Hansh Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Ser meget bra ut! Hjelper vel på forsikringen at det ikke akkurat er en typisk ungdomsbil eller herjebil.
///MoePower Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Skrevet Mai 20, 2008 Det hjelper nok på en del at det ikke er noen typisk ungdomsbil ja. Har ikke noen formeninger om effektkurven igrunn, men jeg vet at hovedforskjellene fra M102 og M106 er at M102 har litt mindre slagvolum (3,2) og litt lavere kompressjonsforhold, i tillegg så er det en litt annen utveksling på differensialen til modellene med M102, så den får litt kortere gir enn de med M106 i.
Morty999 Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 m102-m106 har også to forkjellige motorstyringer som har annen tenningskurve også..
///MoePower Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Skrevet Mai 20, 2008 Jepp M102 har L-Jetronic M106 har Motronic
Lokketor Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 jepp har fått med meg såpass har hørt flere som snakker om "turtallskick" på m102
///MoePower Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Skrevet Mai 21, 2008 Jeg har ikke prøvd M106, så jeg vet ikke hvordan kicket er der, men i min M102 så kommer ihvertfall kicket ved 3000rpm ca. Bilen er rolig fra tomgang og opp til 2000rpm, derifra begynner den å dra på mer og mer. Når turtallet nærmer seg 3000rpm så begynner turboen å jobbe for fullt og bilen setter seg litt ned bak før den suser avsted. Hvilket er nok til at man kjenner setet skyve på bakfra ihvertfall. Maks krefter føler jeg ligger et sted mellom 4-5000rpm, men bilen drar jo selvsagt bra hele veien til rødstreket også hvis jeg vil dra den så langt.
///MoePower Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Skrevet Mai 31, 2008 I morgen har jeg prøveskilter på bilen, eller retter sagt i dag hvis man tenker at klokken nå har passert 12 på kvelden/natta. Så huhei folkens, update når jeg har vært å kjørt hele dagen!
Der Barockengel Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 I morgen har jeg prøveskilter på bilen, eller retter sagt i dag hvis man tenker at klokken nå har passert 12 på kvelden/natta. Så huhei folkens, update når jeg har vært å kjørt hele dagen! Og da håper vi at du har hatt det gøy og fått best mulig utbytte av pengene du måtte betale for prøveskiltene - ser fram til en "field-report" fra kjøringen. Bilder?
///MoePower Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Skrevet Juni 2, 2008 Pengene for prøveskiltene var da ingenting. Bilen brukte jo over literen på mila på langkjøring. Fylte bensin for 1500kr og brukte en stoor del av den. Alt i alt var det en bra dag, det regnet riktignok mer eller mindre hele tiden og jeg hadde noen flere år gamle vinduspussere som gnalt mot ruta hele tiden, men bilen fungerte veldig bra og kjørte feilfritt hele dagen. Når det gjelder de nye felgene og dekkene så var jeg ganske fornøyd med dem, ingen form for ubalanse og de satt veldig bra på veien. Når det gjelder motor så fungerte også den ganske bra, holdt jevn temperatur og hadde ingen form for ulyder på turen. Bilen sparket ganske godt fra og aksellererte ganske bra. Det gikk for det meste i cruising selvfølgelig men en og annen gang måtte også draget testes litt, noe som hører med når man har prøveskilter. Det jeg har igjen å fikse nå: *Slakk i rattet (sannsynligvis styresnekke) *Dårlig hjullager (har nye liggende) *Kjørecomputer fungerer ikke (mangler nok bare strøm) *Forbruksmåleren (den kutter ut iblant) *Temperaturmåleren (den danser tango innimellom) Hadde ellers en meget bra dag. Fikk tatt noen litt dårlige bilder jeg skal legge ut her etterhvert.
///MoePower Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Skrevet Juni 2, 2008 Her kommer jeg med bilder som jeg lovte, de som er tatt i sola ble tatt et par dager i forveien, alle de andre fra forskjellige steder jeg var med bilen iløpet av søndagen. Dere får selv si hva dere syns om bilen, personlig syns jeg den begynner å bli ganske bra nå, men trenger litt senk fremme.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Den blir både lavere foran og høyere bak med et sett H&R fjærer. Løp å kjøp!
///MoePower Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Skrevet Juni 2, 2008 Bak syns jeg høyden er perfekt, så der blir det nok ikke gjort noe. Kun fremme at jeg vil ha den litt mer ned mot bakken. Tenkte jeg skulle senke den 5cm fremme og se hvordan det blir.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Kan prøve og ordne ett bilde av bruksbilen min etter den fikk på senkefjærene bak. Ble ganske nært de jeg mener er optimal senk..
Der Barockengel Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Dere får selv si hva dere syns om bilen, personlig syns jeg den begynner å bli ganske bra nå, men trenger litt senk fremme. Jeg synes også den ser svært bra ut på bildene - og de bildene var da bedre enn "litt dårlige" som du kalte dem. Tøft å se hvordan all den kromen egentlig er begynt å bli moderne igjen på en slik stor luksusbil. Artig å se at du har beholdt originalspeilene også. Det eneste jeg ikke er helt med på, er at jeg tror jeg ville ha valgt blinklys foran som var lysere enn bilen, ikke mørkere - men akkurat det tror jeg er en smaksak. Ellers er jeg enig med deg i at høyden på bilen bak er perfekt slik den er for dekkene du har. Hva synes du forresten om å kjøre 745-en på 40-profil? Min egen erfaring med 40-profil på andre biler tilsier et nesten gokart-aktig veigrep, men innskrenket kjørekomfort. Nå skulle en e23 ha masser av komfort å ta av, men hva synes du, har man fortsatt tilstrekkelig komfort med 40-profil på bilen? Artig å se en slik ulv i fåreklær - egentlig en genial oppdatering av BMWs originale 80-tallsfilosofi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå