Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil rett og slett bare tipse folk om å passe godt på å få alle rabattordnigner man skal ha. F.eks. når man har hatt lappen i 7 år, så er det faktisk en del hundrelapper å spare på å få lagt det inn. Det legges nemlig ikke inn automatisk.

Ringte nettopp mitt selskap og fikk det lagt inn hos meg selv. 500,- kroner i året tjent på en liten telefonsamtale, og for bare et par måneder siden ringte jeg for å passe på at de hadde fått med seg ungdomsrabatten til NITO (har sagt jeg er medlem der før, og ungdomsrabatten går til 29 år eller noe sånt), men jeg hadde kun den vanlige NITO-rabatten, så da havnet jeg plutselig opp på 36% rabatt på begge bilene, i tillegg til den vanlige bonusen min. Ganske betydelige summer!

Betaler faktisk ikke mer enn 2722,-/år for 520n nå, med 40% bonus, og i september går jeg opp på 50% (på begge bilene). Akseptabel pris synes jeg. Noe annet enn da man var 18 og fikk priser fra 15 til 40.000,- på div. biler.. ;)

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Betaler 10000,- med full kasko og 30% bonus for min 2001 320 jeg. Og jeg blir 30 i år! Synes det er dyrt! Er også medlem i NITO, men tror ikke jeg har noen rabattordninger på bilforsikring der nå som jeg blir gamling.

Skrevet

Takk for tips:) Å alle yrkes sjåfører får 50% bonus ved å bytte til if eller om du er kunde dær husk å si du er yrkessjåfør. Men arbeidsgiveren må dokumentere at du har kjørt skadefritt på jobb siste 3 år.

Skrevet
Noe annet enn da man var 18 og fikk priser fra 15 til 40.000,- på div. biler..

Hehe! Det er noen fordeler med å bli gammel.. :wink:

De er ganske sleipe! Det er en ganske lang liste over div rabatter man kan få, men de nevner de bare hvis man spør om det.. Tror det er ca 5 stk rabattavtaler man kan ha på en bil. Jeg har den du nevner + garasje, alarm/sporinssystem, klima (man får faktisk rabatt for å ha klima hos enkelte selskaper).

Skrevet

Tror en del BMW eiere kan spare penger på og sjekke ut forsikring i Postbanken(Vital)

Det eneste du trenger å gjøre er og opprette en nettbank konto,koster 80-90kr i året.

Jeg gikk fra 14000,- i Terra til 8000,- i Postbanken :D

Med de samme betingelser selvfølgelig.

Skrevet
Betaler 10000,- med full kasko og 30% bonus for min 2001 320 jeg. Og jeg blir 30 i år! Synes det er dyrt! Er også medlem i NITO, men tror ikke jeg har noen rabattordninger på bilforsikring der nå som jeg blir gamling.

Hvor har du forsikring, og hvor mange km i året?

Jeg har jo ca lik bil, fyller 30 neste år, 30% bonus, 12000km / år, 4000,- egenandel. Jeg betaler 13.000,- hos gjensidige, som var de billigste jeg fant når jeg kjøpte den. (vesta og if skulle ha 19.000,- ....)

Da har jeg hus, reise ulykke osv også i gjensidige.

Skrevet

Jeg har også hos Gjensidige. 12000 km, 4000 i egenandel. Jeg har også innbo, reise og ulykke i Gjensidige.

Du har 13000 ja! Kanskje jeg ikke skal klage da. Ser absolutt ingen grunn til at du skal betale mer enn meg. Kanskje det har noe med geografisk plassering å gjøre? Ikke vet jeg.. Forsikring er mafia.

Skrevet

Jeg har en E46 320i 99 modell. Her har jeg full kasko men ingen leiebil. Har 50% bonus og jeg er 26 år.

Dette koster meg ca 7500,-/år. 16000km/år, 8000,- i egenandel. Bor i Bergen. Bosted har en del å si. Ellers er jeg ingeniør, men ikke medlem i Nito. Har ingen andre spesielle rabattordninger heller. (Nitorabatten utgjør ca det kontigenten koster, og da medlemsskap der ikke gir meg andre gode fordeler, så jeg ikke vitsen).

Dette er Gjensidige. De var desidert billigst for min del. De andre var ikke i nærheten engang.

Skrevet

På Bmw 318 E46 sedan med 20000km pr. år, og Ford Mondeo stv `96mod 2.0L med 12000km pr år, reiseforsikring for meg og samboer og innboforsikring betaler jeg omtrent 14500 pr år i Gjensidige. Synes ikke det er så ille....

Skrevet

Dere bør benytte en forsikrings megler de gir deg alt de kan av rabatter og de vedlikeholder deg i systemet.

Jeg forsikrer 8 biler og betaler rundt 50 000 i året, snakket med dem i går igjen og gikk ned noen tusen så det er mye å spare på å ha riktige kontakter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...