venture2076 Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Jeg har hatt tre nyere BMW'er med klima. De stinker. De er komplett ubrukelige, bruker kun 95% av all luftstrøm i trynet på midtdysene. VAG sin klima derimot er glimrende i forhold. Hatt tre av disse også. Der spres luften i alle dyser, gulv, vindu og midten uten at en sjenerende luftstrøm spyles i trynet på deg.
hagenisse Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Du vet at klimaanleggene har justeringsmuligheter..?
venture2076 Skrevet August 2, 2006 Forfatter Skrevet August 2, 2006 Det skulle ikke vært nødvendig. Det heter jo AUTOMATISK klima, slik jeg føler det er klima i BMW akkurat som vanlig AC, styres jo helt tullete. Så kunne da like gjerne kjøpt AC, og spart pengene på å ha klima.
Stian333 Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Hmm det blåser jo litt overalt. Når det er skikkelig varmt ut så blåser den mest midt i. Men det er litt forskjell på en touring og sedan,det har jeg merka. (funker best på sedan) Er mulig at bmw sine anlegg ikke er de beste. Tror bmw legger vekt på at de skal være bedre på andre ting:)
Michael Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Hvis det lukter rart så bør du bruke no desinfiseringsspray til klimaanlegg.
krt_ Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Er litt enig at klima anlegget i bmw er dårlig. Når jeg kjøpte bilen trodde jeg det var noe galt med det og fikk den inn på verksted for å sjekke det, men de fant ikke noe galt, skiftet pollenfilteret men ikke noe forbedring. har kjørt en del golf 4 med AC og det er merkbar forskjell.
Andreas1 Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Jeg har ingen problem med mitt automatiske klimaanlegg, men er tvertimot ganske så fornøyd . Den fordeler luften fint i alle dysene (gulv, dør, senter og vindu + høyre og venstre) uten noe problem. Dersom kupeen er veldig varm ved oppstart blåser den (-som du beskriver) mest i midtdysene til kupê-temperaturen er som innstilt før den demper seg ned til "vedlikeholdstemperatur" og jevn tilsig av luft i alle dyser (justerer høyde og høyre/venstre automatisk). Dersom den luften i midtdysene er veldig kald kan man jo dersom man føler det nødvendig justere temperaturen i disse to dysene manuelt ved å benytte innstillingen som er der (vil fortsatt blåse kaldt, men ikke så intenst). Så; Det er ikke noe feil på det automatiske klimaanlegget på bilen din da? -Eller kanskje du rett og slett bare liker VW's system bedre siden du nå har vært misfornøyd med 3 biler...?
Simen Malerbakken Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 når det begynner å lukte har det satt seg sopp i fordamperen og denne bør rengjøres, det er en jobb fra h.. en slik rensespray kan hjelpe men som oftest er det forsent når det har begynt å lukte...
Gunnar Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Har kjørt en del mil med fatterns E46 med klimaanlegget på, og kan ikke si jeg har noe som helst annet enn positiv opplevelse med det. Kjempebehagelig sammenlignet med å sitte og slå av og på 4 grader kald luft i en bil med kun AC. Synes klimaen justerer seg kjempefint selv med både viftehastighet og dysevalg på auto.. men så har jeg ingen erfaring med VAG sin løsning.
Hakon Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 TAS, du har også utvidet klimaautomatikk, hr du ikke ? Den syns jeg fungerer utmerket... justerer absolutt aldri på den... gjør det akkurat slik jeg ønsker det... eneste måtte være at man justerer litt på tempen, men det er ikke så ofte.. rundt 20 grader er greit for meg... kan ikke huske at fars gammle BMW'er var noe spesielt dårligere, men E32'en er det noe definitivt galt med... blåser bare varm luft.. og bare på full styrke... men det er en gammel bil, så da tenker jeg at man ikke kan forvente så mye... om sommeren kjørere jeg med soltak og vinduer oppe, og om vinteren er det godt og varmt... helt greit.. Virker som du (Venture2076) har hatt uflaks... kanskje det er straffen for å velge en X3.. hoho..
Simen Malerbakken Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 Håkon det høres ut som om du har et problem med solenoidventilene, samme system som MB bruker, det er to solenoider som sitter under panseret og det er ikke uvanlig at disse henger litt med årene, e32 begynner å bli en gammel bil. jeg mener å huske at det er mulig å skru av "hattene" og komme til stempelet som styrer varmen, det mest vanlige er at disse går tregt, ta de opp, og rengjør og sett dette sammen igjen.
Saltkjelen Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 TAS, du har også utvidet klimaautomatikk, hr du ikke ? Den syns jeg fungerer utmerket... justerer absolutt aldri på den... gjør det akkurat slik jeg ønsker det... eneste måtte være at man justerer litt på tempen, men det er ikke så ofte.. rundt 20 grader er greit for meg... Stemmer det. Det fungerer utmerket, men det er denne tåfis lukten. Jeg vil påstå at DAFen har et vesentlig bedre klimaanlegg. Lukter heller ikke..
hult Skrevet August 4, 2006 Skrevet August 4, 2006 TAS, du har også utvidet klimaautomatikk, hr du ikke ? Den syns jeg fungerer utmerket... justerer absolutt aldri på den... gjør det akkurat slik jeg ønsker det... eneste måtte være at man justerer litt på tempen, men det er ikke så ofte.. rundt 20 grader er greit for meg... Stemmer det. Det fungerer utmerket, men det er denne tåfis lukten. Jeg vil påstå at DAFen har et vesentlig bedre klimaanlegg. Lukter heller ikke.. Forslag: spray desinfeksjonspray i annlegge koster ca 150 kr for en boks. det skal sprayes nermest mulig på varmeregistere.lukten kommer av bakterier som legger seg i kanaler og registere. dette hjelper utrolig
Arax Skrevet August 5, 2006 Skrevet August 5, 2006 I min bil fungerer klima anlegget helt perfekt, synes faktisk det er bedre en VW sitt og Audi. Har erfaring fra alle de forskjellige. 2005 mod golf. 99mod audi A6 og 99 mod Bmw E-46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå