rolfi Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Jo, de er veldig myke ja.Men med bilstein senkesett og stabstag hele veien rundt blir det jo en god del bedre Nivåreguleringa har faktisk vært bytta på 745`en min før jeg kjøpte den har jeg funnet ut i ettertid Er faktisk senkedempere bak.. Vet ikke hvor mye de senker, men bilen er lavere bak enn fremme. Blir vel bra når jeg får senka fremme også, samt montert den nye fangern jeg venter på Hvordan funker nivåreguleringen egentlig, hvis du vet? Du mister vel endel komfort hvis du skal senke, regner jeg med. En kamerat av meg har en e36 som er greit senka, der kan jeg nesten kjenne om det er rullerøyk eller ferdigrøyk vi kjører over.
bmwrasaren Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Tøft prosjekt! Dette er noe jeg ALDRI hadde klart når jeg var 16 år. Stå på videre!!!
Lien Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Hvordan funker nivåreguleringen egentlig, hvis du vet? Du mister vel endel komfort hvis du skal senke, regner jeg med. En kamerat av meg har en e36 som er greit senka, der kan jeg nesten kjenne om det er rullerøyk eller ferdigrøyk vi kjører over. Det er et meget enkelt system. Bak stab.staget sitter den en hydraulisk ventil med en arm som går bort på stab.staget. Når bilen blir belastet med noe baki f.eks (eller ved hard kjøring), vil den synke ned bak og løfte armen, noe som igjen aktiverer ventilen. Ventilen starter ei pumpe som sitter på venstre siden i bagasjerommet, og denne pumper inn olje i demperne helt til bilen er så høy at ventilen ikke blir betjent lenger. Enkelt og greit
///MoePower Skrevet November 10, 2006 Forfatter Skrevet November 10, 2006 Tøft prosjekt! Dette er noe jeg ALDRI hadde klart når jeg var 16 år. Stå på videre!!! Jo, takk for den Rolfi: Ja, det er som Lien sier rett og slett bare noe hydrauliske greier som sørger for at den hever og senker seg etter vekta bak på/i bilen. Det er ett sånnt justerbart "lodd" på ei metallstang som henger under bilen, når bilen kjører i oppoverbakke f. eks, så vil dette loddet gå bakover og fører til at en liten elektrisk boks får ei pumpe til å pumpe inn hydraulikkolje i demperne for mere trykk slik at den ikke synker sammen så mye bak. Mekanismen til nivåreguleringa mi henger der fremdeles, og den fungerer som den skal. Ser ut til at det kun er demperne som er bytta ut mens resten står igjen. Uheldigvis har de bytta til dempere uten denne hydraulikkfunksjonen..
Dralle Skrevet November 18, 2006 Skrevet November 18, 2006 Nivåreguleringa på min sin er også tatt bort... sikkert kostbare greier å reparere når det detter sund tipper jeg... Nå er jeg spent på å se bilen din med BBS-front! Du får ta noen bilder!
Lien Skrevet November 18, 2006 Skrevet November 18, 2006 Eksempel: En ny bakdemper med nivåregulering koster den nette sum av 6800,- sist jeg sjekka.
///MoePower Skrevet November 18, 2006 Forfatter Skrevet November 18, 2006 Da kan jeg jo nevne at jeg har tatt bilen i garagen, så i helga blir det nok arbeidet litt. Stort sett bare tekniske ting jeg skal se over og justere/fikse litt på i helga egentlig, så skal fangeren av slik at den er klar for å få bbs`en montert Og for deg dralle som etterlyste bilder: Her kan du jo få ett bilde av fronten slik den er nå, så skal jeg legge ut bilde når jeg har fått på plass bbs`en også etterhvert som den annkommer.
Rovderacing Skrevet November 18, 2006 Skrevet November 18, 2006 Steika bra..- Håper å få igang min 745 etter helga eg og. etter det har blitt skifta motor.. den boost kontrolle du har kjøpt har du en link rtil den.. slikt som er kjekt å ha:) 745 er bilen blant biler:) takker Dralle for mykje hjelp..Er mykje uenighet om kor mykje hk det er i bilane etter mod. Har plana om å kjøre originalt i motor.. bevise til alle japsebilfolk at bmw er og blir best. At en kan kjøre fra en modda japse å skryte av at det er originalt:)
///MoePower Skrevet November 18, 2006 Forfatter Skrevet November 18, 2006 Enda en til med E23 Vi prøver å samle norges E23 eiere på ett eget forum for at det ikke skal være en og to og tre eiere på hvert bilforum i norge, slik at vi kan være litt flere til å hjelpe hverandre og dele erfaringer osv. Så du kan sikkert få lov til å melde deg inn på: www.E23Forum.moo.no Du er velkommen hvis du vil. Mange med 745 der blandt annet.
