Gå til innhold

Servo (hvor?) BMW e36 92/93

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis han sa at servoreima de hadde "røkke", så skal jo ikke det være vanskelig og finne! Da er det bare og lete seg fram til der hvor det mangler reim.

ja, men finner ikke hvor det mangler reim :P hehe

fulgte alt fra styringa ect men begynner å lure på om d er kardang :P

sendte han mld han trodde det var bak torpedoveggen, å gikk ut ifra at det var servoreima som hadde røkket siden den plutselig ble tung på rattet

Hvis du ikke finner hvor det mangler reim, så er det noe som ikke stemmer her. Lager den stygge lyder da, eller er den bare tung på rattet? Servon skal som bmw_327i_turbo sier, ligge under dynamoen. Og som jeg sa i stad, så skal du jo se hvor det mangler en reim!

Jeg ser da at det mangler reim på reimhjulet under dynamoen (Servopumpa). Bilde 2. Forrige eier hørtes ikke ut som den skarpeste kniven i skuffen.

Ser du at det mangler reim? :P Hvilken reim ^^

-------------------------------------------------------

Forsikring:

På meg med bare ansvar (med terra)

6500 med 12k kjørelengde. 30% bonus. men kansje litt billigere når jeg sier det er 1992 mod

Skrevet

men er da ikke noe plasser og feste den fra der lzm :P

Servoreima skal sikkert festes på der ja, og fra den til servoen... men servoen er ikke der, så er ikke noe plass og feste reima fra hjulet der hvis dere skjønner?

Skrevet

merk: det er en import bil.. det kan vere en av grunnene..

for alle som ble levert i norge var med servo, men denne er importert

Skrevet

Ikke godt å si.. høres uansett rart ut..

Skullle tro det var mer sannsynlig med servo i utlandet. Men hvor tung er den på rattet da? Det går jo fint å kjøre bil uten servo hvis det ikke skal være det. Men hvis tannstang/snekke er beregnet å ha servo så er det ikke noe særlig.. Du kan jo se på tannstangen om du ser noen oljerør inn på denne..

Den er i bakkant av motoren. Kan være det tidligere eier mente og at du har misforstått. Da han mente servoreimen var der..

Skrevet

Så lurer jeg litt på hvor det har blitt av væskebeholderen til servoen .. den burde ligge inntil fjærbeinet på venstre side.

Men det er bare å slenge seg under bilen å se om det går noen slanger (eller i det hele tatt er nipler på tannstanga til servo).

Men for meg høres det ut som om du ikke har servo, for ellers hadde det skriki og gnaula hver gang du hadde svinga og bilen hadde vært MEGET tungstyrt. Men kommer man direkte fra en servobil så kan en non-servo være tung nok med en gang. Men det er en vanesak.

Første uka med 17" på min non-servo E30 var litt brutal, men nå merker jeg det ikke lenger.

Min M40 92 mod byttemotor hadde ikke servopumpe i reimsatsen. Denne motoren kom fra en tysk skadebil.

Skrevet
Ikke godt å si.. høres uansett rart ut..

Skullle tro det var mer sannsynlig med servo i utlandet. Men hvor tung er den på rattet da? Det går jo fint å kjøre bil uten servo hvis det ikke skal være det. Men hvis tannstang/snekke er beregnet å ha servo så er det ikke noe særlig.. Du kan jo se på tannstangen om du ser noen oljerør inn på denne..

Den er i bakkant av motoren. Kan være det tidligere eier mente og at du har misforstått. Da han mente servoreimen var der..

Den er ikke så tung på rattet, så gjør ikke meg så mye.

fikk redusert pris å, så greit det :)

(PS: det er IKKE servo :P Mekkaniker så på bilen. så ikke si jeg er dum siden dere ser et reimdrev som ikke er reim på. det er sikkert der servoen skulle ha vert koblet til hvis det hadde vert servo ;)

Skrevet
Så lurer jeg litt på hvor det har blitt av væskebeholderen til servoen .. den burde ligge inntil fjærbeinet på venstre side.

Men det er bare å slenge seg under bilen å se om det går noen slanger (eller i det hele tatt er nipler på tannstanga til servo).

Men for meg høres det ut som om du ikke har servo, for ellers hadde det skriki og gnaula hver gang du hadde svinga og bilen hadde vært MEGET tungstyrt. Men kommer man direkte fra en servobil så kan en non-servo være tung nok med en gang. Men det er en vanesak.

Første uka med 17" på min non-servo E30 var litt brutal, men nå merker jeg det ikke lenger.

Min M40 92 mod byttemotor hadde ikke servopumpe i reimsatsen. Denne motoren kom fra en tysk skadebil.

ja jeg synes den var grei å kjøre..

Så er det min første bil så har ikke mekka på annet en sykkel så begynte jo såklart å lete etter servo`n når selger sa det var servo på bilen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...