Gå til innhold

kontakter på business spillern


Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært veldig ivrig med spørsmål under denne kategorien i det siste...

Har noen flere spørsmål på lur nå.

Kjøpte isoamp og focal 130A1 i dag samtidig som jeg kjøpte ny cdspiller til bilen til samboern min (sony cdx-gt200s).

Fikk god rabatt på bugboys. :)

Nå s han som jobbet der (ferievikar) at jeg ikke trengte onen iso-overgang, men der tok han feil, noe som ante meg, etter all lesingen jeg har gjort her i det siste...

Tenkte jeg skulle ta litt bilder underveis og kanskje lage en liten guide når jeg er ferdig.

Men først må jeg altså få svar på noen ting.

Fikk ut spillern min til slutt, og skulle gjerne visst hva de forskjellige kontaktene bak på spillern er til.

Har noen bilder:

business_bak.jpg

Kan noen gi meg 1-4 her?

1. Antenne?

2. remote på rattet?

3. høyttalere?

4. ?

5. ? (ikke i bruk i min bil)

dashbord.jpg

kontakt1.jpg

kontakt2.jpg

Hva er den orange ledningen på bildene over?

Den går til pin 4 i den store kontakten.

Kan den ha noe med handsfree å gjøre?

Forrige eier hadde handsfree, men vet ikke hvordan den fungerte. Han demonterte denne før jeg kjøpte bilen. Det ligger hvertfall ledning til antenne igjen i bilen, som dukker opp ved håndbrekket.

Flott om noen kan svare på dette.

Kan ikke si jeg ser helt frem i mot å demontere dørpanelene, men det skal vel gå det også. Vet det ligger en guide på e46fanatics.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. antenne.

2. vet ikke helt. Men den skal ikke brukes uansett. Det er ikke til knappene på rattet i alle fall.

3. Strøm, høyttalere, remote til antenneforsterker, speedometersignal, belysning, ledninger til multifunksjonsknappene, etc.

4. CD-veksler plugg.

5. Tror det er til ekstern forsterker.

Den oransje ledningen er mute til handsfree.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.

2. Ledningen som kommer ut på midten i bilde 2 (rett over "varmere knappen" er koblet til denne, men vet ikke hva den gjør...

Kanskje 2'ern også har noe med handsfree å gjøre?

Fikk plassert isoampen i hanskerommet. Tok ut hanskerommet men bak der var det nada plass. Lurte på å strekke kabelen til under passasjersetet også, men fant ut jeg lar den ligge i hanskerommet inntil videre. Har god plass der uansett.

Da mangler jeg bare den overgangen mellom bmwspillern og isoampen, så er det oppe og går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. ledninge er ikke til handsfreen. Tror det har noe med antennegreiene å gjøre. De fleste nyere BMWer har denne ledningen. Andre bilmerker også.

Ang. plasseringen av ISoampen. Du kan gjemme den bak hanskerommet til venstre for alle pluggene og boksene. Mener det er plass til den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2: ok.

hanskerom.jpg

Mulig det hadde gått, men jeg vil gjerne ha muligheten til å stille litt på kanalene uten å skru ut hanskerommet på nytt. ( Hvertfall til jeg får testet )

Kjøpte også focal 130a1 frontsett. Passer tweeteren direkte i dørstolpen?

door.jpg

Jeg trodde egentlig den skulle der mellomtonen sitter, men den er jo alt for liten til det.

Skal nok klare å få av dørtrekket, men har du noen tips om hvordan lettest komme til tweeteren? Må vel ha av ramma som går rundt vinduet også?

Har lest at det skal være litt styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok av med dørpanelet. Inni speilhuset ligger det noe skumgummigreier. På min har jeg bare satt diskanten inni denne skumgummien.Sitter godt nok hos meg i alle fall. Den originale diskanten sitter på en brakett som er skrudd fast med skruene som holder speilet.

Å ta av dørpanelet er egentlig ingen stor operasjon.

