luft i hjula etc. og at de kan låne meg enkle verktøy som skrutrekker, skiftenøkkel, jekk og hjulvinne :)

mulig jeg er en kravstor kunde :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...humbugg....

jobber selv på bensinstasjon og fikser litt av hvert for folk jeg :) men er sant at det er alt for mye mat og sånt, mere skal det bli med yx / 7,11 da... Det er jo trossalt det eneste en bensinstasjon tjener penger på, maten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...