Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en merkelig knirking i bilen. Kommer når det er litt dumper og særlig fartsdumper. Hører ikke helt hvor det er, men høres ut som det er foran. Har prøvd å gynge litt på bilen på hver side foran og bak, men da hører jeg ikke noe knirking. Sikkert omtrent helt umulig å finne ut for dere etter denne beskrivelsen, men hvis noen har noen forslag eller noe lyse ideer så er det bare å komme med de!

Skrevet

E46 du har ser jeg! Garantert vinduene foran. Har selv fått gummipakningene smurt, og det hjelper en stund, men kommer tilbake. Kanskje noen andre som har gode ideer?!?

Skrevet

Da har jeg kjørt meg en tur og nå er knirkingen borte!? :shock::!::?:

Har en mistanke om at du hadde rett Tommye46.. Hvis dette resonnementet er helt borti natta så får dere si ifra. Men..

Det regner her idag og jeg har nå kjørt vinduene opp og ned noen ganger, har da blitt med litt vann ned i døra. Kan det være at dette har vært nok til å smørt de gummipakningene litt slik at knirkingen har blitt midlertidig borte? Er ikke en eneste knirk nå ihvertfall! :D

Skrevet

Ja.. Har ikke smørt med vann.. Men det kom vann nedi døra der når jeg kjørte vinduene litt opp og ned når det regnet.. Tenkte kanskje det smørte litt slik at knirkingen forsvant til det blir tørt igjen.

Skrevet
Rull ned vinduene! :D

Det er faktisk den beste løsningen... rull ned vinduet 2-3 millimeter og problemet er løst. Vinduet er stadig helt tett, men presser ikke lenger opp mot gummilisten... og det er det som skaper knirkingen. Ikke bruk silikon på gummilistene... det virker kun kortvarig og knirkingen blir bare værre når silikonen tørker og gjør gummilistene klebrige.

Skrevet

Hehe.. Får bruke glidemiddel med jordbær lukt eller noe så lukter det godt også! Eller stole på den gode gamle vaselinboksen..

Men regner med knirkingen kommer igjen når det blir tørt der, hva slags "glidemiddel" er anbefalt?

Skrevet

Min E46 knirkar også, brukar å gå seg til etter et par-tre fartsdumpar - evt. er det opp og igjen med vinduet en tur så gir det seg ei stund.. Takk for regn-tipset :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...