Gå til innhold

hvilket frontsett?

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av 2 stk rockford power 12" og ei svær monoblokk fra rockford samt 2 kondensatorer.

Trenger et rått frontsett som kan spille høyt og samtidig også litt pent :)

Trenger ikke koste skjorta, men jeg er villig til å legge noen lapper i det.

Siden jeg ikke har rota med billyd de siste 10 åra så trenger jeg tips..noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte med et Alpine SPR-136 A i min tidligere e36 coupe. Disse frontene tåler det meste og passer rett inn i originalhullene. Disse er på 2g.160 w + diskater, skal alvorlige basser til før disse ikke holder. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør Focal sitt V2 sett! enten i 5 1/4" eller 6,5"! De spiller utrolig pent og høyt. Er et av de mest nøytrale høytalerne du får tak i, til en fornuftig pris. Skjekk ut iceaudio for mer om disse, ligger også noen linker til tester som de har vunnet osv. Absolutt det fronsettet jeg vil anbefalle som er verdt masse mer enn det en må betale for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha Rockford frontsett også da!

Jeg har ikke vært så inne på det der de siste to åra, men jeg har 2 sett FNQ-3614, det var det beste to-veis komponentsettet den gangen, og jeg fant ikke noe fra noen andre merker som spilte like bra ihvertfall! ikke problem å spille høyt med det heller, er jo ikke Rockford for ingenting :P

Men uansett, når du begynner å komme opp i litt pris så er alt veldig bra uansett, du må bare høre deg frem til hva DU liker, og så evnt. ta en liten diskusjon med lommeboka da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Stream: Skal jeg ut på bilradioen så plager jeg ove siden han er gammel kompis :) Vet du forresten om et frontsett fra dynaudio? Husker dette gav meg frysninger på ryggen når jeg hørte dette for en 8-10 år siden på lydbutikken. Dog har jeg ikke sett noe fra dynaudio siden men det frontsettet var VILT.. kosta vel 5-6000 på den tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
3-veis frontsett! Er ikke noe å diskutere... Off topic her Mr_Stream: Hva slags Kicker 2-veis sett har dere solgt til han med selvklipt frisyre i den svarte Sierra ISen? Kosta visstnok 10 000, han fikk det til 8000, men det er noe av det styggeste jeg har hørt. Kvass diskolyd, fysjom...

Helt sikkert Kicker SS.. "hatet" dette settet med det samme jeg og. men det trenger MANGE timer med inspilling innen det mykner. Og det etterhvert meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem han er Odland. Men det er sikkert SSsettet ja.

Sjefen hadde et slikt sett i Astraen sin. Hadde det koplet opp på en RF "25 to life" Punch 75. Det spilte meget pent og med masse bass. Så han har sikkert ikke akkurat vært heldig med monteringen.

Man kan også få et dyrt sett til å spille dritt ved dårlig montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...