Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

artig å komme inn på esso on the run og spørre om å få flatsikring 20A og jeg får hus-sikring i hånda...da sa jeg til duden bak kassa at han kunne vise meg hvordan man setter inn disse i bilen....stakkarn ble med ut..så i sikringsboksen til bimmern...og ble ganske så rød...

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er mange ansatte rundt omkring på bensinstasjoner som kunne trengt seg et grunnleggende kurs i salg, service og kundebehandling. Og man bør ha en viss oversikt over og peiling på det man selger.

Skrevet

Må skryte litt over Esso i Ulefoss som faktisk hadde NGK tennplugger til min nå døde m20b20! De bakom kassa visste så vidt ka ein tennplugg var, men de hadde katalog, så da fikk eg den slengt på disken og søkte meg frem til rette pluggene. Etter mye leting fant ekspeditøren endelig de rette pluggene i rotet deres bakom disken. hehe. Synes det og var genialt at de ikkje visste kossen en pluggnøkkel så ut. hihi

Skrevet

Dessuten da eg jobba på YX stasjonen her (nå 7/11 shell) fikk eg beskje dom at det heter ikkje bensinstasjon lengre, men storkiosk! Og det kunne ikkje vært mer sant!

Skrevet

for å forsvare mange bensinstasjoner!

det er ikke de bak kassa som er "feilen" men innehaver, kjøpmann på godt norsk. kurs er uaktuelt, produkter som ikke selger er uønsket, derfor går det i mat, brus og godterier!

synd egentlig, at den bak kassa for all kjeften! men jeg lar meg ikke rikke, så jeg snakker bare tilbake til sure kunder... og syntes det er kjempemoro :-D

Dessuten da eg jobba på YX stasjonen her (nå 7/11 shell) fikk eg beskje dom at det heter ikkje bensinstasjon lengre, men storkiosk! Og det kunne ikkje vært mer sant!

det heter kjosk som selger bensin ;-)

Skrevet

For å faktisk legge inn litt skryt her så er Statoil i Flekkfjord en fantastisk stasjon der det er folk som har peil og utfører små reperasjoner og dekkbytter etc. Kommer altid ut derfra med et smil om munnen.

tho.. eneste posetive med byen :P

Skrevet

Jeg jobber på shell 7/11 Sandnes (tidligere yx). Her har vi to utdannede bilmekanikere (sjefen/kjøpmannen er 1 av 2). Vi hadde tidligere smørehall, men den ble skiftet ut til fordel for en ekstra vaskehall, som gir mye mer penger i kassa!

Vi har nå to vaskehaller, og er veldig store på vask. For å ikke legge ned verkstedet helt, så har sjefen kjøpt en nedlagt stasjon og etablert Sandnes dekk & service med egen daglig leder + ansatte.

Vi som er igjen på bensinstasjonen, skifter pærer osv når vi har muligheten for det. Er mange som ikke forstår at når vi er alene på jobb så kan vi ikke forlate kassa i lengre perioder. Vi selgere har ikke bestemt at det skal være sånn.

Men dersom kunden er samarbeidsvillig og parkerer utenfor døren, så skifter jeg gladelig pæren, mot at kunden også respekterer at jeg er nødt til å gå inn i butikken for å godta fyllinger og ekspedere kunder innimellom.

Kan jo også nevne at sjefen ble kåret til årets kjøpmann shell 7/11 denne uka :)

Forstår frustrasjonen, men mener det er mer irriterende når bensinstasjoner ikke reparerer stoore hull (mangen store hull) i innkjørselen! Kan jo bruke Esso Bryne som eksempel.. :)

Skrevet

Shell på Gran(Hadeland): Rævva service, sure ansatte, hullete innkjørsel, alt for få på jobb i perioder, lange køer, 1 av 2 kasser åpne, tekniske problemer med kassa/scanne systemet, osv.. Er nesten slutta å dra innom der.

Shell 7/11 på samme sted: God service, blide ansatte og der vet de hva autosol og slangeklemme er :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...