shadow Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 pleier dere å jorde forsterkeren ??, setter dere joringskabelen på pluss el. minus polen hvis ja ??? er d egentlig noen vits, har spilt litt uten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 ???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siimen Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 ??!?!?!? Får du spilt uten jording på forsterkeren?! håper virkelig du har jordet den fra minusen til chassi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 whatafack? pleier dere å fylle bensin på bilen?? jeg har kjørt litt uten...hehe?!?!! den skjønte jeg ikke. lønner seg vel og jorde på minus, men ikke på batteri, helst chassi jord! hilsen mowz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a-olsen Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 pleier dere å jorde forsterkeren ??, setter dere joringskabelen på pluss el. minus polen hvis ja ??? er d egentlig noen vits, har spilt litt uten... Kan du forklare meg hvordan du har fått til det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 Heheheh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shadow Skrevet August 7, 2006 Forfatter Share Skrevet August 7, 2006 hvordan jeg har fått til å spille uten å jorde forsterkeren ?? bare kobla til strømmen, remoten, sub w, linja og kobla forsterkeren til basskassa..... Stod ikke en drit i manualen om jording, synes d var litt rart, derfor spør jeg dere !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 Du vet at jord er det samme som - (minus) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shadow Skrevet August 7, 2006 Forfatter Share Skrevet August 7, 2006 nei, det viste jeg ikke, trodde jordingen fungerte slik at hvis et komponent ble overbelastet, så ledet jordinga bort strømmen... Har ikke erfaring med el. anlegg i bil !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet August 8, 2006 Share Skrevet August 8, 2006 lønner seg vel og jorde på minus, men ikke på batteri, helst chassi jord! hilsen mowz hvorfor ikke direkte på batteriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 8, 2006 Share Skrevet August 8, 2006 hvorfor ikke direkte på batteriet? Fordi all jord skal gå gjennom karosseriet for å ha lik spennning. Jorder du gjennom batteri kan du få annen spenning enn hva spilleren har og dermed dynamo støy eventuelt defekt spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet August 8, 2006 Share Skrevet August 8, 2006 hvorfor ikke direkte på batteriet? Fordi all jord skal gå gjennom karosseriet for å ha lik spennning. Jorder du gjennom batteri kan du få annen spenning enn hva spilleren har og dermed dynamo støy eventuelt defekt spiller. Skillz! Hvor bør man jorde i en båt? (Sorry ot) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 8, 2006 Share Skrevet August 8, 2006 Der blir jo alt jordet på bateriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet August 8, 2006 Share Skrevet August 8, 2006 Hvsi forsterkeren er skrudd rett i chassiset vel å merke med metallskruer), så er vel rammen på forsterkeren jordet og du vil da kunne spille uten å koble til jordingskabelen. Dette mener eg at eg har gjort i førstebilen min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 8, 2006 Share Skrevet August 8, 2006 Hvsi forsterkeren er skrudd rett i chassiset vel å merke med metallskruer), så er vel rammen på forsterkeren jordet og du vil da kunne spille uten å koble til jordingskabelen. Dette mener eg at eg har gjort i førstebilen min.. Dette funket på gamle forsterkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå