Gå til innhold

Et par spm angående E36


ConCon
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en 1995 modell 320iA sedan og lurer på følgende:

Er litt usikker på hvilken motor jeg har, om det er M50 eller M52, hvordan finner man ut det? Jeg har VANOS og oljelokket sitter langt fram (nære vanosen), Fargen på dekslet rundt vanosenheten er lys grå... NB: Det er originalmotor som sitter i bilen...

Har ikke fått testet bensinforbruket enda, men hva ligger det vanligvis på? jeg har automatgir... Hvor stor er egentlig tanken, lest noe om at det er 63 liter, stemmer det?

Skal det lyse rundt bryteren for nærlys og parklys, samt ved knappene til tåkelys? Det lyser ikke, men er ikke sikkert det skal lyse?! Noen som vet?

Takker for svar på mine rare spørsmål :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det finnes sikkert svar på det her på forumet et sted, men jeg ligger seks fot under før jeg finner riktig tråd så mange som det er her...derfor spør jeg her når det først er igang med diskusjon rundt motoren i e-36 320i...jeg har kjøpt meg en 320i 92 mod...går derfor ut ifra at det er en m50 maskin, lurte bare fort på om det er noen kjente forskjeller mellom m50 og m52, rent kvalitetsmessig?...har skjønt at den uten VANOS er ujevn på tomgang, men bortsett fra det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...