Popp ut pyntelisten med et flatt skrujern. Bak finner du to Torx T20 skruer.

Så vipper du ut bryterpanelet til speiljusteringen. Bak finner du en ny T20 skrue. Under armlenet sitter to plastikkplugger. Vipp ut disse og skru ut T20 skruene.

Så er det plastikkplugger rundt hele kanten på dørpanelet. Bruk et flattjern og kil mellom døra og panelet. Greiest å begynne nede i et av hjørnene. Når du har fått jernet et lite stykke inn, bender du utover. Rykk gjerne til litt.

Når du har fått løsnet noen av pluggene er det bare å jobbe deg bortover.

Øvre delen av panelet trekker du også til deg. Her kan det sitter ganske godt fast. Bare bruk makt. Men vær selvfølgelig forsiktig.

Når panelet er løsnet, skal du kople av wiren til døråpneren. Denne tar du tak i der wiren går inn i selve hendelen. vipp den rett ut.

Så er det bare å plugge ut de resterende ledningene.

Dekselet til diskanten er festet med med to svarte plastikkplugger helt nede på lista som går nedover. Helt fremme på døra. Du ser dem når du følger lista nedover. Vipp ut disse og trekk lista til deg. Så bøyer du dekslet til diskanten utover sånn at du kommer til diskanten.

Håper dette hjelper deg litt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARG!

1:

I sta fikk jeg kjøpt mellomleddet til iso-ampen, men da jeg kom hjem hadde jeg selvfølgelig fått et som ikke passet.. var til 5-serie spillern...

Dro tilbake til butikken, og de hadde ikke flere slike jeg skulle ha på lager, men skulle bestille til meg i morra tidlig. Med flaks så har de vel fått det inn på lørdag.

Er det noen andre butikker som har slike overganger? (bmw stereo til iso)

Har vært på elkjøp og expert, men de hadde selvfølgelig bare isokontakter med løse ledninger i andre enden.

ELLER er det en SLIK jeg trenger?

2:

Så kommer jeg til høyttalerne:

Har fantastisk nok fått av dørpanelet, som egentlig var ganske enkelt. Svetta litt fordi jeg var redd for å ødelegge noe.

Har skrudd focalene i adapterne sine, men de orginale skruene til å feste høyttalernen med er for korte. Dise blir orginalt skrudd ned i en mutter som sitter i dørpanelet.

Hva er enkleste løsning her?

(Gjerne mål på skruer som passer.)

3:

Har tenkt å bruke de orginale høyttalerkablene. På enden av disse sitter det "spesialplugger" som passer ned i orginalhøyttalern (som forøvrig er et trist syn..)

Hva lønner seg her?

Klippe ledning, og sette på kabelsko? Hva passer? (inn til delefilteret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ja du trenger en slik en.

2. Du får stikke til en byggvarebutikk og få deg noen litt lengre skuer til adapterene. Ta med deg en av de originale skruene og si at du skal ha hakket lengre.

3. Her må du nok klippe av pluggene og bruke kabelsko som du setter på ledningene.

Du trenger helt sikkert noen slike til høyttalerene:

35-759_l.jpg

På tilkoplingene til delefilteret avisolerer du bare ledningene og skrur dem fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woohoo! da er førersiden av anlegget lagt inn.

Da håper jeg på å få inn passasjersiden i morra før turen går til oslo / asker.

I tillegg håper jeg det spiller da, så jeg slipper å demontere hele døra igjen...

Fikk akkurat skrudd sammen før jeg dro på festival. Furia og Ralph Myers... i kveld. Var kanonbra!

Satser på å rekke Jaga Jazzist og raga rockers i morra etter bimmers-treffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. plasseringen av ISoampen. Du kan gjemme den bak hanskerommet til venstre for alle pluggene og boksene. Mener det er plass til den der.

Det er god plass under rattstammen. Har plassert min Iso-amp der. Lett å skru av det lille oppbevaringsrommet som er under lysbryteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...