///MoePower Skrevet Juni 5, 2009 Forfatter Skrevet Juni 5, 2009 Du må huske på at jeg har kortere gir enn deg. Andregiret mitt tilsvarer førstegiret ditt, tredjegiret mitt tilsvarer andregiret ditt bare pittelitt raskere. Så er det vel strammere wastegate og et par mm mindre turbo på M102 originalt enn det er på M106, kombinert med det lavere slagvolumet som sikkert påvirker pittelitt hvordan ladetrykket oppfører seg. Men er ikke til å legge skjul på at ladetrykket synker og er enig med deg i at det er mellomregisteret det virkelig drar. På 3000rpm begynner det å lade, ved 3500rpm har jeg fullt ladetrykk og ved ca 4000-4500rpm har jeg maks effekt før draget begynner å avta etter 5000rpm. Den siste biten opp mot rødmerkinga synker trykket og det føles ut som det går skikkelig tregt før neste gir legges inn og draget kommer for fullt igjen.
///MoePower Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Dagens photosession Ser riktignok ikke så flott ut i motorommet mitt da men..
GiljeN Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 strøken bil:) så jeg kan og bare blande oppi litt e85 får å kjøre litt "tryggere" ? m30b35 turbo
///MoePower Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Skrevet Juni 8, 2009 Det skulle ikke være noe problem ihvertfall. Eneste du må huske på er at du får litt magrere blandingforhold når du blander i E85, ettersom man trenger ca 25-30% fetere blandingsforhold for å kjøre med 100% E85 har jeg hørt. Hvis du kjører med 20-30% E85 på tanken så tror jeg det skal gå fint. Er ihvertfall det jeg kjører med på min og syns det funker greit. Du må nesten bare prøve deg litt frem og se litt ann hva du selv føler er best for motoren. Trenger ikke nødvendigvis å være mer safe for motoren i og med at motoren vil gå magrere hvis du ikke gjør noe med innsprøytningen. I mitt tilfelle syns jeg ihvertfall det var bedre at motoren gikk et par prosent magrere enn at det var tenningsbank, for det er vel det som er mest skadelig vil jeg tro.
///MoePower Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 Nå har jeg kjøpt litt brukt snacks til bilen. Må desverre dele med dere at toppakningen nå har gått fyken. Men skal snarest gå til innkjøp av ny så jeg får byttet så fort som mulig.
Morty999 Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 toppakningen ja kjipt. men tror du har litt tenningsbank. fordi over 1 bar på de der er ikke så sunt. og med e85 tror jeg du bare gjør det værre
Lien Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Og hvordan løser du problemet med at E85 har et høyere oktantall enn 98 blyfri? Disse to har jo to forskjellige tenningspunkt. Bare dette vil være med å lage en ustabil forbrenning. Korrekt meg hvis jeg tar feil.
///MoePower Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 Om de har forskjellig tenningspunkt har jeg ingen formening om men det vil ikke bli ustabil forbrenning med at man blander litt e85 på tanken, blandings forholdet på tanken vil være stabilt og tidspunktet for gnisten er jo "fast". Har ikke hatt noe problem med det ihvertfall og eventuelt går det jo ann å vri på fordeleren for å flytte tenningstidspunktet litt, noe jeg ikke har eksperimentert med. Vært innom forhandler i dag å bestilt ny toppakning hvertfall
///FredriK.S Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Helt klart en av de fineste 7'erne i norge!!
///MoePower Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 Takktakk Men vil ikke si meg heeelt enig. Hvis man ser den i virkeligheten så har den en del rust/skjønnhetsfeil.
///MoePower Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Skrevet Juni 25, 2009 I dag fikk jeg sportsratt, cruise-control, tennplugger og toppakning i posten Det ble en liten forbedring i forhold til det gamle rattet: Rattet er selvsagt i skinn, slik det skal være i gamle 7-serier
NeonMuffler Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 hehe, fortsatt bussratt spør du meg, men det hjalp ja. fin bil utvendig, men trenger å matche innvendig, ikke at det er stygt eller noe, men det ser litt billig ut synes jeg med stoff stoler og alt det treet
Dralle Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 Neonmuffler; Du har ikke peiling på hva du prater om. Det er akkurat slik en slik bil skal være. Klassisk.
Lien Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Ser det billig ut med tre? Hva er dyrest: ekte teak tre eller billig plastikk vørkje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå