Gå til innhold

Får du Bmw med 2 liter diesel!!!

Hylland
 Share

Anbefalte innlegg

Klar over det, mitt poeng var at BMW henter ut mye av diesel motorene sine. Imponerende mye. At 535d ikke betyr 2.0L har jeg gudsjelov fått med meg etter snart 2 år her :lol:

Og ironisk nok bommet du med (272-218=) 54 hk=) Bare erter litt :wink:

Men det jeg skulle si, BMW henter ikke ut så fryktelig mye, men mer en gjennomsnittet. Klart, å hente ut 286 hk av en 3.0 er en del, men det er tross alt en Biturbo. Dersom man samenligner fx BMW 2.0d 163 hk og Audi 2,7 V6 TDi med 180 hk, så virker det imponerende. Men glem ikke at man får Passat 2.0Tdi med 170 hk. Dette er noe bilprodusentene hele tiden må vurdere. Effekt/levetid er to motstridende faktorer. Åsså må de tenke på avgifter. Derfor kommer nå BMW's 2.0 med 150 hk, for å presse prisen ned i et tøft marked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og foreløpig skal vi bare være sjeleglade for at ikke en eller annen idiot legger frem forslag om at biler med overladede motorer skal avgiftsbelegges som sugemotoren de hadde tilsvart (volummessig), slik som med wankelmotorer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg skulle si, BMW henter ikke ut så fryktelig mye, men mer en gjennomsnittet. Klart, å hente ut 286 hk av en 3.0 er en del, men det er tross alt en Biturbo. Dersom man samenligner fx BMW 2.0d 163 hk og Audi 2,7 V6 TDi med 180 hk, så virker det imponerende. Men glem ikke at man får Passat 2.0Tdi med 170 hk. Dette er noe bilprodusentene hele tiden må vurdere. Effekt/levetid er to motstridende faktorer. Åsså må de tenke på avgifter. Derfor kommer nå BMW's 2.0 med 150 hk, for å presse prisen ned i et tøft marked.

Et godt poeng... som mange ser ut til å glemme når de lar seg imponere av bilmodeller og hestekrefter. Modeller som f.eks E60/61 523i, E39 323i, E38 728i, E34 518i, E39 520d, E46 318d m.fl er/var også avgiftstilpassede modeller. Disse modellene er naturligvis ikke representative for hva BMW teknisk kan få til... det handler ganske enkelt om å selge biler i bestemte markeder. BMW har forøvrig gjort det klart at de med E60 M5 nettopp ikke gikk etter flest mulig hestekrefter (slik mange tror), men derimot et kompromis mellom ytelse og kjøreegenskaper slik BMW pr. i dag mener er det beste. Mange bilmodeller har flere hestekrefter enn E60 M5... og tilsvarende er det for E90/91 320d og dens like også.

Håkon: Jeg er enig med deg i at et vesentlig poeng i dagens markedsøkonomi er i hvilken grad man har tilgang til kapital. Man skal imidlertid huske på at dette betinger at lånekostnaden er relativ stabil (renten) og at investeringene gir avkastning... for folk flest betyr dette at huset/leiligheten blir mer verdt eller at en aksje blir mer likvid. Man bør imidlertid etter min mening ikke forutsette; med tanke på dagens verdenssituasjon, at dette fortsetter. Renten er absolut på vei opp og folk med en høy belåningsgrad bør nå forsøke å øke likviditeten ved og nedbetale lånet hurtigere eller omdisponere likvidene slik at risikoen reduseres (nedbetale kortsiktig og dyr gjeld). Ergo er poenget stadig hvor lett tilgang man har til kapital, men kun hvis likviditeten kan bibeholdes på et mer fornuftig nivå enn tidligere. Folk med lån til over pipen går en dyster fremtid i møte... spesielt når (altså ikke hvis) arbeidsløsheten begynner å stige igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei nye modellane teller ikkje, men eg var ikkje klar øve at E39 hadde 2.0 diesel!!!

Joda, men den leveres kun med manuell girkasse. Dessuten har mange av eksemplarene som har funnet veien til Norge en tendens til å mangle utstyr. Enten mangler de det ene eller det andre, men du finner selvsagt også godt utstyrte E39 520d hvis du leter litt.

Meget prisgunstig bil spør du meg, mye for penga bortsett fra motor da :wink:

Selger bedre på østlandet eller det den gjør på vestlandet har jeg blitt fortalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...