Gå til innhold

Bobilturist som ikke var nokon sinke i vegen!

Share

Anbefalte innlegg

Bobilen var regga i Bergen, så var nok ein hissig bergenser bak rattet :P

Den forbikjøyringen han tok der som eg filma, er på veg fra Arna til Åsane. Der du har fotoboks i motgående retning (Ganske bra strekning). Lagg også bak han fra Vinje og ned til Voss (eg stoppa på Voss og fylte bensin), og da hadde han også eit par forbikjøyringer.

Men den beste var i den nye tunellen nedenfor Dale, da han tok ei rekke på 5 biler :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var uto for litt forskjellig jeg også på Danmarksturen jeg hadde i sommer, i Danmark på Motorveien var det en buss som sperret forbikjøringsfeltet i flere kilometer, bussen kjørte i ca 60-70 mens den øvrige trafikken lå rundt 110-130 km/t dette var ikke i forbikjøringsfeltet, hvordan bussjåføren tenkte skjønner ikke jeg, men det er jo ikke akkurat noe fremtid i å prøve å kjøre forbi biler som kjører dobbelt så fort som deg.

Å når vi nesten var hjemme, var det en trailer som forsøkte å kjøre forbi andre biler oppover i "Bømlafjordtunellen" (for de som ikke vet det så er det en tunell under Bømlo fjorden, ca 8km lang og Europas lengste undersjøiske tunell) traileren kom ikke forbi første bilen en gang hehe, mens jeg suste forbi i 120 oppover, måtte bremse litt av og til (fotobokser der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var uto for litt forskjellig jeg også på Danmarksturen jeg hadde i sommer, i Danmark på Motorveien var det en buss som sperret forbikjøringsfeltet i flere kilometer, bussen kjørte i ca 60-70 mens den øvrige trafikken lå rundt 110-130 km/t dette var ikke i forbikjøringsfeltet, hvordan bussjåføren tenkte skjønner ikke jeg, men det er jo ikke akkurat noe fremtid i å prøve å kjøre forbi biler som kjører dobbelt så fort som deg.

Å når vi nesten var hjemme, var det en trailer som forsøkte å kjøre forbi andre biler oppover i "Bømlafjordtunellen" (for de som ikke vet det så er det en tunell under Bømlo fjorden, ca 8km lang og Europas lengste undersjøiske tunell) traileren kom ikke forbi første bilen en gang hehe, mens jeg suste forbi i 120 oppover, måtte bremse litt av og til (fotobokser der)

Er 2 felt oppover i den tunellen da så er ikke så skummelt å kjøre forbi der ;) Står det ikke en fotoboks i toppen når du kjører mot Haugesund og da? Mulig jeg roter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 2 felt oppover i den tunellen da så er ikke så skummelt å kjøre forbi der ;) Står det ikke en fotoboks i toppen når du kjører mot Haugesund og da? Mulig jeg roter nå.

Lastebilen la seg sikkert bare ut i d andre feltet akuratt når oppoverbakken begynner, da di trenger litt fart opp bakken.

Mange billister som ikke forstår dette og kjører i 60-70der.

Dette har jeg gjort maaaange ganger selv da jeg har kjørt den tunnelen mange mange ganger med vogntog.

Ingen fotobokser oppover nei. Kun 2 på vei ned i vær retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastebilen la seg sikkert bare ut i d andre feltet akuratt når oppoverbakken begynner, da di trenger litt fart opp bakken.

Mange billister som ikke forstår dette og kjører i 60-70der.

Dette har jeg gjort maaaange ganger selv da jeg har kjørt den tunnelen mange mange ganger med vogntog.

Ingen fotobokser oppover nei. Kun 2 på vei ned i vær retning.

okey. står 1 i bunn på hver side ihvertfall og 1 ca midt i hver nedoverbakke da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...