Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal chippe min 328ci 2000 mod, har dere noen forslag om hvor jeg skal få gjort det? hvor mye må jeg ut med, og hvor mye effekt økning kan jeg forvente?

Skrevet

Du kan regne med en økning på 0-5hk, dvs en endring som ikke er merkbar. (Dårlige chiper kan faktisk få bilen til å miste noen hk).

Evt. effektøkning vil ligge inne på rødmerkingen i og med at turtallsperren flyttes. Sånn sett kan aks.tiden bedres en tanke da den går lenger på hvert gir.

Se forøvrig http://www.trimchip.com

Det skinner sikkert igjennom hva jeg mener i teksten over, men for å si det rett ut så har jeg prøvd så mange chiptrimmede sugemotorer at jeg vet at jeg aldri kommer til å bruke penger på dette selv.

328 kan førøvrig trimmes mye bedre på andre måter.

Skrevet

Jaha?

Underlig du sier det, for på www.bilelektronikk.no som holder til i Bergen lover 17 ekstra hester. Klart er der andre måter på å få mere hester i en bil, men det er langt dyrere også. Det er ikke den forskjellen på innsuget til e-46 har jeg hørt rykte om.

Skrevet
Jaha?

Underlig du sier det, for på www.bilelektronikk.no som holder til i Bergen lover 17 ekstra hester. Klart er der andre måter på å få mere hester i en bil, men det er langt dyrere også. Det er ikke den forskjellen på innsuget til e-46 har jeg hørt rykte om.

takk for rettelsen :P

Skrevet

Hvis de lover 17hk så hadde det blitt letttjente kroner for meg dersom jeg hadde giddet å gå inn for det. For det er faktisk ikke mulig å oppnå en sånn økning bare ved å chippe en sugemotor. Dermed holder ikke varen det den lover og man skal ha pengene tilbake.

Vet ikke om noen av disse firmaene har kjørt biler i benk før og etter chip. Noen har nok kjørt bilen i benk etter chipping, men det blir jo feil. En 328 kan jo gi 200hk+ originalt også den, og da vet man ikke hvor mye chipen egentlig har gitt. BMW er konservative med tallene sine. Jeg har prøvd flere chippede BMW'er. Med M50 og M52. Alle med samme skuffende resultat.

Klart det skrytes uhemmet av dette på nettsidene. Disse folkene skal jo tross alt selge og tjene penger på dritten.

Kan ikke huske om det er forskjell på innsuget i E36 og E46 328. Begge har M52, men det er vel kanskje M52 TU i E46. Såpass autist er jeg ikke på BMW.

For all del. Bare å chippe. Jeg sier bare hva jeg har erfart. Stoler mer på egne erfaringer enn på en selger.

Skrevet
Jaha?

Hvor mange chiper tror du www.bilelektronikk.no hadde solgt hvis de hadde reklamert med at du fikk en økning ifra 0-5hk med chip ifra dem.!!

Er litt dårlig reklame det...

Du får garantert ikke 17 hk bare med å putte i en chip. Hvis ikke du vil ha høyere turtallsperre som er kjekt når man kjøre på bane så hadde jeg brukte pengene på noe annet enn chip. Kjøp bedre understell eller bedre bremser. Det merker du vertfall noe til, men nå skal det være sakt at placebo effekten kan gjøre under...!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...