///MoePower Skrevet November 22, 2006 Forfatter Skrevet November 22, 2006 Da har det skjedd litt men ikke mye. Jeg irriterte meg grusomt over slakk i hjullager (vibrasjoner i bilen) da vi hadde prøveskilt på den, så i helga gikk begge hjulene fremme av for sjekk. Jeg hadde av bremseskiver og lager og alt, og renset å fettet opp alt på nytt igjen og etterstramma lagrene. Tro det eller ei: Hjullagrene var så slakke at da jeg hadde tatt ut splintene til muttrene som holder hjullagrene på plass, så kunne jeg skru ut mutterne med hendene! Men nå er alt i sin skjønneste orden. Så kan jeg vel også kanskje nevne at jeg fikk BBS`fangeren min i dag, så kommer nok til å rette på den iløpet av uka så jeg kanskje får montert den på bilen Men går utifra at dere er mer intressert i bilder enn tekst, så her kommer de: Utrolig lite rust under der. Men her derimot.. Heldigvis eneste plassen på hele bilen hvor det er grov rust! (og på andre siden på samme plass da, samt at batterikassa er rusten, ellers ser jeg ikke noe til rust) Kan jo si det sånn at fra forskjermer og bak på bilen, så skal du være god om du finner rust annet enn akkurat i hjulbuene (som skal skiftes) Forskjermer ser ut som de har vært bytta, for de er det nemlig ingen rust på. Men nok om det. Disse skal visstnok ha vært byttet ikke så lenge før jeg kjøpte bilen, så de er helt nye på alle fire hjul. Passe størrelse på de til å være orginalt er det jo og! Lagrene så greie ut, men skal bytte de når jeg for alvor går løs på understellet. Alt på plass igjen. Disse felgene brukes som vinterfelger nå. Skal bytte de ut med disse som vinterfelger istedenfor: Blir vel bra å bruke de her til vinterfelger vel? Så har jeg jo fått BBS`en som jeg nevnte: Ett par motorbilder måtte jeg jo ha med.. Lettsykkelen min som deler plassen i garagen Den er totalrestaurert og gjennstår bare å lakkere eksosanlegg, noe jeg aldri kom så langt at jeg fikk gjort, så skal jeg ta ut og lakkere motor på nytt, ble ikke fornøyd med finishen på den helt.. (viktigper) Så alt i alt: Jeg har sånn smått satt igang her
///MoePower Skrevet November 22, 2006 Forfatter Skrevet November 22, 2006 I dag har dette blitt gjort: Retting av BBS-fanger (gjennstår litt finarbeide enda, men har ikke lagt ned så voldsomt mye arbeide i det til nå) Så har jeg tatt av framfangeren i den tro at jeg enkelt skulle få av den orginale leppa, men den gang ei. For der var det noen rustne skruer (selvfølgelig...) så den kunne jeg ikke ta av i dag. Så etter litt forbannelse gav jeg opp for i kveld og satte meg her for å spise og legge ut de 2 bildene under her. Trenger enda litt finpuss, men det verste er tatt. Fanger tatt av, men fikk ikke satt den påplass igjen med BBS`en påmontert, for fikk nemlig ikke av orginal-leppa.. Flere oppdateringer i mårra om jeg får tid.
Superbeetle Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Blir bra med den fangeren der Ang forhjulslagrene, så skal de ikke sitte stort mye fastere enn det du beskrev..Vet ikke om du vet hvordan du strammer slikt.
///MoePower Skrevet November 23, 2006 Forfatter Skrevet November 23, 2006 Blir bra med den fangeren der Ang forhjulslagrene, så skal de ikke sitte stort mye fastere enn det du beskrev..Vet ikke om du vet hvordan du strammer slikt. Jeg vet nok hvordan man strammer lager jo. De skal strammes til 30-33nm mens man snurrer på skiva og/eller den saken skiva er skrudd fast til.
Superbeetle Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Blir bra med den fangeren der Ang forhjulslagrene, så skal de ikke sitte stort mye fastere enn det du beskrev..Vet ikke om du vet hvordan du strammer slikt. Jeg vet nok hvordan man strammer lager jo. De skal strammes til 30-33nm mens man snurrer på skiva og/eller den saken skiva er skrudd fast til. Okey då....
Dralle Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Har du begynt å montere BBS-spoiler'n eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå